Trender digital markedsføring
Trender i digital markedsføring er viktig å holde seg oppdatert på. Spørsmålet bør alltid være hvordan din bedrift kan benytte de siste trendene for å øke omsetningen.
I 2020 holder det ikke å sitte på laurbærene. Skal du lykkes, må du konstant holde deg oppdatert på det siste som rører på seg i markedet. Vi skal i denne artikkelen se nærmere på flere trender!
Motta gratis 500 ord!
Hva er digital markedsføring?
Men først og fremst er det fornuftig å definere digital markedsføring. For hva er egentlig det? Kort og godt omfatter dette all markedsføring som blir utført digitalt. Oftest tenker folk på nettet her.
I 2020 er de aller mest populære mediene for digital markedsføring nettsider, e-post, og SoMe. Selvfølgelig finnes det andre, men nærmest alle bedrifter benytter seg av disse.
Hva vil egentlig en trend si?
En trend er noe som kommer og går, ofte over en relativt kort periode. For bare noen år siden for eksempel, var det veldig populært med inbound marketing. Alle skulle ha dette!
Selv om disiplinen lever i beste velgående, er ikke fokuset lengre like stort innenfor markedet. Prinsippet lever videre, men trenden må sies å ha dødd ut.
Trender i digital markedsføring 2020
2020 har vært et spesielt år på mange måter. Situasjonen i samfunnet har selvfølgelig vært tøff, men innen digital markedsføring har omstendighetene hatt en veldig positiv innvirkning.
Flere enn noensinne har nemlig blitt tvunget ut i det digitale på rekordtid. Resultatet er at mange nye trender har oppstått, da folk flest selvfølgelig søker å skille seg ut fra sine konkurrenter.
Noen av trendene for digital markedsføring som Din Tekstforfatter har benyttet, finner du nedenfor.
Meme markedsføring
Meme markedsføring belager seg på å bruke memes til å fange oppmerksomheten til kundene dine. Din Tekstforfatter har brukt memes til salg av CV og søknader, ved å bruke humor.
Vi har levert memes til flere kanaler, der de fokuserer på klassiske situasjoner i jobbmarkedet. Ved å treffe kundene dine med memes, møter du dem på en helt unik måte i 2020.
Så vidt vi er bekjent, er det ingen andre byråer som holder på med dette foreløpig. Vi har ikke levert denne tjenesten til andre, men dersom du synes dette er spennende, tar vi gjerne en prat.
Lange søkefraser
Vi vet at SEO ikke er noe nytt. Lange søkefraser er heller ikke en nyhet. Men faktum er at de store pengene i større grad enn noensinne ligger i å angripe de lengre søkefrasene.
Din Tekstforfatter rangerer som nummer 3 i Norge på søket «tekstforfatter». Dette er vel og bra, og over konkurransen vår, men folk som søker jobb og utdanning havner også på vår side.
Det er ikke negativt, men det illustrerer at søkeordet ikke er så kommersielt. Vi er mye mer stolt av å rangere nummer 1 på søkefrasen «tekstforfatter pris» og nummer 4 på «språkvask pris per ord».
Kan tegneserier slå an?
Kanskje er tegneserier en litt for dyr affære for mange. Din Tekstforfatter ser derimot et stort potensial i å bruke tegneserier til markedsføring. Dette vil vi utforske i månedene fremover.
Alle nordmenn har et forhold til en eller annen tegneserie. Hvorfor skal ikke disse kunne brukes til markedsføring i 2020?
Det å tenke utradisjonelt er tross alt noe av det viktigste du kan gjøre. Er du den første som hopper på denne trenden, kan du virkelig tjene godt på det.
La oss hjelpe deg!
Muligens var ikke memes, lange søkefraser, og tegneserier de trendene du så for deg at 2020 kunne by på. Men vi liker å tenke utenfor boksen. Trender skal ikke være åpenbare.
Noen såkalte «trender» innen digital markedsføring er for eksempel bruk av video og innholdsmarkedsføring. For oss er dette fantastiske metoder, men veldig gammelt nytt.
Prøver du oss til produksjon av tekst og trender i digital markedsføring, vil vi ikke skuffe deg. Fyll ut skjemaet nedenfor, så mottar du de første 500 ordene helt gratis!