48 38 14 88 post@dingruppen.no
LinkedIn for bedrift er en flott kanal til markedsføring.

LinkedIn bedrift

En LinkedIn bedriftsside bidrar til å synliggjøre bedriften din på dette sosiale mediet.

LinkedIn er et nettverk for profesjonelle, enten det er snakk om bedrifter eller ansatte. Mange benytter LinkedIn til å promotere bedriften sin, for eksempel ved hjelp av kvalitetsinnhold.

Du kan nå ut til mange på LinkedIn, enten du driver med B2B- eller B2C-markedsføring. Plattformen er genial for deg som vil nå ut til potensielle bedriftskunder, siden LinkedIn har mange bedriftsprofiler.

Så, hvordan kan du lykkes med markedsføring ved hjelp av LinkedIn for bedrift? Dette skal vi nå se nærmere på!

Motta gratis 500 ord!

Hvordan lykkes på LinkedIn?

For å lykkes med LinkedIn bedrift er det først og fremst viktig å ha en oversiktlig og informativ bedriftsprofil. Her bør du forklare hvilke varer eller tjenester bedriften tilbyr, og hvilke fordeler dette kan gi til kundene.

En LinkedIn bedrift vil også oppnå mer suksess dersom mange følger siden. Jo mer synlig du gjør bedriften din, jo større sjanse er det for at mange vil følge siden. Vær derfor aktiv, legg igjen kommentarer på andre bedrifters innlegg og del innlegg selv.

Det er viktig at innleggene du deler er av høy kvalitet. Content marketing er spesielt populært, og handler om å dele innhold som er av verdi for leserne.

Du kan med fordel inkludere lenker til bedriftens nettside, varer og tjenester i dette innholdet.

LinkedIn er en populær kanal for B2B markedsføring.

Hvordan bruke LinkedIn?

Det er heldigvis veldig enkelt å sette i gang med LinkedIn for bedrift. LinkedIn er brukervennlig, og det er enkelt å navigere på siden. Det første du må gjøre er å opprette en bedriftsprofil. Dette gjøres på følgende måte:

 

  1. Klikk på «Work»-ikonet øverst til høyre på LinkedIns hjemmeside
  2. Klikk på «Crete a company page»
  3. Velg hva slags side du vil lage, enten det er for en liten, mellomstor eller stor bedrift.
  4. Legg inn bedriftens detaljer
  5. Klikk på verifikasjonsboksen for å bekrefte at du kan utføre handlinger på siden til bedriften
  6. Klikk på «Create page»
  7. Bygg et nettverk!

 

Så snart din LinkedIn bedrift er på plass, kan du begynne å dele innhold, like innlegg fra andre bedrifter og nøkkelpersoner, samt legge igjen kommentarer. 

LinkedIn annonsering kan treffe B2B-kunder meget godt.

LinkedIn Norge

LinkedIn fås på norsk, og er spesialtilpasset norske bedrifter. Gjennom LinkedIn Norge kan du blant annet lære hvordan du deler annonser på plattformen.

Fordelen med LinkedIn Norge er at siden er på norsk, slik at det er lettere å bruke plattformen.

Du kan enkelt endre språk i innstillingene på din LinkedIn bedrift sin side. Du kan fortsatt markedsføre produkter til personer og bedrifter i hele verden – eller bare i Norge om du foretrekker det.

Annonser er en viktig del av markedsføringen i Facebook.

Hvordan lage LinkedIn annonse?

Det er enkelt å publisere annonser på LinkedIn. Du trenger bare å klikke på «Lag annonse», og så følger du stegene som kommer opp på skjermen.

Fordelen med LinkedIn-annonser er at de kan rettes mot en bred eller smal målgruppe, og du kan selv velge hvilke nøkkelpersoner du vil nå ut til.

Til syvende og sist handler tekstforfatting kun om penn og papir som lager magi sammen.

Få hjelp med innholdet!

LinkedIn for bedrift er et supert verktøy for alle bedrifter som vil nå ut til potensielle kunder – enten det er bedrifter eller privatpersoner. Via LinkedIn kan du lage en bedriftsprofil, dele innhold og lage annonser.

Din Tekstforfatter lager innhold som treffer nettopp din målgruppe. Vi lager både annonser, innhold for content marketing og bloggposter – for å nevne noe. Kontakt oss i dag for å motta en gratis prøvetekst på 500 ord!

Motta gratis 500 ord!