48 38 14 88 post@dingruppen.no
B2B og B2C har mye til felles, i den grad at begge trenger gode tekster for eksempel.

B2B og B2C

Uansett om du skal markedsføre deg til B2B-kunder eller B2C-kunder, vil du komme mye lenger dersom du vet å benytte deg av god tekst og innholdsmarkedsføring.

Noen bedrifter skal markedsføre seg mot B2B, andre skal nå ut til B2C – og noen skal faktisk kommunisere med både B2B- og B2C-kunder. Disse målgruppene er svært ulike, og krever forskjellige strategier når det kommer til god markedsføring.

Likevel er en ting likt for dem begge. Gjennom gode tekster og rett innholdsmarkedsføring, kan du oppnå flere ting. Nå ut til enda flere leads, øke din konverteringsrate, ende opp med fornøyde kunder, og bedre omsetningen.

Trenger du hjelp fra tekstforfatter? Fyll ut skjemaet nedenfor, og motta 500 ord helt gratis i dag!

Motta gratis 500 ord!

Hva er forskjellen på B2B og B2C?

Hørt mye snakk om B2B og B2C, men litt usikker på hva forkortelsene faktisk står for? Vel, B2B er en forkortelse for Business to Business, mens B2C står for Business to Customer.

Her har du altså en målgruppe hvor din bedrift retter seg mot andre bedrifter, og en målgruppe hvor din bedrift heller skal rette seg mot privatkunder.

Som sagt finnes det også selskaper, organisasjoner eller bedrifter som har et behov for å nå ut til både bedrifter og til privatkunder.

Det er ikke alltid like lett å vite hvordan man skal markedsføre seg til disse to store målgruppene, og innenfor B2B og B2C vil det også være store variasjoner.

Bedrifter er svært ulike hverandre, og det samme er privatkunder. Derfor bør du også spisse din målgruppe ytterligere.

Slik kan du virkelig gå i gang med strategisk innholdsmarkedsføring og produksjon av gode tekster som fører dine leads gjennom en salgstrakt og øker din konverteringsrate.

Du må kjenne godt til din målgruppe for å selge mest mulig.

B2B og B2C lettere med god tekst!

Det er ingen tvil om at det er mye enklere å markedsføre seg mot både B2B og B2C dersom man får på plass den rette innholdsmarkedsføringsstrategien, og begynner arbeidet med gode og SEO-vennlige tekster.

Innholdsmarkedsføring handler om å legge opp et løp med godt innhold for dine spesifikke målgrupper.

Det kan involvere alt fra optimalisering av din nettside, produksjon av artikler og blogginnlegg, kampanjer i andre medier, annonsering i sosiale medier og mye, mye mer.

Her skal man rett og slett fokusere på et innholdsløp som er lønnsomt for deg, og verdifullt for dine kunder.

Når du skal produsere tekster til din innholdsmarkedsføring, og nå ut til enten B2B, B2C eller begge målgruppene, er det viktig å holde tunga rett i munn.

Gode tekster kommer ikke av seg selv, og de krever mye mer arbeid enn mange forventer. Du kan helt klart produsere godt innhold på egenhånd, men det krever ofte både utdanning og lang erfaring.

Derfor velger også mange å benytte seg av profesjonelle tekstforfattere eller skribenter når det kommer til skriving for B2B eller B2C.

Dette er aktører som jobber fast med tekstproduksjon, og velger du rikte folk får du noen på laget som både kan levere kvalitet på en rask og effektiv måte.

Dermed kan du heller fokusere på å drive din bedrift, fremfor å knote rundt med innholdsmarkedsføring og tekstproduksjon.

En god skribent og en fin nettside er vårt beste B2B og B2C salg tips.

La Din Tekstforfatter hjelpe deg!

Din Tekstforfatter har dyktige skribenter på laget, med erfaring fra både journalistikk, byrå og markedsføring. Vi har lenge jobbet med både B2B og B2C, og vet hva som trengs for å skape tekster som konverterer.

Interessert i å jobbe med oss? Fyll inn skjemaet nedenfor, så kan vi sette i gang med tekstproduksjon som passer for din målgruppe.

De første 500 ordene vi skriver for deg er helt gratis!

Motta gratis 500 ord!