Copywriting på norsk
Trenger du hjelp med copywriting på norsk? En copywriter kan hjelpe deg med å skrive selgende og konverterende markedsføringstekster, enten det er snakk om nyhetsbrev eller annonser.
Dersom omverdenen skal få kjennskap til produktene eller tjenestene bedriften din selger, er markedsføring en viktig del av strategien. Det er her copywriting på norsk kommer inn i bildet.
Ved hjelp av annonser, reklameplakater, blogginnlegg, brosjyrer og e-postmarkedsføring, kan bedriften konvertere potensielle kunder til faktiske kunder.
Motta gratis 500 ord!
Hva er copywriting?
Copywriting er en form for tekstforfatting som omhandler produksjon av markedsføringstekster.
Med copywriting på norsk kan du få hjelp med alt fra annonser til nyhetsbrev tilpasset en norskspråklig målgruppe.
Begrepet «copywriting» har engelsk opphav, og «copy» refererer til selve reklameteksten. Copywriting på norsk kalles gjerne bare for «tekstforfatting».
Merk deg imidlertid at ikke all tekstforfatting er copywriting, siden tekstforfattere også skriver ikke-selgende tekst. Eksempler på dette kan være faglige artikler, CV-er, taler eller lignende.
Derfor bør du outsource tekstoppdrag
Bør du lage markedsføringstekstene selv, eller få hjelp til dette fra eksterne copywritere? Copywriting kan være tidkrevende og krever mye planlegging. Dette er grunnen til at mange bedrifter ønsker hjelp fra en profesjonell copywriter.
Ved å outsource tekstoppdrag kan bedriften din fokusere på andre arbeidsoppgaver, enten det er kundesupport, regnskap eller salg.
La et tekstbyrå med erfarne copywritere ta seg av tekst til annonser, blogginnlegg eller lignende, slik at resultatet blir best mulig.
Dersom du ikke har erfaring med copywriting selv, kan det være risikosport å starte med det. Skal teksten virkelig konvertere?
Da må ikke bare den språklige kvaliteten være høy – du må også sørge for at teksten er tilpasset mottakerne.
En profesjonell copywriter øker ditt salg
En profesjonell copywriter som skriver norsk eller engelsk markedsføringstekst, kan blant annet hjelpe deg med å lage tekst tilpasset målgruppen.
Har bedriften en norskspråklig kundegruppe er copywriting på norsk en viktig markedsføringsstrategi. Snakker målgruppen derimot engelsk eller andre språk, trenger du naturligvis markedsføringstekster tilpasset disse kundene.
Teksten bør tilpasses målgruppen på andre måter også – for eksempel med hensyn til kundegruppens alder, utdanningsnivå og lignende. Jo bedre teksten er skreddersydd for målgruppen, jo større er sjansen for vellykket konvertering.
En profesjonell copywriter vil dessuten sørge for at produktet eller tjenestens fordeler og unike kvaliteter fremheves. Målet er at målgruppen skal se at produktet oppfyller deres behov. Copywriting på norsk kan potensielt øke bedriftens ROI om prosessen utføres riktig.
Motta 500 ord gratis i dag
Copywriting på norsk handler om å lage reklametekst og andre markedsføringstekster. Tekstforfatterne som står bak denne type tekster, kalles gjerne for copywritere.
Det kan være tidkrevende og vanskelig å lage markedsføringstekster, og mange norske bedrifter velger derfor å outsource tekstoppdrag.
Din Tekstforfatter hjelper deg gjerne med å lage markedsføringstekst som er tilpasset målgruppen og bedriftens målsetninger.
Kontakt oss i dag og motta 500 ord gratis!