6 raske tips for en bedre firmablogg i 2020
Ønsker du å starte en firmablogg? Eller skal du kanskje bare gjenopplive den gamle bloggen din? Uansett er det mye å tenke over når du skriver en blogg.
I denne artikkelen skal vi gå gjennom 6 raske tips for hvordan du kan skrive en bedre firmablogg i 2020.
1 – Skriv til målgruppen
Det er fort gjort å skrive om seg selv. Dessuten bruker mange bedrifter interne begreper. Da blir det veldig vanskelig for leserne å følge teksten.
Skriver du heller til målgruppen, så blir det mye bedre resultater. Hva slags informasjon søker målgruppen etter? Sjekk SEO-verktøyene dine da vel!
2 – Tydelige overskrifter
Altfor mange bloggposter lover mer enn de holder gjennom overskriften. Samtidig er mange underoverskrifter underveis i tekstene svake.
For å gjøre det enklere for leseren å finne riktig informasjon, samt navigere underveis i lesingen, så bør en fokusere på tydelige overskrifter.
3 – Unike og klare bilder
Det beste er å bruke egne bilder når det er mulig. Dette kan derimot fort bli dyrt. Som et alternativ kan en heller lete litt lengre blant gratisbildene.
Mange velger bare toppbildene her. Finn noen unike, men klare, bilder blant de mange andre alternativene. Det er appellerende for leseren!
4 – Gjenoppliv gammelt innhold
Mange tenker det er «fy fy» å gjenopplive gammelt innhold. Dette stemmer derimot ikke på noen måte. Faktisk er det en veldig bra teknikk.
For det første sparer det deg for mye tid. Videre kan du dra godt nytte av å friske opp i hukommelsen. Dessuten er det helt sikkert mange nye lesere.
5 – Inkluder gjestebloggere
Har du virkelig en stor mengde brukere som leser bloggen din, så skal du helst inkludere gjestebloggere. Det piffer nemlig opp variasjonen litt.
De som leser blogger liker å lese mange synspunkt. Klarer du å få noen i selskapet til å skrive er det fint. Samarbeidspartnere er enda bedre her.
6 – Skriv mye
Vårt siste og beste tips er å skrive mye. Altfor mange bedrifter kutter i firmabloggen bare etter noen uker. Det ser teit og slapt ut.
Skal du starte en blogg, lag for all del en innholdsplan. Deretter kan du hamre ut artikler, for deretter å bruke CMS til å planlegge posting.