B2B-kunder
B2B-kunder er ikke som alle andre kunder. Her ser man på et kundesegment som mange konkurrerer om, og som kan være utfordrende å selge til.
Gjennom rett markedsføring og forbedring av dine nettsidetekster blir jobben litt enklere.
Består din målgruppe i hovedsak av B2B-kunder? Da er det ikke så rart at du kanskje er på utkikk etter litt hjelp når det kommer til hvordan du bedre kan nå denne målgruppen.
For å treffe B2B-kunder er det viktig at man legger opp et godt kundeløp, og fører kundene gjennom en velutviklet salgstrakt.
I denne salgstrakten bør du kunne tilby dine potensielle B2B-kunder godt innhold de får verdi av. Komplisert? Gode tekstforfattere kan heldigvis hjelpe deg på veien!
Ønsker du å teste oss gratis? Fyll ut skjemaet nedenfor, og motta 500 ord helt uforpliktende og gratis! Artikkelen fortsetter etter skjemaet.
Motta gratis 500 ord!
Hva er en B2B-kunde?
Enkelt forklart er en B2B-kunde ofte en bedrift, et selskap eller en organisasjon. Når man skal markedsføre mot B2B-segmentet skal man selge til bedrifter fremfor privatpersoner.
B2B er nemlig en forkortelse for Business to Business – og betyr rett og slett at din bedrift selger til andre bedrifter.
For noen vil det være komplisert og avanser å få på plass en god nok strategi, som skaper en sømløs B2B-salgsreise.
Mye skal tenkes på, og det finnes mange forskjellige B2B-kunder der ute, som foretrekker ulik markedsføring, og responderer forskjellig på salgsteknikker.
Fordi B2B-kunder er så vanskelig å nå, har mange bedrifter valgt å benytte seg av tjenester fra profesjonelle aktører.
Her er det eksempelvis svært vanlig å hyre inn en tekstforfatter eller skribent, fordi innhold er helt avgjørende når det kommer til B2B-kunder.
Tekst og innhold konverterer B2B-kundene dine på en effektiv måte
Det er ikke til å ta feil av – tekst er og forblir en helt essensiell del av alle bedrifters markedsføring, spesielt i dag hvor verden stadig blir mer og mer digital.
Selv om B2B-kunder er unike, og svært ulike B2C-kunder, gjør de likevel som kunder flest i dag – de researcher og søker på nett etter varer, produkter og tjenester de trenger.
Dersom din bedrift ikke er synlig på nett, vil du slite med å nå ut til moderne B2B-kunder, og tape konkurransen gang på gang.
For mange er tekstforfatting og tekstoptimalisering den aller enkleste og mest effektive måten å øke synlighet på.
Hvis man forbedrer eksisterende tekster på nettsiden, og hele tiden tenker på SEO – vil man legge til rette for fornøyde søkemotorer, som belønner deg ved å gjøre deg godt synlig.
Man vil også kunne skrive gode tekster, som sine B2B-kunder faktisk vil lese, og som kan være med på å øke din konverteringsrate i stor grad.
En nettside består av mye tekst, og dersom denne ikke er god kommer du sjeldent langt. Husk derfor å optimalisere din landingssidetekst, dine undertekster, dine metabeskrivelser, dine produkttekster og dine kategoritekster.
Du kan også tjene mye på å opprette en firmablogg, og kontinuerlig legge ut gode artikler som er relevante for dine B2B-kunder.
Lyst på flere B2B-kunder?
Det er svært få bedrifter som i dag har mulighet til å jobbe med tekstoptimalisering og produsering på egenhånd.
Joda, de største bedriftene har kanskje råd til å ansette noen internt til å drive markedsføringen deres på fulltid, men også store bedrifter har gjerne behov for ekstern hjelp fra profesjonelle tekstforfattere.
Dersom du ønsker å nå ut til enda flere B2B-kunder, kan Din Tekstforfatter være behjelpelige med alt du trenger av tekst.
Vi kan forbedre det innholdet du allerede har, samt skape funklende nye tekster – skreddersydd for din målgruppe.
Interessert i et samarbeid? Fyll inn skjemaet nedenfor, så kan vi sette i gang prosessen med å gi deg enda flere B2B-kunder! De første 500 ordene er helt gratis og uforpliktende!