Digital innholdsmarkedsføring
Digitale innholdsmarkedsføring utfordrer tradisjonelle reklamer og annonser. Dette er den nye måten å skape langsiktige og lojale kundeforhold på, samtidig som bedriften styrker sin autoritet på markedet.
Gjør du digital innholdsmarkedsføring rett, sitter du igjen med en kostnadseffektiv form for styrking av merkevare og økt salg.
Gjennom relevant, nyttig og verdifullt innhold skaper du en relasjon med potensielle nye kunder, samtidig som du bevarer forholdet med de eksisterende.
Motta gratis 500 ord!
Hva er innholdsmarkedsføring?
Innholdsmarkedsføring handler ikke om å selge et produkt eller en tjeneste der og da. Målet med innholdsmarkedsføring å bygge relasjoner og skape en interesse hos potensielle nye kunder. For å klare dette må innholdsmarkedsføringen bestå av relevant og nyttig innhold.
Når du deler relevant innhold, vil du engasjere eksisterende kunder samtidig som du tiltrekker deg nye kunder.
Mange bedrifter ignorerer innholdsmarkedsføring, men dette er ofte den beste måten å skape nye, langsiktige kundeforhold på.
Det viktigste er å vite at digital innholdsmarkedsføring ikke er en tradisjonell reklame. Det er heller ikke det samme som vanlig markedsføring.
Her handler det heller om å la kunder bli bedre kjent med bedriften og finne nye måter å fortelle dem hva bedriften driver med.
Ved å skape godt og troverdig innhold, kan bedriften formidle og vise hvorfor de er best på sine tjenester.
På denne måten blir det skapt en troverdighet og tillit, og dette har stor forventningsverdi. Når kundene er kjøpeklare, vil de ha din bedrift som sitt førstevalg.
Eksempler på innholdsmarkedsføring
Digital innholdsmarkedsføring foregår først og fremst i bedriftens egne kanaler. Dette kan for eksempel være bedriftens firmablogg eller Facebookside.
Målet er å få de potensielle kundene til å besøke bedriftens egne mediekanaler, og forbinde dette med verdifullt innhold som engasjerer dem.
Når potensielle kunder er på jakt etter produkter, starter mange sin kjøpsreise på søkemotorer som Google.
Derfor er det også viktig at din digitale innholdsmarkedsføring omfatter søkeord som er relevante og brukt av den aktuelle målgruppen. Noen velger å satse på søkeord via annonser, men dette er en midlertidig løsning.
For å virkelig gjøre seg synlig i søkemotorer og Google, er det lurt å regelmessig inkludere søkeordene i ditt innhold.
Dette skaper en trafikk over lengre tid, som igjen øker synligheten til dine produkter for nye kunder.
Din Tekstforfatter hjelper deg med digital innholdsmarkedsføring
Digital innholdsmarkedsføring handler om å produsere verdifullt, nyttig og relevant innhold i bedriftens egne kanaler.
Målet å engasjere eksisterende kunder, tiltrekke seg nye potensielle kunder og skape en definert og tydelig målgruppe.
Forskjellen på tradisjonell reklame og innholdsmarkedsføring, er at du ikke bare forteller kundene hvor godt produktet ditt er, men du viser dem det.
Dette skaper en tillit og troverdighet som igjen er grunnmuren for langsiktige og lojale kundeforhold.
For å mestre kunsten som er digital innholdsmarkedsføring, gjelder det å vite hvordan du engasjerer målgruppen din med godt innhold. Her kan vi i Din Tekstforfatter hjelpe deg.
Kontakt oss i dag, vi tilbyr 500 ord helt gratis og uforpliktende. La oss hjelpe deg med å vise kundene dine at din bedrift er best på det dere gjør.