Facebook for bedrift – tips
Har du Facebook for bedrift, og ønsker tips til hvordan du kan nå ut til flere potensielle kunder?
Svært mange bedrifter har egen profil på det sosiale mediet Facebook, og dette kan være nyttig på mange ulike plan.
Forbrukere og potensielle kunder kan for eksempel finne nyttig informasjon om bedriften på det sosiale mediet, som åpningstider og veibeskrivelser.
Ved hjelp av Facebook kan kunder også ta kontakt på Messenger dersom de skulle ha spørsmål.
Dette vil altså fungere som en form for kundeservice. Men det er spesielt ett tips vi vil legge ekstra vekt på når det kommer til Facebook for bedrift: Deling av innhold.
Motta gratis 500 ord!
Lage side på Facebook
Facebook for bedrift – eller Facebook for Business – innebærer at du oppretter en profil for bedriften på Facebook.
Dette gjør du enkelt via din egne personlige Facebook. Bedriftssiden vil ikke linkes til din private konto.
Du lager Facebook for bedrift ved å klikke på «Pages» og deretter «Create new page». Deretter er det bare å følge videre steg. Legg inn bedriftens navn, bilder og en beskrivelse.
Tips nummer 1: Del innhold på Facebook
Vårt aller beste tips til deg med Facebook for bedrift, er å benytte siden til innholdsmarkedsføring. Du kan nemlig nå ut til hvem som helst via dette sosiale mediet.
Content marketing er spesielt populært, og handler om at du deler innhold som faktisk er av verdi for leseren.
Dette anses ofte som en mer effektiv form for markedsføring enn rene reklameannonser, siden brukerne lar seg engasjere i innholdet.
Mange bedrifter deler for eksempel spennende blogginnlegg og artikler med følgere på Facebook.
Del blogginnlegg som lærer bort nyttig informasjon til leseren, og flett lenker til nettsiden din elegant inn i innholdet.
Facebook for bedrift tips nummer 2: Annonser
Et annet Facebook for bedrift tips er å benytte det sosiale mediet til annonser. Med en Facebook-annonse kan du velge nøyaktig hvem som skal kunne se annonsene.
Rett annonsene mot målgruppen ved å spesifisere geografiske, demografiske og psykografiske kriterier.
Det er dessuten enkelt å lage annonser på Facebook. Det eneste du trenger er en god annonse som faktisk fanger forbrukerens oppmerksomhet.
En god annonse bør belyse fordelene et produkt eller en tjeneste kan gi til forbrukeren.
Den bør også inneholde plussord, og kanskje en call to action (CTA). Sistnevnte oppfordrer forbrukeren til å foreta en handling.
Tips nummer 3: Slik får du flere følgere
Ønsker du et nyttig Facebook for bedrift tips om hvordan du kan få flere følgere? Jo flere følgere du har på Facebook, jo bedre er det.
Mange følgere betyr at flere vil se innholdet du deler, noe som er gunstig for effektiv markedsføring.
For å få mange følgere til din Facebook for bedrift, kan du for eksempel arrangere konkurranser eller lignende.
Dette kan for eksempel handle om at følgere blir med i en trekning der de kan vinne et produkt, mot at de deler siden din videre med bekjente,
Dette vil eksponere din Facebook-side for mange mennesker, slik at bedriftens navn blir kjent for flere.
Det kan også bety at du får mange nye følgere og likes på siden. Dette er et Facebook for bedrift tips du bør benytte deg av.
Bruk av Facebook for bedrifter: Få hjelp
Alle våre beste Facebook for bedrift tips handler om innhold. Enten du ønsker å benytte Facebook til deling av innhold, å lage annonser eller arrangere konkurranser, må innholdet være av høy kvalitet.
Din Tekstforfatter kan hjelpe bedriften din med å nå ut til potensielle og eksisterende kunder på Facebook.
Kontakt oss i dag for flere Facebook for bedrift tips, og motta 500 ord gratis!