fbpx

Amazon markedsføring

Amazon har for lengst blitt verdens største digitale handlegate. Her kan du finne alle tenkelige produkter til alle mulige priser. Med flere millioner brukere hver eneste måned er dette garantert et sted du bør være synlig.

Ser du etter en plattform for markedsføring som har høy troverdighet, god synlighet og enkel logistikk? Da er det ikke tvil om at du bør velge Amazon.

Dette er giganten som har revolusjonert netthandelen, og gjort e-commerce til en av de mest lønnsomme industriene i dagens samfunn. Med Amazon markedsføring kan du utvilsomt nå nye høyder, hvis du vet hvordan du bør gå frem.

Markedsføring på Amazon

Amazon markedsføring, eller markedsføring på Amazon, handler om å benytte seg av mulighetene man finner på denne plattformen når det kommer til å profilere egne varer og produkter. I dag finnes det utrolig mye man kan gjøre for å promotere egne produkter på Amazon. Du kan eksempelvis:

  • Benytte deg av Amazon SEO – hvor du kan optimalisere produktsidene dine, og forbedre synligheten din i Amazon sitt organiske søkefelt
  • Teste ut Amazon Advertising – hvor du bruker native reklamemuligheter i Amazon for å rette kunders øyne din vei
  • Bruke ekstern markedsføring – hvor du benytter deg av muligheter som ikke Amazon-plattformen i seg selv tilbyr, men som kan likes opp mot dine produkter på Amazon

Det finnes både gratisløsninger når det kommer til markedsføring på Amazon, og verktøy du må betale for. For å oppnå gode resultater gjennom kampanjer, SEO og reklame, samt vite hva man bør investere i, kan det være lurt å få hjelp fra eksperter.

Hvordan oppnå gode resultater med Amazon markedsføring?

Dersom du ønsker å lykkes med Amazon-markedsføring handler det om å gjøre grunnleggende research, opparbeide seg en god strategi og ha mye kunnskap om Amazon som markedsføringsplattform.

Først og fremst bør du opprette en god og funksjonell nettbutikk på Amazon, noe som for mange er enklere sagt enn gjort. Amazon tilbyr nemlig en nettbutikkfunksjon gjennom Amazon Advertising, hvor du kan nå ut til etablerte kundegrupper som er interesserte i din produktkategori.

Tjenesten er gratis, og verktøyet tilbyr en rik variasjon av muligheter. Mange klarer fint å benytte seg av dette verktøyet, men de fleste opplever best resultat ved å først få hjelp av profesjonelle aktører som er godt kjente med Amazon som plattform.

Det finnes også samtlige markedsføringsmuligheter du bør vurdere å teste ut på Amazon, etter at en god nettbutikk er på plass. For noen vil det eksempelvis være svært lønnsomt å benytte seg av produktannonser på Amazon, mens det for andre kanskje vil være mer verdiskapende å teste ut merkevareannonser eller bannerannonsering.

Hvem bør markedsføre seg på Amazon?

Har du en drøm om å lansere en nettbutikk? Eller driver du kanskje allerede med netthandel? Da bør du også sjekke ut mulighetene du har for markedsføring på Amazon. Her får du en veletablert plattform med millioner av kjøpesterke kunder på jakt etter nettopp dine produkter.

Konkurransen på Amazon er stor, men likevel er det ikke alle norske nettforhandlere som har valgt å begi seg ut på et Amazon-eventyr. Det betyr at du bør hoppe i det, og starte arbeidet med å bli en kjent og kjær norsk profil her inne.

Trenger du hjelp med din markedsføring på Amazon, kan vi i Din Tekstforfatter anbefale Marktitekt, Norges første Amazon-byrå. Her får du en gjeng brilliante markedsførere som i lang tid har tilegnet seg mye kunnskap og mange ulike erfaringer.

Med Markitekt på laget får du kvalitet som fører deg til topps. Og trenger du hjelp med produktbeskrivelser, vet du vel allerede hvilket tekstbyrå du bør kontakte!

Motta gratis 500 ord!