Skrive markedsbrev
Skal du skrive markedsbrev? Dette dokumentet er viktig for bedrifter, spesielt om de er noterte på børsen. Gjennom brevet kan en kommunisere hurtig til sine investorer.
Investorer leter etter informasjon om bedrifter. I årsrapporter, budsjetter, og på bedriftens hjemmesider, finner en gjerne ganske mye informasjon om hvordan ting går.
Men nyhetene trenger en her og nå. Det er disse en får tilgang på gjennom såkalte markedsbrev. I denne artikkelen ser vi nærmere på hvordan en kan skrive markedsbrev.
Motta gratis 500 ord!
Markedsbrev definisjon
Markedsbrev defineres som et informasjonsdokument der nyheter vedrørende bedrift/bedrifter deles ut til markedet. Disse kan komme i mange former og fasonger.
Vanligst er det at meglerhus deler ut disse som informasjon til sine kunder. Gode markedsbrev vil vekke interesse hos investorer, noe som er gunstig for meglerne.
Hvordan skrive markedsbrev?
Har du fått i oppgave å skrive et markedsbrev? Det kan virke utfordrende! Her er det viktig å sette mottakeren i sentrum, akkurat som gjennom ordinær markedsføring.
Et markedsbrev skiller seg derimot fra ordinær markedsføring, i den grad at du ikke skal forsøke å selge. Brevet må være informativt og fremme gode tips i markedet.
Dersom en forsøker å selge, vil neppe investorene bite på. Dessuten, om en ikke skulle lykkes med sine tips i markedsbrevet, er det problematisk om det opplevdes selgende.
Få hjelp til å skrive markedsbrev
Trenger du hjelp til å skrive markedsbrev? Din Tekstforfatter har tidligere hjulpet flere meglerhus med å skrive sine markedsbrev – vi bistår veldig gjerne deg også!
Våre tekstforfattere kommuniserer tydelig og informativt, slik at interessen vekkes hos leserne. Gjennom gode formuleringer, hjelper vi med å overbevise uten å virke selgende.
Ta kontakt med oss i dag om du ønsker hjelp til å skrive markedsbrev!