48 38 14 88 post@dingruppen.no
En B2B selger leter ofte etter salg av stor skala.

B2B selger

B2B selger og på jakt etter nye salgsteknikker? Som B2B selger har du sikkert vært bort i en rekke strategier for salg gjennom din karriere.

Mange av disse teknikkene kan oppleves som ineffektive og kompliserte, og ikke minst – utdaterte.

Enkelte mener at tradisjonelle salgsmetoder som møtebooking, løsningssalg og telefonsalg hører fortiden til.

Enhver B2B selger er avhengig av en god markedsføringsteknikk for å kunne få solgt varene eller tjenestene sine.

Heldigvis finnes det mange metoder for effektiv B2B-markedsføring som kan tas i bruk, og disse skal vi nå se nærmere på!

Motta gratis 500 ord!

Slik lykkes du som B2B selger

En B2B selger bør nå ut til potensielle kunder der kundene ferdes hyppig. I dagens samfunn er mange bedriftskunder å finne på Facebook og LinkedIn.

Det kan derfor være en god idé å markedsføre varer og tjenester via disse sosiale mediene.

I tillegg er markedsføring i søkemotorene smart, da bedriftskunder ofte starter jakten på produkter de trenger med et Google-søk.

Ellers kan content marketing være en gunstig måte å markedsføre produkter og tjenester på for en B2B selger.

 

Markedsføring via sosiale medier

Enhver B2B selger som henger med i tiden vet at sosiale medier er gunstige plattformer for kommunikasjon med potensielle kunder.

Siden mange norske (og utenlandske) bedrifter og beslutningstakere har brukerprofil på Facebook eller LinkedIn, kan du enkelt nå ut til dem der. Dette kan for eksempel gjøres via en annonse.

Facebook- og LinkedIn-annonser er enkle å lage, og det er like enkelt å velge hvilken målgruppe som skal kunne se annonsene.

Kanskje du har en LinkedIn-annonse som alle innen en viss bransje skal kunne se? Få gjerne hjelp av et tekstbyrå dersom du som B2B selger er usikker på hvordan en annonse til sosiale medier bør skrives.

 

Content marketing

En B2B selger kan også dra nytte av innholdsmarkedsføring – eller content marketing som det også kalles.

Content marketing handler om å dele verdifullt innhold med målgruppen sin, for eksempel via sosiale medier eller via en blogg.

Når noen ser en interessant artikkel på nyhetsfeeden sin for eksempel på Facebook, klikker de seg gjerne inn på denne og havner på nettsiden din.

Det er større sjanse for at noen klikker seg inn på en spennende artikkel enn på en typisk reklameannonse.

Som B2B-selger gjelder det å være tålmodig. Som du sikkert vet er salgsprosessen lengre enn hva den er innen B2C-salg.

Frist gjerne den potensielle kunden med enda mer verdifullt tekstinnhold mot at vedkommende legger igjen e-postadressen sin på siden din.

Da kan du varme opp kunden med mer spennende innhold, før du endelig legger inn salgsstøtet.

 

SEO

En B2B selger bør heller ikke undervurdere viktigheten av søkemotoroptimalisering (SEO).

Ved å lage SEO-innhold til nettsiden din kan den bli mer synlig i søkemotorer som Google.

Dette gjør at potensielle kunder lettere kan finne varene og tjenestene du selger.

Et håndavtrykk er målet med B2B salg.

Trenger du skrivehjelp?

Å være B2B selger kan være utfordrende. Med velskrevne tekster i form av annonser, bloggposter, artikler og nyhetsbrev, øker du sjansen for å lykkes med salg!

Din Tekstforfatter hjelper deg gjerne, og vi har lang erfaring med både SEO, content marketing og annonsetekster.

Kontakt oss i dag for en gratis prøvetekst på 500 ord!

Motta gratis 500 ord!