48 38 14 88 post@dingruppen.no
Ideer til markedsføring

5 ideer til markedsføring i 2021

Ideer til markedsføring kan være utfordrende å komme opp med. Her er det viktig å være kreativ i jakten på teknikker og metoder for å gjøre din bedrift synlig og annerledes i markedet.

Alle bedrifter bør jobbe med ideer til markedsføring. De aller fleste ender opp med å inspireres av andre. Noen ideer til markedsføring dukker også spontant opp under driften av selskapet.

Dersom du står helt stille under idemyldringen, har du kommet til rett sted. Vi vil i denne artikkelen gå gjennom noen gode ideer til markedsføring i 2021!

Hva koster markedsføring?

Markedsføring kan koste en hel del. De fleste bedrifter vet at de kan betale for en annonse og trekke trafikk til siden sin. Dette kan derimot ofte koste en god del mer enn det smaker.

Nettopp derfor anbefales det å jobbe seg frem til mer kreative ideer enn det åpenbare. Det finnes mye penger å spare på en slik tilnærming til markedsføringen.

Våre ideer til markedsføring i 2021

Nedenfor har vi listet noen av våre ideer til markedsføring i 2021. Listen er på ingen måter fullverdig, og du kan lese mange flere tips på vår nettside.

#1 – Invester i en tekstforfatter

Selvfølgelig anbefaler vi, som selv driver med tekst, at du investerer i en tekstforfatter. Enten du velger å ansette, bruke en frilanser eller investere i et tekstbyrå som oss, er dette meget gunstig.

Med en profesjonell tekstforfatter på laget kan du produsere innhold til bloggen din blant annet. Dermed kan du rangere for dine søkeord i Googles søkeresultater.

Videre driver du organisk trafikk til bloggen, noe som igjen bør øke omsetningen. Dermed er dette blant de beste ideer til markedsføring i 2021 – akkurat som i årene tidligere.

#2 – Bruk ansatteprofiler på LinkedIn

Bedriftsprofiler er fine i sosiale medier, men de skaper sjeldent veldig stort engasjement. Det er fordi målgruppen ser en logo og ikke et menneske. Ansatteprofiler er et mye bedre alternativ her.

Dersom du oppfordrer de ansatte til å poste regelmessig, vil de etter hvert få følgere. Dette vil være følgere som engasjerer seg i et menneske – fremfor bare en logo.

Jobben her er i grunn ganske enkel. Alt du trenger å gjøre, er å be de ansatte om å poste innlegg på LinkedIn et par ganger i uken. Kom gjerne med råd til hva de skal publisere for en rød tråd.

#3 – Gjesteblogging virker fortsatt

Gjesteblogging har fått et noe dårlig rykte de senere årene som en «sleip» måte å bygge lenker på. Det stemmer derimot ikke at effekten av dette har gått ned på noen måte.

Du kan nemlig fortsatt drive masse trafikk til din nettside, samt øke SEO-verdien av ditt domene. Sistnevnte vil føre til bedre plasseringer i Google, og dermed også mer trafikk herfra.

Alt du trenger å gjøre, er å finne relevante nettsider innenfor din bransje. Vi poster for eksempel gjesteinnlegg hos andre sider som gir tips til hvordan en kan skrive bedre tekster.

#4 – Lag en podcast

Podcast har vært veldig populært de siste årene, men trendene peker på at det skal bli enda mer populært. Alt du trenger å gjøre, er å ta opp lyd og publisere dette på iTunes, Spotify og lignende.

Du kan videre legge til jingles, reklamepauser og lignende. En podcast kan dessuten deles på egen blogg, i SoMe og på e-post – blant mange andre kanaler.

En siste fordel vi vil dra frem, er at du kan transkribere innholdet, for deretter å poste dette i flere separate blogginnlegg. Da drar du også

#5 – Korte videoer

Kan du lage videoer med profesjonelle produsenter, er dette absolutt å anbefale. Men vi forstår at dette koster mye penger. Det er ikke dermed sagt at du bør legge videomarkedsføring helt på hylla.

Vårt råd til deg er å kjøpe rimelig utstyr, eller til og med filme med mobilen din. På den måten kan du dele engasjerende innhold gjennom videoer, noe som gjerne trekker mer interesse.

Vi anbefaler å starte med korte videoer for å se engasjementet. Du kan for eksempel ta en video av arbeidsmiljøet, dele noen raske tips eller på andre måter kort introdusere målgruppen for bedriften.

Ideer til gratis markedsføring

Ideer til gratis markedsføring

Din Tekstforfatter sitter på flere ideer til gratis markedsføring. Det vil si – ingenting er egentlig gratis. Nevnte gjesteblogging koster deg for eksempel en hel del tid, selv om det i utgangspunktet er kostnadsfritt.

Blant andre ideer til nesten gratis markedsføring, finner vi for eksempel:

  • Lag og del infographics med ditt navn på
  • Send e-poster til målgruppen
  • Be om referanser til nettsiden
  • Engasjer deg i målgruppens innhold
  • Og mye mer …

Motta hjelp til tekst nå

Vår beste ide til markedsføring i 2021 er god SEO-tekst. Det er ikke bare dette vi selger, men også dette vi selv bruker til egen markedsføring. Vårt annonsebudsjett er meget tynt.

Tross veldig få kroner brukt på annonser, trekker vi masse trafikk og en høy omsetning. Dette gjør våre marginer ekstremt gode, noe som gjør at vi kan gi de beste prisene på tekst i Norge.

Trenger du hjelp til å skrive gode SEO-tekster som trekker trafikk til nettsiden? Ta kontakt med oss i dag!

Motta gratis 500 ord!