Email og markedsføring
Email og markedsføring var en gang som hånd i hanske. I dag er nok ikke ekspertene like samstemte om viktigheten av e-post i markedsføringen, men mange støtter fortsatt teknologien.
Det finnes i dag utallige medier du kan bruke til å markedsføre. Nettsider og SoMe har blitt de desidert mest populære, men nedover listen finnes det mange andre gode alternativer.
Der email pleide å være den best kjente kanalen for markedsføring, har nok ting endret seg. Hvor står posisjonen til e-postmarkedsføring den dag i dag, og er disiplinen på vei til å dø?
Motta gratis 500 ord!
Er e-postmarkedsføring død?
La oss fastslå dette en gang for alle – e-postmarkedsføring er ikke på langt nær dødt. E-post er fortsatt det mediet bedrifter flest bruker til kommunikasjon med sine kunder.
I innboksen kan en vente å motta seg profesjonelle henvendelser og samtidig levere profesjonelle e-poster. Det er simpelthen en helt annen atmosfære enn hvis en Facebook-melding tikker inn.
Det faktum at e-postmarkedsføring ikke er dødt enda, bevises ganske enkelt av den store strømmen e-poster de fleste av oss mottar. Bedriftene fortsetter med å sende e-post fordi det virker for dem.
Slik sender du en god email
Det finnes fortsatt en massiv majoritet av bedrifter som sender email for markedsføring. Dermed må du altså til den dag i dag jobbe hardt med å skille deg ut i akkurat denne kanalen.
Du bør investere god tid i å skrive dine e-poster, slik at kundene ikke bare hiver deg i papirkurven med en gang. Realiteten er at de fleste nok går dit, men det trenger ikke være tilfellet for deg.
Skriv en konkret emnelinjene, gode overskrifter og inkluder bilder eller video. Jo mer konkret, men samtidig engasjerende e-posten er, jo større er sjansene for at målgruppen vil konvertere.
Hvor går grensen for lovlige e-poster?
Merk dog at email og markedsføring har et litt betent forhold. Det er strenge regler knyttet til e-poster i Norge, siden denne kanalen så langt har blitt misbrukt såpass mye.
For å sikre at du sender helt lovlige e-poster, kan det være lurt å lese seg opp nærmere på regelverket. Vi anbefaler allikevel som et utgangspunkt å kun kontakte bedriftsadresser.
Det er nemlig når det kommer til de personlige adressene at ting kan bli vanskelig. Men selger du B2C, er det selvfølgelig ingen vei rundt dette. Da må du bare sette deg inn i de kompliserte reglene.
Vi hjelper deg med emailmarkedsføring
Trenger du hjelp med emailmarkedsføring? For å sikre deg selv de beste resultatene, er det viktig å skrive gode e-poster. Det har vi i Din Tekstforfatter gode erfaringer med å gjøre.
Vi har skrevet flere viktige e-poster for store konsern, og vi hjelper veldig gjerne deg også. Ta kontakt i dag for å motta hjelp til e-postmarkedsføring!