48 38 14 88 post@dingruppen.no
Det finnes mange metoder for markedsføringstiltak i dag.

Markedsføringstiltak

Markedsføringstiltak er smarte å anvende dersom bedriften din ønsker å nå ut til flest mulig mottakere.

Det finnes en rekke markedsføringstiltak som er enkle å anvende, men som kan ha stor effekt på både salg og bedriftens synlighet.

Vi skal her se på noen uvurderlige markedstiltak bedriften din kan ta i bruk!

Motta gratis 500 ord!

Google Analytics

Google Analytics (GA) er et utmerket verktøy for bedrifter som ønsker å få oversikt over hvilke markedsføringstiltak som er mest effektive.

Det første du bør gjøre, er derfor å registrere en brukerkonto hos Google Analytics. Tjenesten er gratis, noe som betyr at selv små bedrifter i oppstartsfasen kan få glede av verktøyet.

Her er noen av tingene GA kan hjelpe deg med:

 

  • Få oversikt over hvilke sider på nettstedet ditt forbrukerne finner mest interessante
  • Oversikt over hvilke sider som er minst besøkt
  • Finn ut hvordan besøkende på nettsiden finner fram til siden
  • Hvordan forbrukerne beveger seg gjennom kjøpsprosessen
Markedsføring og salg kan foregå gjennom mange kanaler.

Forbedret brukeropplevelse på nettsiden

Et annet smart markedsføringstiltak er å forbedre nettsidens brukergrensesnitt. Er menyene oversiktlige og enkle å finne fram på?

Er nettsiden intuitiv slik at det er tydelig for forbrukerne hvordan et kjøp gjennomføres? Er det enkelt å komme i kontakt med kundeservice?

Det finnes programvarer som kan analysere nettsidens grad av brukervennlighet. Eventuelt kan du få en testgruppe til å gå gjennom siden din.

Husk at bedriftens nettside er viktig, da den fungerer som et digitalt visittkort. For å kunne konvertere leads til faktiske kunder, er det avgjørende at siden enkelt lar dem foreta en kjøpsbeslutning.

Det er mye en skal tenke over ved markedsføringen.

Relevant og engasjerende tekstinnhold

Enhver bedrift bør forsikre seg om at innholdet på nettsiden er interessant eller engasjerende for mottakerne.

Du kan for eksempel ta i bruk innholdsmarkedsføring på siden din, der du presenterer nyttig og engasjerende innhold for forbrukerne.

Content marketing er et ypperlig verktøy når du vil skape tillitt hos forbrukerne, eller generere leads.

Innholdsmarkedsføring kan også bidra til merkevarebevissthet, eller gi allerede eksisterende kunder et mer verdifullt forhold til bedriften din.

Tekster til innholdsmarkedsføring har ikke det typiske «reklamepreget», og er heller laget for å gi leseren verdi.

Dette er et smart markedsføringstiltak stadig flere bedrifter anvender seg av.

Til syvende og sist handler tekstforfatting kun om penn og papir som lager magi sammen.

Sosiale medier

Et annet markedsføringstiltak er å være mer aktiv i sosiale medier. Flere millioner nordmenn er i dag aktive på sosiale medier som Facebook, LinkedIn og Instagram.

Dette betyr at de sosiale mediene er utmerkede plattformer for deg som vil nå ut til mange mennesker.

Du kan også dele annonser på SoMe, noe som kan være spesielt gunstig. På sosiale medier er det nemlig svært enkelt å bestemme hvem som skal se annonsen.

Du kan tilspisse målgruppen basert på faktorer som psykografi, demografi og geografi.

Sosiale medier er viktig for salget til bedrifter i 2020.

Søkemotoroptimalisering

Søkemotoroptimalisering (SEO) er et genialt markedsføringstiltak. SEO handler om å lage innhold som er optimalisert for søkemotorer som Google, slik at nettsiden din blir mest mulig synlig.

Google er uten tvil den største søkemotoren. Rangerer du høyest her innenfor din bransje, vil du raskt spise opp en stor porsjon av markedsandelen!

Det finnes mange tiltak, og ikke minst mange kanaler og enheter du kan operere i og på.

Få hjelp med markedsføringstiltak!

Din Tekstforfatter hjelper din bedrift med å gjennomføre en rekke markedsføringstiltak.

Vi leverer SEO-tekster, lager innlegg du kan publisere i sosiale medier, og leverer innhold som vil engasjere målgruppen din.

Kontakt oss for ytterligere info og en kostnadsfri prøvetekst på 500 ord!

Motta gratis 500 ord!