48 38 14 88 post@dingruppen.no
Leads

Leads

For å oppnå større leadgenerering trenger du en nettside med innhold som er optimalisert, skreddersydd og tilpasset din målgruppe. Det kan en tekstforfatter hjelpe deg med.

Leads kommer og leads går, men hvis du passer på å skape innhold som engasjerer og inspirerer, vil du ha en mye større sjanse for å beholde leads lenger – og etterhvert sørge for en solid konverteringsrate.

Lyst på flere leads? Da er det gode tekster og godt innhold du bør satse på. Det er ikke alltid like lett å skape den rette typen innhold, som er tilpasset din målgruppe, på egenhånd.

Hvis du er usikker på hvor du bør starte er det alltid en god idé å ta kontakt med profesjonelle tekstforfattere. De bør kunne hjelpe deg videre, og skaffe deg flere leads og konverteringer.

Hva er et lead?  

Et lead er rett og slett en person som har vist interesse i dine varer eller tjenester.

Ofte kan man oppleve at leads fyller ut skjemaer eller oppgir kontaktopplysninger, for å få tilgang på visse typer innhold du har tilgjengelig på din nettside.

Her kan det for eksempel være snakk om en e-bok, et oppskriftshefte, en treningsplan eller noe annet du kan tilby. 

I møte med leads bør du kunne tilby gode løsninger og tjenester som de kan dra nytte av. Det er fullt mulig å skreddersy ulikt innhold til ulike leads, og det kan til og med gjøres på enkle og praktiske måter gjennom ulike plattformer, hvor man kan opprette profiler til leads.

Informasjonen du innhenter, kan hjelpe deg med å tilpasse kommunikasjonen din enda mer, og sørge for at du skaper en større sannsynlighet for konverteringer.

Leadgenerering

Leadsgenerering med godt innhold

Leads kan være vanskelige å generere uten rett type innhold. Du må ikke bare jobbe med SEO for å være synlig i søk, men også kunne tilby innhold som din målgruppe faktisk vil ha. Du bør for eksempel arbeide med å legge til rette for:

  • Velutviklede bloggartikler av høy kvalitet
  • Videosnutter eller guider som din målgruppe kan sette pris på
  • E-bøker med relevant informasjon
  • Gode nyhetsbrev
  • Eventuelle seminarer, workshops eller webinarer

Svært mange ønsker å sikrestille godt innhold på sin nettside, slik at leads blir dratt inn. Likevel er det ikke alle som helt klarer å sette fingeren på hva godt innhold egentlig innebærer. Så er kvalifiseres egentlig som leadsgenererende innhold i disse dager?

Leads og kvalitet går hånd i hånd

Flere leads med fokus på kvalitet

Kvalitet er det aller første du bør tenke på dersom du er i ferd med å starte opp mer produksjon av innhold for å generere flere leads.

En god tekst skal ikke kun liste opp fordeler ved dine produkter eller tjenester, men vektlegge hva slags problemer dere kan fikse for deres kunder, samt hvilke muligheter kundene får ved å bruke nettopp deres produkter og tjenester.

Flere leads vil komme løpende dersom dere gir kunder verdi gjennom innhold, og klarer å generere tillitt og troverdighet. Vis at dere har mer å by på enn kun reklame og produkttekster. 

Når vi snakker om kvalitet er det også viktig å selvsagt nevne kommunikasjon. Uansett hvilket medie du velger å kommunisere i, vil det være viktig å tenke på språkbruk og grammatikk.

Er innholdet ditt primært skriftlig bør du tenke på språkflyt, grammatikk og skrivefeil.

For å sørge for god nok kvalitet kan det være fornuftig å benytte seg av fagfolk som virkelig vet hva de driver med.

Når det kommer til innholdsproduksjon vil du eksempelvis ofte komme mye lenger, og generere langt flere leads ved å få god hjelp fra en dyktig tekstforfatter som kan kommunikasjon ut og inn.

Overskrift og ingress på en datamaskin

Leadsgenererende overskrifter og ingresser

Har du noen gang tenkt over hvor kort oppmerksomhet vi egentlig har når vi er på nett?

Vi blir utsatt for reklame, kampanjer, bilder, videoer og tekst i et forrykende tempo hver eneste dag – og til slutt blir vi nesten litt bilde for markedsføring.

For å dra øyne mot deg og hanke inn flere lead bør du derfor jobbe hardt med både overskrifter og ingresser i dine tekster. 

En god overskrift skal være tydelig, relevant, SEO-vennlig og lesbar. Den skal vekke interesse, og samtidig fortelle et potensielt lead hva han eller hun kan forvente å få servert hvis det klikkes på linken til hele saken.

Det er svært viktig at innholdet er samstemt med forventningene som skapes når man leser overskriften. 

Likevel trenger ikke en overskrift være statisk eller kjedelig. Den bør være interessant og pirrende – slik at man faktisk får lyst til å lese mer. Det samme gjelder når vi snakker om ingresser.

En god ingress skal på mange måter være en sømløs overgang fra overskriften til hovedinnholdet i teksten. D

en skal være tydelig, kortfattet og presis – uten å virke tørr og kjip. Ingressen skal få frem hovedsenes av teksten, uten å gi bort altfor mye.

En god overskrift og ingress skal rett og slett motivere noen til å bli et lead.

Leads gjennom god metatekst

Leads gjennom god metatekst

Noe av det første mange potensielle leads ser dersom du dukker opp i søk er din metatekst. Er ikke denne god kan du ikke regne med å generere leads eller fremtidige konverteringer.

På mange måter er en metatekst litt det samme som en ingress. Forskjellen her er at metateksten ofte må holdes enda kortere enn en ingress, da søkemotorer gir begrenset plass til denne teksten.

Den synes heller ikke i selve teksten når man klikker seg inn på den for å lese mer.

Leads som leser din metatekst skal få lyst til å klikke på linken, for å lese hele saken du har skrevet.

Her har du svært lite plass, så du må velge dine ord med omhu. Hvis du synes det er vanskelig – vil du kunne få god hjelp av en skribent eller tekstforfatter – som er vant med å si mye med få ord.

Lyst på leads? Snakk deres språk da vel

Leads vil aldri oppstå helt av seg selv. Du må jobbe kontinuerlig med ditt innhold for å generere den type interesse som fører til leadgenerering.

Noe av det aller viktigste du kan gjøre for å oppnå nettopp dette, er å snakke samme språk som din målgruppe.

Ved å velge riktige søkeord og nøkkelord, vil du lettere bli funnet og oppdaget av folk som søker seg rundt i søkemotorer.

For å finne ut hvilke ord din målgruppe bruker, som kan være av relevans for deg, kan du for eksempel benytte deg av søkeordsanalyser.

Her kan du få et overblikk over populære nøkkelord, som ofte blir brukt – og du kan få opp forslag på andre relevante ord.

Dermed har du plutselig masse inspirasjon til andre typer tekster du kan skrive, for å generere enda flere leads. 

Søkeordet eller nøkkelordet bør du passe på å få brukt i overskriften din, i ingressen og i metateksten din.

Det bør også bli brukt regelmessig i selve teksten, uten at du overdriver selvsagt. Det er viktigere med et godt språk som flyter, enn overoptimalisering. 

Leads konverteringer gjennom CTA

Leads og konverteringer gjennom CTA

Leads er ikke alltid like enkle å konvertere, men dersom du blir en kløpper på CTA-er kan det føre til en mye mer smidig prosess.

En CTA, også kjent som en handlingsoppfordring, kan eksempelvis være med på å lede leads til en landingsside hvor man fyller ut et skjema.

Den kan også oppfordre til å ta direkte kontakt med deg, eller kjøpe ditt produkt eller dine tjenester.  

Leads vil ofte være kresne når det kommer til CTA-er, og derfor bør disse utvikles med omhu. De må være korte, konsise, presise og fristene å klikke på.

De bør også lede inn til en velutviklet side, et godt skjema eller en annen tekst som vekker interesse og engasjement.

Din Tekstforfatter hjelper deg med å oppnå flere leads

Gjennom gode tekster og godt innhold kan Din Tekstforfatter hjelpe deg med å generere enda flere leads, og skaffe en langt høyere konverteringsrate. Vi leverer tekster av god kvalitet, raskt og effektivt.

Interessert i våre tjenester? Ta gjerne kontakt, eller fyll inn skjemaet under.

Motta gratis 500 ord!