48 38 14 88 post@dingruppen.no
Innen B2B er sosiale medier viktige, men det kan virke uoversiktlig å planlegge aktivitet i samtlige.

B2B sosiale medier

For B2B er sosiale medier utrolig viktige. Driver du med B2B-salg eller markedsføring, bør du utvilsomt være synlig i flere sosiale medie-plattformer. 

Jobber din bedrift med B2B? Er dere synlige eller aktive på sosiale medier? Hvis svaret på spørsmål nummer en er ja, men svaret på spørsmål nummer to er nei – bør dere tenke over hvordan dere driver markedsføring!

I dag er det nemlig utrolig viktig for B2B-bedrifter å være aktive på de største sosiale medie-plattformene. Det er det flere gode grunner til!

Det finnes et stort utvalg av sosiale medier i dag.

Hva dreier B2B seg egentlig om?

B2B er en forkortelse for Business to Business, og er et kundesegment som mange bedrifter jobber mot.

B2B kan være alt fra små, mellomstore eller store bedrifter, organisasjoner og selskaper.

Driver man med B2B-markedsføring eller B2B-salg målretter man seg altså mot bedriftskunder, ikke privatkunder.

Dersom du ønsker å treffe B2B-kunder der de er, er synlighet i sosiale medier en ypperlig måte å gjøre dette på.

Det er på sosiale medier at bedrifter finner flest kunder i dag.

Hvorfor er sosiale medier viktig for B2B-markedsføring?

Sosiale medier er svært viktige når det kommer til B2B, fordi du her finner plattformer som lar deg kommunisere ut mot din målgruppe på en enkel, effektiv og annerledes måte enn det du får til gjennom en egen nettside eller nettbutikk.

I sosiale medier får du også mulighet til å drive markedsføring og promotering av egne produkter og tjenester gratis, eller du kan betale for ekstra synlighet dersom du ønsker det.

Her kan du altså enkelt nå ut til de bedriftene du ønsker, eller du kan bli sett av ansatte i en bedrift, som kan få et godt inntrykk av deg. Du kan også anbefale dine varer eller tjenester ved en fremtidig anledning.

B2B for sosiale medier gir et mangfold av alternativer!

Hvordan bør du jobbe med sosiale medier for B2B?

Det er ikke vits å jobbe med markedsføring mot B2B-kunder i sosiale medier dersom man ikke produserer godt innhold å markedsføre.

Det er heller ikke noe poeng i å bruke tid og energi på sosiale medier, dersom linker fører potensielle kunder inn til en nettside med dårlig innhold som ikke gir verdi.

For å skape en vellykket strategi rundt markedsføring i sosiale medier for B2B, må du altså også jobbe parallelt med å skape godt innhold på nettsiden eller i nettbutikken din. Kun da vil du se en økt konverteringsrate og bedre omsetning.

I sosiale medier bør du også passe på å skrive gode, men korte og konsise tekster. Slik at dine følgere blir interessert i å lese mer om deg, dine produkter eller dine tjenester.

Du bør i tillegg til dette sørge for å poste regelmessig, slik at du får en mer levende og aktiv profil, som skaper troverdighet blant dine følgere.

Mange tanker svirrer i hodet når en produserer innhold på nett.

Din Tekstforfatter hjelper deg med innhold!

Mange bedrifter mangler tid og kunnskap når det kommer til å produsere tekster og innhold som funker godt mot B2B-segmentet.

De har kanskje heller ikke et øye for hva som bør forbedres og optimaliseres av eksisterende innhold på egne nettsider eller i nettbutikker.

Kjenner du deg igjen? Da bør du vurdere å spørre en tekstforfatter om hjelp.

Hos Din Tekstforfatter finner du dyktige skribenter, som har jobbet i journalistbransjen, mediebransjen og markedsføringsbransjen.

Vi har god kontroll på B2B-segmentet, og vet hva som skal til for å skape innhold til sosiale medier som fungerer for B2B.

Hvis du kunne tenkt deg å prøve oss ut, er det bare å fylle inn skjemaet under, så hjelper vi deg videre. Vi gir deg nemlig 500 gratis ord, helt uforpliktende og risikofritt!

Motta gratis 500 ord!