48 38 14 88 post@dingruppen.no
Firmablogg kan enkelt utvikles gjennom løsninger som WordPress.

Firmablogg

Firmablogg er den støvete undersiden du aldri oppdaterer. Ja, den siden der det ligger et par innlegg fra 2017 som du selv skrev. Den gangen tenkte du kanskje: «Søren heller, jeg skal virkelig bli god på å poste innhold jevnlig».

Der andre oppgaver tårnet seg på, havnet blogging helt nederst blant prioritetene. Selv om ideen med innholdsproduksjon på firmablogg var kjempegod, nådde den ikke helt opp mot de aktivitetene som tilførte direkte verdi.

Vi kjenner igjen denne situasjonen! Nettopp derfor tilbyr vi gratis 500 ord og en gratis innholdsplan som kan benyttes til firmablogg. Da kan du få pustet liv i firmabloggen din igjen. Innen kort tid vil du innse akkurat hvor verdifull denne er.

Fyll ut skjemaet nedenfor for å motta tilbudet!

500 ord + Innholdsplan gratis!

Kos deg med en kaffekopp og skriv i vei!

Hva er en firmablogg?

Har du planer om å starte en firmablogg? Da er det viktig og først å fremst kjøre seg kjent med hva som definerer en firmablogg. Dette er nemlig ikke «vanlig» blogg, og det er heller ikke en nettavis.

Dette bør være et ressurssted for din målgruppe, og skal kunne vise potensielle kunder at det er din bedrift som er eksperter på fagfeltet du operer i.

En firmablogg er først og fremst en måte å skaffe seg nye kunder på. Publiserer du SEO-vennlige innlegg av høy kvalitet, vil dette være med på å øke din digitale synlighet.

Dermed vil potensielle kunder som søker etter tjenestene eller produkter du leverer, lettere finne frem til din firmablogg og din bedrift.

Det er mye som må vektlegges for at et innlegg skal kunne prestere godt i søkemotorer, men dette kan vi hjelpe deg med.

Hvordan ser din firmablogg ut i forhold til andres?

Blogginnlegg er en perfekt mulighet for potensielle kunder å engasjere seg i bedriften din. Med gode og informative innlegg som oppfordrer leseren til å kommentere, dele og engasjere seg, vil Google legge merke til dette.

Ser Google at det er høyt engasjement rundt innleggene og bloggen din, vil du gi deg et dytt i fremtidige søk. Tekstforfattere vet hvordan de skal skrive innlegg som virkelig treffer målgruppen og oppfordrer til videre lesing og deling.

Med en firmablogg har du også en unik mulighet til å skape troverdige og langsiktige relasjoner med potensielle kunder. Spiller du kortene dine rett, med å hyppig publisere tidløse overbevisende innlegg, vil leserne komme tilbake gang på gang.

De vil også forbinde din bedrift som en ekspert på fagfeltet, og dermed gjør du deg selv mer attraktiv når kundene er klar til å kjøpe.

De fleste firmaer har en blogg, men hva har de lastet opp på den?

Derfor bør bedriften din ha en firmablogg

Målet med en firmablogg, er at potensielle kunder og andre i målgruppen din, skal kunne se på bloggen som et ressurssted og informasjonsbank.

Men en firmablogg er også et viktig redskap å ha slik at google-søkere skal finne frem til akkurat din bedrift når de er klare for å kjøpe.

Det er selvfølgelig mulig å bruke bloggen som et rent informasjonssted om bedriften din, men slikt blir det ikke nye kunder av.

Oppdatering om selskapet, nyansettelser og generell informasjon, bør være forbeholdt nyhetsbrev.

For å hanke inn nye kunder krever innleggene litt mer innsats i form av SEO-strategi, engasjerende og målrettet tekst – dette kan en tekstforfatter hjelpe med.

En firmablogg kan sørge for digital synlighet, noe som er viktig uansett hvilket fagfelt du operer i.

 

Øk salget ditt!

En firmablogg kan bidra til å øke salg, henvendelser og omsetning. Men for å klare dette kreves det at innleggene dine er strategisk skrevet og skreddersydd for akkurat din målgruppe.

En tekstforfatter vil kunne hjelpe deg med å kartlegge aktuelle og relevante søkeord for fagfeltet ditt, og bygge engasjerende innlegg rundt dette.

En dyktig tekstforfatter vil kunne gi innleggene dine det lille ekstra som virkelig gjør godt SEO-innhold.

Dette kan for eksempel være å ha et ekstra øye for informative underoverskrifter, fengende overskrifter og treffsikre meta beskrivelser.

Innhold som får leseren til å dele, kommentere og engasjere seg i innlegget, vil også vise søkemotorer at dette er et populært innlegg. Du kan da oppleve at søkemotorer dytter innlegget i fremtidige søk.

Penn og papir er fint å ha, selv med moderne teknologi.

Hva skal firmabloggen handle om?

Det er naturlig å tenke at en firmablogg bør handle om bedriften og de tilgjengelige tjenestene.

Dette stemmer til en viss grad, men handler hele bloggen om firmaet alene, da er det ikke lenger en firmablogg. Her kan vi se på influenser-blogger som et eksempel.

 

B2B-influencer?

Toppliste bloggene handler ikke bare om bloggeren selv, men inkluderer ofte oppskrifter på mat, innkjøp og andre anbefalinger som målgruppen til bloggeren er interessert i.

Din firmablogg bør følge samme oppskrift. En god selger er først og fremst ute etter troverdige kunderelasjoner og vet hvordan han kommuniserer med eventuelle kunder.

 

Kjenn din målgruppe

Her gjelder det å vite hva målgruppen og dine potensielle kunder er interessert i, samt hva det er de trenger hjelp til.

En innholdsprodusent kan lage informative artikler om sektoren bedriften din befinner seg i, og komme med gode veilednings- og rådgivning innlegg.

På den måten skaper du et forhold med potensielle kunder, og de vil tenke på din bedrift når er klare for å kjøpe.

 

Informativ og tillitsskapende

En firmablogg bør være informativ og samtidig skape tillit. Den bør ha kundenes eventuelle behov i fokus, og innlegg bør være organisk og genuine.

Ingen liker å føle seg presset til å kjøpe, så la heller kundene komme til deg. Du vil selvfølgelig ha innhold som forteller om dine tjenester, men her er det viktig å få frem hvorfor disse tjeneste kan komme kundene til gode.

Bloggen bør først og fremst handle om å skape interesse blant kunder, mens selve salget skjer senere!

Hjemmekontoret er det perfekte stedet for å skrive firmablogg.

Slik fremmer du bedriften din med en blogg

Firmabloggen din bør som sagt ikke bare handle om bedriften din, men bør anses som en ressursside for fagfeltet bedriften din operere i.

Du ønsker at mennesker som er interessert i temaene til bedriften din, skal kunne dra nytte av firmabloggen og forstå at det er din bedrift som er best på dette feltet. Her kan det være lurt å få hjelp av dyktige tekstforfattere.

 

Gå i dybden

For å overbevise leserne om at din bedrift er ekspertene på fagfeltet dere opererer i, er det lurt å gå i dybden på ulike tema som er relevant for din bedrift.

Selv om du operer i et nisjemarked, er det viktig å gå dybden, uansett hvor smalt fagfeltets måtte være. Leserne som finne frem til bloggen din, er jo tross alt målgruppen som er interessert i dette feltet.

 

Hyppige oppdateringer er nøkkelen

Hyppige oppdatering av bloggen og mange innlegg, er viktig for å holde leserne interesserte.

Men for at leserne skal komme tilbake gang på gang, er det også viktig at innleggene faktisk er informative og gir verdifull lesing.

Det kan være vanskelig å klare dette på egen hånd, men med en dyktig innholdsprodusent slipper du å tenke kvantitet over kvalitet.

 

Eksternhjelp og relevans

Tekstforfattere vil kunne produsere en stor mengde tidløse tekster på kort tid. Har din bedrift gjort større prestasjoner eller gjennomført en suksessfull kampanje?

Dette kan gjerne skrives om, men burde bli skrevet på en inspirerende og genuin måte.

Enkelte bedriftsoppdateringer bør holdes i nyhetsbrev – bloggen skal være engasjerende ressursside.

Noter ned alle de ideene som dukker opp underveis.

Hvordan starte en firmablogg?

Mange lurer på hva firmabloggen deres bør handle om, og hvor de skal starte. Selv om vi allerede har sagt at en firmablogg ikke er det samme som en nettavis, er det fortsatt visse aspekter ved nettaviser som kan brukes på en firmablogg.

Det samme gjelder vanlige personlige blogger, her blir det også brukt elementer og strategier som det kan være lurt å utnytte seg av på en firmablogg.

 

Lærdom fra nettaviser

Nettaviser er noen av de mest besøkte nettstedene nå til dags – og dette er det en god grunn til.

Lesere besøker nettaviser ofte, nettopp fordi de vet at avisene hyppig blir oppdatert med nye artikler og nytt innhold. Det samme gjelder personlige blogger, her ser vi gjerne et mønster av to-fire innlegg for dagen.

Når leseren vet at nettstedene de har interesse for oppdateres ofte, besøker de også sidene hyppig.

 

Engasjement i sentrum

For at en leser i det hele tatt skal ønske å besøke firmabloggen din, er det viktig at innholdet ikke bare er interessant, men også engasjerende.

Du har kanskje opplevd å trykke på blogginnlegg eller nyhetsartikler, kun fordi overskriften fanget oppmerksomheten din?

Samme prinsippet gjelder på firmablogger, men her er det også viktig å ikke villede leseren. Når leseren først har klikket seg inn på innlegget, vil du selvfølgelig at han skal bli en stund å sjekke ut hele bloggen.

 

Slik skaper du interessen 

Innholdsprodusenter er ekspert på å lage innhold som gjør at lesere blir værende og klikker seg videre rundt på nettstedet ditt – dette gjelder også firmablogger.

En dyktig tekstforfatter vil kunne gjøre et hvilket som helst budskap om til engasjerende og overbevisende tekst, og på den måten hanke inn mange lesere.

I tillegg vil en innholdsprodusent vite hvordan innholdet ditt skal formes for å best mulig fange interessen til leseren.

Du kan skrive firmablogg akkurat der du vil!

SEO og firmablogger

SEO-tekster på firmablogger er et perfekt virkemiddel for å øke synligheten til din bedrift.

Selskaper med firmablogger har en enda større sjanse til å havne på den gjeve førstesiden til Google, ettersom den blir oppdatert ofte og de får flere muligheter til å prestere godt SEO-messig.

 

Øk din ranking i Google

Med en blogg har du muligheten til å kontinuerlig gi leserne spennende artikler om relevante nyheter innen virket ditt.

For hvert innlegg som blir publisert, har du en ny mulighet til å øke rangeringen i Google enda ett hakk – med stadig oppdaterte og relevante nøkkelord.

I tillegg åpner firmablogger opp muligheten til å bruke flere elementer som har en positiv påvirkning på rangeringen.

 

Lek mer med tekstene

Vanligvis vil ikke tekster og artikler på bedriftsnettsiden din bli oppdatert like ofte. I tillegg er det gjerne spesifikk informasjon du ønsker at skal bli presentert på en profesjonell måte.

Med et blogginnlegg derimot, har tekstforfatteren mulighet til å leke med flere spennende elementer som multimedia, punktlister og flere meta-titler og beskrivelser.

Dette er har også en positivt innvirkning på din søkemotor rangering.

 

Hold kontroll på innholdet

En annen fordel med firmablogger, er at du har muligheten til å overvåke hvilke innlegg som gjør det bra, og hvilke virkemidler som gir deg de resultatene du er på jakt etter.

På denne måten kan tekstforfatteren stadig oppdatere og forme innholdet etter hvilke formater som gir flest visninger og best SEO-resultater.

 

Tekstbasert SEO-innhold er meget viktig

Du er nødt til å ha treffende og gode SEO-tekster om du ønsker å lykkes med markedsføring og gjøre deg synlig for nye kunder.

En firmablogg er et ideelt verktøy å bruke for å klatre høyere på rangeringen til Google – her har du nemlig hele tiden nye sjanser til å oppnå organisk trafikk.

For hvert innlegg som blir postet, kan en tekstforfatter legge til nye relevante søkeord.

Når du publiserer overbevisende og informative tekster om bransjerelaterte tema, vil du samtidig også bygge opp din autoritet i markedet.

Her er det viktig at teksten er av høy kvalitet, slik at leseren anser bloggen din som profesjonell og fortrolig!

Skriv ned notatene dine på papir.

Hvem kan skrive bloggen?

Hvem som helst kan blogge, men ikke alle kan lage engasjerende, treffende og SEO-vennlig innhold. Dette er selvfølgelig ord du vil at firmabloggen din skal bli beskrevet som.

Derfor er det lurt å finne en dyktig innholdsprodusent som har spesialisert seg på nettopp disse tingene.

Innhold er markedsføring, og du ville ikke latt hvem som helst står for markedskampanjene dine – denne innstillingen burde du også ha for firmabloggen.

 

Vi kjenner hemmeligheten bak god kommunikasjon!

Vi i Din Tekstforfatter, vet hvordan vi skal treffe ulike målgrupper og hvordan vi skal kommunisere med disse gjennom ulike kanaler og plattformer.

Det er viktig at blogginnlegg blir skrevet på en måte som treffer din målgruppe, og som fengsler leserne til å komme igjen og igjen.

Disse leserne er jo tross alt potensielle kunder, og derfor er det viktig at de får best mulig inntrykk av både bedriften og tjenestene dine.

 

SEO i sentrum hele veien

En innholdsprodusent vil også sørge for at alle artiklene på firmabloggen din er optimaliserte for søkemotorer.

Et godt SEO-innlegg kan ha stor innvirkning på hvor mange nye kunder du når ut til, og derfor er det enda mer viktig at dette blir gjort på en nøye og strategisk måte.

Innholdsprodusenter kan også hjelpe deg med å lage innholdsplaner, basert på hvilke søkeord som trender innenfor virket til bedriften din.

 

La oss hjelpe med firmablogg!

Med en dyktig tekstforfatter på laget, kan du være sikker på at bloggen din ikke bare blir sett av mange, men av de riktige menneskene.

I tillegg kan du føle deg trygg på at innholdet inspirerer målgruppen din og blir kommunisert på en tydelig og konsekvent måte.

Vi vil også sørge for at alt som blir postet er i tråd med verdiene og merkevaren til bedriften din – slikt blir det overbevisende innhold av!

Fyll inn skjemaet nedenfor, og motta hjelp til firmablogg i dag!

Hjelp til firmablogg!