B2B e-handel
Skal du satse på B2B netthandel? Da er det et par ting du virkelig bør fokusere på for å tiltrekke deg kunder. En av de aller viktigste grepene du kan ta, er å forbedre dine nettsidetekster.
B2B e-handel har sett en eventyrlig vekst de siste årene, og har blitt særlig aktualisert i 2020. Nå som en hel verden er påvirket av pandemi, handler folk på nett som aldri før. Det gjelder også B2B-kundesegmentet.
Hvis du ønsker å forbedre din B2B e-handel er det flere ting du kan gjøre. Det vi som tekstforfattere synes du skal fokusere på, er selvsagt bedre tekster som både kan veilede og hjelpe dine kunder, samt gjøre deg mer synlig i søkemotorer.
Fyller du inn e-posten din nedenfor, kan du motta 500 ord helt gratis i dag!
Motta gratis 500 ord!
Hva er en B2B-kunde?
B2B er en forkortelse for Business to Business, og dermed blir en B2B-kunde betegnet som en bedriftskunde.
Her er det altså snakk om at din bedrift ikke markedsfører seg mot privatkunder, men mot bedrifter, selskaper og organisasjoner.
Svært mange B2B-aktører har nok erfart hvor komplisert det kan være å treffe godt med B2B-markedsføring, og hvor vanskelig det kan være å bygge opp en god B2B e-handel.
Dette har ført til at flere bedrifter har sett verdi i å hyre inn flinke fagfolk, som kan hjelpe til med markedsføring, innholdsproduksjon og e-handel.
Hva er e-handel?
E-handel, også kjent som elektronisk handel eller netthandel, er rett og slett handel av produkter, varer eller tjenester, som foregår gjennom elektroniske systemer som internett. E-handel er rett og slett shopping på nett – enkelt og greit.
Når det kommer til B2B e-handel, snakker vi altså om salg av varer, produkter og tjenester til bedrifter, organisasjoner eller selskap, over nett.
Mange bedrifter må derfor jobbe hardt for å bli synlig i søkemotorer, samt legge mye tid og energi i god markedsføring på nett, og optimalisering av sine egne nettsider eller nettbutikker. Uten dette arbeidet, vil de sjeldent lykkes med B2B e-handel.
Hvorfor er tekst så viktig?
Dersom du ønsker å skape en vellykket B2B e-handel, bør du fokusere på å bli mer synlig på nett.
For å øke egen synlighet på nett er det viktig å jobbe godt med din nettsides innhold. Det aller enkleste og mest effektive å optimalisere her, er som regel nettsidetekster.
En nettside eller nettbutikk består i stor grad av tekst, og tekst vil i enda større grad være avgjørende når det kommer til å tilfredsstille søkemotorers algoritmer.
Gode nettsidetekster vil også gjøre det langt enklere for B2B-kunder å navigere seg rundt på din nettside, og tilegne seg den informasjonen de trenger for å avgjøre hvilke varer eller tjenester de ønsker å handle hos deg.
Når du skal optimalisere for B2B-kunder, bør du i første omgang jobbe med forbedring av eksisterende nettsidetekster. Her kan det være snakk om å jobbe med ordflyt, setningsoppbygging, mangler og selvsagt også SEO.
Jobb gjerne med landingssidetekstene dine, undersidetekstene dine, produkttekstene dine og kategoritekstene dine.
Har du en bloggfunksjon bør du også se om tekster her kan forbedres, eller om du kanskje bør skrive helt nye tekster som kan være relevante for B2B-segmentet.
Din Tekstforfatter hjelper deg!
Trenger du hjelp med B2B e-handel, tekstproduksjon og tekstoptimalisering? Det kan Din Tekstforfatter hjelpe deg med!
Vi har dyktige skribenter og tekstforfattere på laget, som er godt kjent med B2B-markedsføring, og som kan skrive for alle typer bransjer.
Vi leverer god kvalitet, raskt og effektivt. Interessert i å teste oss ut? Fyll inn skjemaet nedenfor, og la oss sette i gang!