48 38 14 88 post@dingruppen.no
Digital Markedsføring Pris

Digital markedsføring pris

Digital markedsføring pris bestemmes av en rekke faktorer. Kostnadene vil blant annet avhenge av markedsføringskanal, markedsføringstype og hvorvidt arbeidet utføres selv eller av andre.

I denne guiden skal vi se nærmere på hvilke utgifter du må regne med dersom du skal drive med digital markedsføring.

Motta gratis 500 ord!

Hva er digital markedsføring?

Digital markedsføring er markedsføring som utføres på digitale plattformer. Det finnes mange budsjettvennlige måter å markedsføre digitalt på.

Ønsker du en lav digital markedsføring pris, kan du for eksempel dele markedsføringsinnhold i sosiale medier eller på din egen bedrifts blogg.

For noen bedrifter er ikke innlegg i sosiale medier eller på egen blogg tilstrekkelig dersom de ønsker å nå ut til flest mulig. Skal blogginnleggene dine tiltrekke mange besøkende, bør de for eksempel være søkemotoroptimaliserte, slik at de synliggjøres i Google.

Søkemotoroptimalisering (SEO) går blant annet ut på å optimalisere tekster og annet innhold på nettsiden din for Google. Dette kan gjøres selv, men kan være tidkrevende og tungt. Skal du få ekstern hjelp til SEO, må du regne med at dette koster litt.

Dersom du ikke ønsker SEO-tekster til markedsføring, kan du heller gå for annonser. Digital markedsføring pris med annonser kan variere mye. Skal du ha en annonse i Google, kan dette fort koste noen tusen kroner. Du kan også ha annonser i andre digitale kanaler.

  • Dele markedsføringsinnhold med følgere i sosiale medier
  • Markedsføring på blogg
  • SEO for økt synlighet
  • Annonser i Google eller andre kanaler
Hva koster digital markedsføring?

Hva koster digital markedsføring?

Digital markedsføring pris varierer mye. Du kan dele tekster gratis på egen nettside eller som innlegg i sosiale medier.

Skal du motta tekstinnholdet fra et tekstbyrå vil effekten av markedsføringen sannsynligvis øke. Kostnadene for slike tekster avhenger av antall ord og andre faktorer.

Annonser i Google er også populært. Med Google Ads kan du legge inn bud på annonseplass for spesifikke søkeord.

Dersom det er et populært søkeord som mange bedrifter konkurrerer om å rangere på, kan det bli dyrt å få en god annonseplass. Du betaler vanligvis per klikk på annonsen.

I sosiale medier som Facebook kan du sette av et budsjett til markedsføring. Dette gjør det enklere å få kontroll på digital markedsføring pris.

Når du er tom for penger, må du sette inn mer om annonsen skal vises ytterligere. Annonsen kan skrives selv, eller av et tekstbyrå.

Du bør regne med å betale noen tusen kroner per annonseplass. Her er det likevel mange faktorer som spiller inn, og det er derfor vanskelig å gi et eksakt prisanslag. Antall visninger, hvem som skal se annonsene og lignende, kan spille inn på prisen.

Hvilke områder bør du prioritere?

Hvilke områder bør du prioritere?

Dersom bedriften din har et stramt markedsføringsbudsjett å forholde seg til, finnes det noen gunstige løsninger. Den kanskje billigste måten å nå ut til potensielle kunder på, er ved å dele blogginnlegg på egen nettside. Tekst bør prioriteres i alle fall.

Du kan for eksempel lage innhold for content marketing, altså innholdsmarkedsføring. Skriv engasjerende tekster målgruppen din faktisk interesserer seg for. Er disse tekstene i tillegg SEO-optimaliserte, er sjansen stor for at potensielle kunder finner nettstedet ditt.

Nederst i teksten kan du gjerne komme med en oppfordring til å fylle ut et kontaktskjema eller lignende. Dette er en smart markedsføringsteknikk som bør prioriteres om du er opptatt av digital markedsføring pris.

Skal du ha ekstern hjelp med SEO fra et tekstbyrå eller reklamebyrå, koster naturligvis dette penger. På sikt kan det likevel bli billigere enn stadige annonser i Google. SEO gir langvarige resultater, og er en god investering. Tekstbyrået kan dessuten skrive tekstene for deg!

Få hjelp med teksten din

Motta hjelp til tekst

Digital markedsføring kan være både billig og dyrt, alt etter hvilke markedsføringsmetoder og -kanaler du benytter deg av. Enten du ønsker en selgende Google-annonse eller SEO-innhold til bloggen din, kan vi hjelpe deg.

Noen bedrifter velger å investere mye i markedsføring, mens andre er mer forsiktige. Hvor høy digital markedsføring pris du kan tillate deg, kommer blant annet an på omsetningen din.

En grei huskeregel er at omtrent 10–11 % av omsetningen din kan brukes på markedsføringsaktiviteter. Har du en omsetning på 5 000 000 kroner, kan du med andre ord bruke 500 000 på markedsføring.

Vi sørger for å gi deg en rettferdig digital markedsføring pris, slik at du kan holde deg til ditt budsjett. Kontakt Din Tekstforfatter i dag for mer informasjon, og motta 500 ord gratis – uten forpliktelser!

 

Motta gratis 500 ord!