48 38 14 88 post@dingruppen.no
Historiefortelling

Historiefortelling

Historiefortelling er blitt blant de mest populære virkemidlene innen moderne markedsføring. Historier trekker interesse, og det er en stor fordel å være åpen om sin egen bedrift.

Enhver bedrift søker de beste strategiene for å markedsføre driften sin. Uten interesse for dine produkter og tjenester, blir det mest sannsynlig ikke noe salg heller.

Historiefortelling har vært en av de strategiene innenfor markedsføring som har vokst mest i de siste årene. Folk flest elsker å konsumere innhold, og kanskje nettopp derfor har historiefortelling slått så an.

Motta gratis 500 ord!

Historiefortelling definisjon

Historiefortelling defineres innen markedsføring som å fortelle historier relatert til bedriften, dens ansatte eller kunder for eksempel. Gjerne er historiefortelling rimelig personlig.

Innenfor markedsføring kalles ofte denne disiplinen også bare storytelling. Sistnevnte ord brukes gjerne utelukkende til markedsføring i Norge, mens historiefortelling er et mer bredt ord.

Historiefortelling på digitale plattformer

Historiefortelling på digital plattformer har tatt helt av de siste årene. Spesielt har det vært stor vekst innenfor video, der de fleste med et enkelt kamera eller selv mobilen kan dokumentere.

Såkalt dokumarketing har blitt meget populært. Det er også fortsatt populært å dele blogginnlegg og artikler som forteller en historie om din bedrift til målgruppen.

Fordelen med historiefortelling på digitale plattformer, er at du her enkelt kan spre innholdet ditt raskt. Faktisk kan det spre seg til flere titusener organisk og da helt gratis om du lykkes.

Fortell historien til bedriften

Slik forteller du historien til bedriften

Mange som ønsker å begynne med å fortelle historier, vet ikke hvor de skal begynne. Vi anbefaler å hente inn historier fra alle de ansatte, før ledelsen går gjennom disse sammen.

Det hjelper fint lite om det bare er ledelsen som sitter sammen og kommer opp med et par historier. De ekte historiene finnes fra bunn til topp i en organisasjon, og alle bør være med her.

Når du deretter forteller historien, vil de ansatte også kunne føle seg inkludert. Det er en stor fordel dersom målet med historiefortelling ikke utelukkende er eksternt.

Vi hjelper deg med historiefortelling

Trenger du hjelp til historiefortelling? Din Tekstforfatter har vært med på å fortelle mange gode historier tidligere. Vi har lang erfaring med såkalt storytelling i digital medier.

Dersom du velger et av våre kloke hoder til å fortelle din historie, kan du garanteres en gjennomtenkt og treffende fortelling. Vi legger vår stolthet i enhver historie vi forteller.

Ta kontakt i dag på e-post eller telefon for en hyggelig samtale om hvordan vi kan hjelpe deg!

Motta gratis 500 ord!