48 38 14 88 post@dingruppen.no

3 grunner til at casinobransjen er så konkurransepreget

Casinoindustrien har alltid vært kjent for å være en av de mest konkurransepregede bransjene innenfor affiliate i hele verden. Dette er ikke noe unntak i Norge, der søkeord relatert til casino, spinn og spill som spilleautomater, blackjack, roulette og poker tar høye klikkpriser i Googles søkemotor og fører til gode organiske resultater.

Det er også andre konkurransepregede næringer i Norge, som kvikklån og reisebransjen, men ingen kommer opp på det samme nivået. Du behøver ikke å surfe mye rundt på nettet før du kommer over artikler med lenker til et norsk casino eller et annet sted hvor du kan spille om penger. For selv om Norsk Tipping og Rikstoto i prinsippet har monopol på spill i Norge, er det ikke ulovlig for nordmenn å spille på casinoer med utenlandsk lisens. Interessen for casinospill er enorm, noe som er en av årsakene til at konkurransen i casinobransjen er så tøff. Men det er også andre årsaker til at casinobransjen dominerer affiliate markedet, og nedenfor kan du lese om tre av de viktigste. 

Livstidsverdier

Som et affiliate selskap for casinoer får du livstidsverdier – med andre ord en løpende prosentandel av inntektene på den aktuelle kunden. Det betyr at du får betalt for dine leads år etter år.

Den løpende og passive inntjeningen tiltrekker mange som med sitt arbeid ønsker å bygge et aktiva som lar dem tjene penger fortløpende – og ikke bare i form av engangskommisjonene de også får for nye kunder.

Høye CPAer

La oss bli hengende ved kommisjonene et lite øyeblikk. En casinokunde er potensielt verd mange penger, og derfor kan du få forholdsvis godt betalt hver gang du sender av sted en person. Hjemmesider som sender personer videre til casinosider tjener penger selv om det ikke nødvendigvis er direkte betalende kunder som kommer frem til den endelige siden. For det er tross alt en sjanse for besøker casinoet blir en betalende kunde til sist.

Sidene kan selges

En tredje fordel med casinoindustrien som affiliate marketer er at sidene er veldig likvide i den forstand at de kan selges. Vil du ikke lenger ha risikoen for at Google endrer algoritmene sine hengende over hodet, og plutselig snur alt på hodet? Da kan du selge nettstedet ditt og omplassere midlene dine i andre investeringer som aksjer, eiendom eller kanskje et annet nettsted som ikke er utsatt for samme konkurransepress.  

Det er bedrifter både i Norge og i utlandet hvis forretningsmodell er å kjøpe affiliate nettsteder og deretter få dem til å vokse – og sjansen er også stor for at de er interesserte i nettstedet ditt.