48 38 14 88 post@dingruppen.no
For å finne beste markedsføring, er det viktig å identifisere forskjellige kanaler.

Beste markedsføring

Beste markedsføring for bedriften er noe mange lurer på. Det er ikke noe fasitsvar på hva som er best, da dette kommer helt an på hvem målgruppen din er.

Det er imidlertid enkelte markedsføringsmetoder som stikker seg ut som ekstra effektive.

Vi har her laget en oversikt over hva som kan gi bedriften din best mulig markedsføring!

Motta gratis 500 ord!

Markedsføring på nett

Tradisjonelt sett har det meste av markedsføring foregått ved hjelp av brosjyrer, annonser i fysiske aviser og telefonsalg.

Problemet med denne formen for markedsføring, er at den vises til mange utenfor målgruppen din.

Dette kan føre til at du bruker unødvendig mye tid og penger på markedsføring som ikke treffer de riktige personene.

Det er dessuten ikke spesielt miljøvennlig å sende ut mengder av reklame i papirformat.

Markedsføring på nett ansees for å være kanskje beste markedsføring i dagens samfunn.

Markedsføring via sosiale medier, søkemotorer og nettsider åpner for mer målrettet markedsføring. Dette er både effektivt og miljøvennlig, og dessuten ganske enkelt.

Når du markedsfører på nett er det viktig å tenke over hva slags innhold du deler. Innhold av høy kvalitet skal ha god språklig flyt, være engasjerende og samtidig tilpasset målgruppen.

I tillegg bør søkemotoroptimalisering (SEO) tas hensyn til. Dette gir økt synlighet på nett!

Det finnes mange metoder for markedsføringstiltak i dag.

Sosiale medier: Tips og triks

For å oppnå beste markedsføring for bedriften din, er det smart å være aktiv i sosiale medier.

Her kan du ikke bare dele annonser som rettes mot en smal (eller bred) målgruppe, du kan også avholde konkurranser, dele spennende innlegg og yte kundeservice.

Sosiale medier som Facebook, LinkedIn og Instagram gjør det dessuten enkelt å oppnå best mulig markedsføring.

Velg ut målgruppen din basert på faktorer som geografi, psykografi og demografi. Annonsene dine vil da vises til svært aktuelle kunder.

Et annet tips når du benytter sosiale medier til markedsføring, er at innholdet deles til riktig tid.

På Facebook er det best å dele innhold torsdager og fredager mellom klokken 13.00 og 15:00. På LinkedIn er det mest gunstig å dele innhold mellom klokken 10:00–11:00 tirsdager.

Sosiale medier er et flott sted å starte innholdsmarkedsføring.

Beste markedsføring: Ta hensyn til SEO

For beste markedsføring overhodet mulig, er SEO nesten en selvfølge å tenke på. Dette er aktuelt innen markedsføring på nett, og handler om å gjøre innholdet ditt mer synlig i søkemotorene.

Når noen søker etter varer og tjenester som bedriften din tilbyr, kan du ved hjelp av SEO havne høyere i Googles søketreff.

Dette øker naturligvis sjansen for at potensielle kunder finner veien til akkurat din nettside. Du kan få en SEO-vennlig nettside på følgende måte:

 

  • Inkluder (relevante!) søkeord i innholdet
  • Sørg for at innholdet er unikt
  • Ha strukturerte tekster med overskrifter (H3, H2, H1)
  • Lag en god metabeskrivelse som inkluderer søkeord
  • Lag en tittel som er relevant for innholdet på siden
  • Ha bildebeskrivelser (slik at bildene dukker opp i Googles bildesøk)
  • Pass på at nettsiden er sikker (SSL-sertifisering)
Google er i dag en fin arena for trafikk, gjennom god SEO.

Slik mestrer du god markedsføring!

Dersom du ønsker beste markedsføring overhodet for bedriften din, bør digital markedsføring på nett være en del av strategien din.

Del innlegg og annonser via sosiale medier, og tenk over hvordan innholdet på nettsiden din kan søkemotoroptimaliseres.

Din Tekstforfatter lager SEO-vennlig tekstinnhold, annonser og innlegg du kan dele på blogg eller i sosiale medier.

Vi ønsker å gi deg markedets beste utgangspunkt for markedsføring. Kontakt oss i dag for mer informasjon, og motta 500 ord gratis!

Motta gratis 500 ord!