48 38 14 88 post@dingruppen.no
Account based marketing

Account based marketing

Account based marketing er kanskje ett av de heteste konseptene i moderne B2B-markedsføring. Denne disiplinen baserer seg på klassiske teknikker, men med en unik vri du bør vurdere å implementere.

Markedsføring bærer med seg ganske mange spørsmål. Hvor, hvem, hvordan, hvorfor også videre. Målet er alltid å få et best mulig budskap ut til flest mulig relevante kundeemner.

Dette er selvfølgelig ingen enkel oppgave, og mange har forsøkt å utarbeide strategier. Account based marketing er en av de nyere strategiene, og vi skal her se nærmere på denne.

Motta gratis 500 ord!

Hva er account based marketing?

Account based marketing er en strategi som baserer seg på å målrette markedsføring mot spesifikke kontoer. Det vil si at innsatsen er rettet mot en typisk kunde, fremfor en hel bransje eller marked.

Segmentering tas her ett steg videre, og du markedsfører deg mot få, men veldig relevante bedrifter. Det er mer sjeldent å bruke strategien mot privatpersoner, men på ingen måte umulig.

Fordelen med account based marketing er at du ikke sløser med kronene og bør treffe midt i blink med budskapet. Samtidig krever det at du kjenner dine kunder særlig godt.

Er account based marketing nødvendig?

Account based marketing har fortsatt ikke slått helt an, og det er ikke slik at de som bruker strategien lykkes uten videre. Det blir derfor feil å trekke dette opp som en strategi alle må ta i bruk.

Samtidig bør det nevnes at strategien kan være farlig god for enkelte bransjer innen B2B. Det er gjerne slik at jo mindre og mer spesifikt markedet ditt er, jo bedre vil account based marketing virke.

ABM

Slik bruker bedriften din ABM

Din bedrift kan naturligvis bruke account based marketing, ofte kalt ABM, i markedsføringen. Det er ikke dermed sagt at dette er det beste alternativet, men det er relativt enkelt å sette opp.

Alt du trenger å gjøre er å identifisere kjernekunden din og målrette markedsføringen mot denne. La oss si du selger tekster til bedrifter – finn kjernekunden som kjøper tekst, slik som utviklerbyråer.

Skreddersy deretter alt av markedsmateriell mot denne kunden. Sørg for at titler, bilder, brødtekst, videoer, CTA og alt som kommuniseres er rettet mot kontoen (bedre kjent som kunden).

Vi hjelper deg med å komme i gang!

Dersom du fortsatt ikke helt forstår hva account based marketing er, eller hvordan du kan implementere dette, hjelper vi deg å komme i gang. Det er helt gratis og uforpliktende.

Vi hjelper deg også med å skrive fengende tekster som treffer din kjernekunde. La oss hjelpe deg med å øke omsetningen din med gode tekster!

Motta gratis 500 ord!