48 38 14 88 post@dingruppen.no
Et digitalbyrå sørger for at du kommuniserer godt i alle kanaler.

Digitalbyrå

Digitalbyrå, PR-byrå, mediebyrå, tekstbyrå … kjært barn har mange navn.

Et digitalbyrå kan hjelpe bedrifter med å oppnå økt synlighet på nett og digitale plattformer.

Din bedrifts nettside må være synlig i Google og andre søkemotorer for at potensielle kunder skal kunne finne siden.

Vi skal nå se nærmere på hvilke tjenester et digitalbyrå kan hjelpe deg med!

Hva er et digitalbyrå?

Et digitalbyrå yter tjenester og selger produkter som hjelper bedrifter å bli mer synlige på internett.

Dette er relevant for de fleste av dagens bedrifter – spesielt dem som er avhengige av salg på nett.

Det finnes en rekke metoder som bidrar til økt synlighet på digitale plattformer. Noen relevante tjenester som tilbys av et digitalbyrå er for eksempel:

 

  • Søkemotoroptimalisering (SEO)
  • Søkemotormarkedsføring (SEM)
  • Annonser og reklame
  • Markedsføring i sosiale medier
  • Content marketing
  • PR og kommunikasjon
Google er uten tvil viktig innenfor digital markedsføring.

Hvorfor benytte et digitalbyrå?

Din målgruppe vil i de fleste tilfeller ty til internett for å finne varene og tjenestene de leter etter.

Bedriften din vil derfor ha en stor fordel dersom den er synlig i søkemotorene, enten dette gjøres ved hjelp av søkemotoroptimalisering eller annonser i søkemotorene.

Du kan også synliggjøre varene og tjenestene dine med annonser og reklame i aviser eller lignende.

Husk også at sosiale medier er viktige når vi snakker om digitale plattformer. I dag er det flere millioner nordmenn på sosiale medier som Facebook, Instagram og LinkedIn.

Ved å markedsføre bedriften din i sosiale medier vil du derfor kunne nå ut til mange med budskapet ditt. Dette hjelper et digitalbyrå deg med.

Et digitalbyrå vil også kunne hjelpe deg med PR og kommunikasjon. PR handler om bedriftens planlagte – og i mange tilfeller strategiske – kommunikasjon med omverdenen.

God PR vil kunne gi bedriften et bedre omdømme, og dermed flere kunder. Ved å overlate produksjon av markedsføringsinnhold til ditt digitalbyrå, kan du potensielt spare mye tid og arbeid.

Søkemotoroptimalisering er for eksempel en stor og omfattende jobb som må gjøres over tid. Dersom du lar et digitalbyrå ta deg av dette, kan du bruke tiden på andre viktige arbeidsoppgaver som gagner bedriften – inkludert regnskap og kundestøtte.

 

  • Gjør bedriften synlig i søkemotorene
  • Nå ut til målgruppen via annonser og reklame
  • Markedsføring i sosiale medier gjør det mulig å nå ut til mange
  • Få god PR ved hjelp av pressemeldinger og lignende
  • La andre ta seg av markedsføringen – bruk tiden på andre ting!
Sosiale medier er en del av jobben for et digitalt byrå.

Søkemotoroptimalisering forklart

Søkemotoroptimalisering – eller SEO – er en av de viktigste oppgavene et digitalbyrå kan gjøre for bedriften din.

Dette handler i grove trekk om å sørge for at innholdet på nettsiden din er optimalisert for best mulig synlighet i Google.

Dette gjøres blant annet ved å ta i bruk søkeord og å være bevisst på oppbygning og presentasjon av innhold.

Et digitalbyrå vil sørge for at innholdet som publiseres på nettsiden din inneholder mange relevante søkeord, og at selve teksten er unik og av høy kvalitet.

Du kan også få hjelp til å lage gode titler, overskrifter og metabeskrivelser, noe som bidrar til økt synlighet i Google.

SEO tekster er en sentral del av søkemotoroptimaliseringen.

Hva er søkemotormarkedsføring?

Ditt digitalbyrå hjelper deg også med søkemotormarkedsføring, også kjent som SEM. Dette er et samlebegrep som beskriver ulike markedsføringsmetoder via søkemotorer som Google.

Den kanskje vanligste formen for SEM er annonser via Google AdWords. En annonse i Google innebærer at nettsiden din vises øverst i nettleseren når noen søker etter tjenester og varer du tilbyr.

Du kan selv velge geografisk lokalisasjon for målgruppen, hvilke enheter annonsen skal vises på – og lignende.

Et digitalbyrå kan skrive gode Google-annonser som inneholder relevante søkeord og som pirrer mottakernes nysgjerrighet.

Et byrå har alltid flere kloke hoder som samarbeider!

Markedsføring i sosiale medier

Markedsføring gjennom sosiale medier som Facebook, LinkedIn og Instagram kan være svært gunstig for bedriften din.

Et digitalbyrå kan hjelpe deg med innlegg til sosiale medier, eller annonser som kan postes gjennom disse plattformene.

En annonse på Facebook eller Instagram er ypperlig for deg som vil treffe en spesifikk målgruppe med høy presisjon.

Både Facebook, Instagram og LinkedIn lar deg publisere annonser på en brukervennlig måte.

Ved å følge noen enkle trinn kan du spesifisere hvem målgruppen din er, basert på faktorer som demografi, psykografi og geografi.

Et digitalbyrå kan skrive annonsen for deg, slik at du er sikker på at den fanger interessen til din spesifikke målgruppe.

Sosiale medier spiller en betydelig rolle i det digitale.

Andre former for annonser og reklame

Annonser på sosiale medier og i søkemotorer er svært nyttige, men du kan også publisere annonser eller reklame via andre plattformer.

Vi kan for eksempel nevne magasiner, aviser, tidsskrifter, nyhetsbrev og lignende. Dette er noe et digitalbyrå kan hjelpe deg med.

Enten du trenger en bannerannonse eller et nyhetsbrev, får et digitalbyrå jobben gjort!

Virkemidlene i teksten bør tilpasses salgstrakten.

PR og kommunikasjon

Et digitalbyrå vil også kunne hjelpe bedriften din med kommunikasjon og PR. God PR kan oppnås ved å kommunisere på en gunstig måte med omgivelsene, noe som kan gi positive ringvirkninger.

PR kan betraktes som ikke-betalt markedsføring, der aviser eller andre omtaler ditt varemerke eller dine varer og tjenester.

For å oppnå god PR, gjelder det derfor å vite hvordan bedriften skal kommunisere med omverdenen.

Et digitalbyrå kan for eksempel hjelpe deg med å skrive en god pressemelding, noe som vil kunne snappes opp at redaksjonelle medier. Dette kan gi bedriften gunstig PR!

Gjør deg klar for verdensmarkedet og store inntekter.

Content marketing

Ditt digitalbyrå kan også hjelpe deg med spennende innhold for content marketing. Dette er en populær markedsføringsteknikk som går ut på å engasjere målgruppen med interessant innhold.

Slikt tekstinnhold har ofte likheter med redaksjonelt innhold, og storytelling er ofte relevant. Content marketing lar deg nå ut til målgruppen med et budskap uten at det fremstår som reklame.

Mange forbrukere overser reklame, og content marketing kan derfor hjelpe deg å nå ut til en større målgruppe med troverdig innhold.

Et eksempel på content marketing er native annonsering, som etterligner annet innhold på siden hvor annonsen publiseres.  

Du bør treffe midt i blink når det gjelder din målgruppe.

Vi er ditt digitalbyrå!

Din Tekstforfatter er et digitalbyrå som kan hjelpe bedriften din med markedsføring.

Vi jobber blant annet med søkemotoroptimalisering, søkemotormarkedsføring, PR-tjenester og markedsføring i sosiale medier.

Vi sitter på mye erfaring innen markedsføring, og sørger for at din bedrift blir mer synlig på digitale plattformer. Ta kontakt med oss for mer informasjon!

Fyller du ut skjemaet nedenfor, mottar du de første 500 ordene hos oss helt gratis!

Motta gratis 500 ord!