Skal du sitte igjen med penger, er konvertering veldig viktig.

Digital markedsføring konvertering

Digital markedsføring og konvertering henger tett sammen. Den største fordelen med markedsføring digital, er tross alt evnen til å føre kunden dit du vil, samt måle konverteringer.

Når den første digitale markedsføringen ble satt i gang, gjennom radio og TV, satt markedsførere med svært lite informasjon. Vi visste den gang at det var effektivt med radio og TV-tid.

Allikevel hadde en ingen anelse om ROI og andre populære mål som brukes i dag. For selv om du visste at 1 million nordmenn så på TV klokka 20:00 lørdag, visste du ikke akkurat hva dette betydde for salget ditt.

Situasjonen er snudd opp ned på hodet, og med dagens digitale markedsføring, er konverteringer enkle å se gjennom data. Faktum er at konverteringer er selve kjernen i hvorfor digital markedsføring er så effektivt.

Motta gratis 500 ord!

Digital markedsføring lar deg føre kunden dit du vil

Målet med markedsføring er konvertering. I mange tilfeller bruker vi ordet konvertering i stedet for salg for eksempel. Det er rett og slett fordi målet med markedsføringen ikke alltid direkte er salg.

Til syvende og sist leker vi ikke butikk, og vi vil selge så mye som mulig. Men ofte er et mer realistisk mål å få potensielle kunder til å registrere seg for nyhetsbrev eller på annen måte legge igjen en e-post.

Innen digital markedsføring kalles dette en konvertering, da på lik linje med et salg. Den store fordelen i det digitale, er at du styrer det aller meste. Det gjelder spesielt hjemmesiden din.

Dersom du planlegger kundereisen godt, vet du akkurat hvordan de fleste kunder vil surfe på nettsiden din. Da kan du effektivt føre kundene dine dit du vil, slik at sjansen for konvertering øker.

Salgstrakten er viktig innenfor markedsføring.

Data er din beste venn for konverteringer

Et annet viktig poeng som kan hjelpe deg med å øke sjansen for konverteringer, er selvfølgelig den dataen du samler inn. A/B testing kan for eksempel hjelpe deg med å identifisere hvilke sider som konverterer best.

Digital markedsføring lar deg også undersøke konverteringer basert på demografiske grupper, hvor besøkende kom fra, og mye mer. Dette er en lekegrind for den dataglade.

Markedsførere kunne bare drømme om slik data for bare et par tiår siden. Gjetningen er i stor grad tatt ut av prosessen. Digital markedsføring og konvertering går som hånd i hanske!

Statistikk og analyser er viktig for annonsering.

Hvordan bruker du digital markedsføring til konvertering best mulig?

For å bruke digital markedsføring til konvertering best mulig, er testing nøkkelen. Selv om mange regler kan gjelde flere bedrifter og bransjer, er det tilnærmet ingen prikklike situasjoner.

Alle må finne den miksen som fungerer best for dem. For oss i Din Tekstforfatter, er det gode tekster som fungerer best for konvertering – og det er kanskje ikke så overraskende.

For andre bransjer, kan det hende at det er videoer som fungerer best, mens noen bransjer kanskje bør satse på bilder. Hvilken kanal som konverterer best varierer også stort, og det er ikke alltid hjemmesiden som dominerer her.

Det finnes ingen fasit på spørsmålet om hvordan en kan bruke digital markedsføring til konvertering best mulig. Realiteten er at en bare må prøve seg frem og analysere dataene nøye!

Gode analyser er viktig for å oppnå konvertering innen digital markedsføring.

Vi hjelper deg med tekstene!

En av de viktigste elementene for konverteringer, er og blir teksten. Enten det er snakk om en annonse, bloggartikkel, eller et innlegg i SoMe for eksempel, må teksten fenge nok til handling.

Din Tekstforfatter har spesialisert seg innenfor konverterende tekster. Vi vet at ditt mål med digital markedsføring er konvertering, og derfor er hver eneste tekst skreddersydd med dette i fokus.

Kontakt oss i dag, så skriver vi de første 500 ordene for deg helt gratis!

Motta gratis 500 ord!