48 38 14 88 post@dingruppen.no
Hva skal jeg skrive om på bloggen?

Hva skal jeg skrive om på bloggen?

Hva skal jeg skrive om på bloggen? er et spørsmål som mange flere mennesker enn man gjerne tror har stilt seg selv (eller andre) en eller annen gang i løpet av livet. Før du avfeier det helt, så skal vi se grunnen til at vi sier det. Det er fordi det finnes mange forskjellige blogger.

Blogging er noe som engasjerer, og det er noe folk flest har meninger om. Disse meningene er forskjellige, og det er ikke bare positivt. I tidsrommet 2009-2011 var jo blogging noe alle drev med. Det var da begrepet rosablogging dukket opp, og det er fremdeles et negativt laddet ord.

I dag har konseptet blogging blitt enda større, men det har ikke eskalert på samme måte som det gjorde når fenomenet først dukket opp. Blogging er ikke noe absolutt alle driver med lenger, men det er noe veldig mange bedrifter har tatt inn i varmen. Bedriftsblogg har blitt et vanlig begrep.

Bedriftsblogging er imidlertid ikke det samme som en personlig blogg. Når du driver en bedriftsblogg, så driver du med en form for markedsføring.

Motta gratis 500 ord!

Hva kan man blogge om?

For blogging generelt er det bare din egen fantasi som setter grenser. Det gjelder naturligvis for bedriftsbloggere også, men de har naturligvis litt andre retningslinjer enn de som skriver om hva som er det beste de vet å spise til frokost.

Bedriftsblogger handler ofte om et bestemt tema, men det eneste som trengs er at du har kunnskap om et tema og kunnskapen som skal til for å formidle det på en god måte.

Er du utdannet fotograf og ønsker at flere skal vite at du driver ditt beskjedne fotostudio i sentrum av byen? Eller er du en kokk som står på døgnet rundt for å få realisert drømmen om en kundegruppe stor nok til å åpne egen kafé? Da kan du faktisk blogge om det!

Tips til bedriftsbloggen

Før du begynner å skrive på bedriftsbloggen, så er det viktig å ha en strategi klar. Hva er det du ønsker å formidle, og hvem er det som skal blogge? Det er mange spørsmål som må besvares før bedriftsbloggen er oppe og går.

Det kan også være veldig lurt å bestemme deg for nøyaktige tidspunkt som du ønsker å publisere nytt innhold. Da vet leserne når de kan forvente nytt lesestoff, og det skaper blant annet tillit. 

Vårt beste tips til deg som vil starte en bedriftsblogg, er å fokusere at innholdet skal være søkemotoroptimalisert. Jo bedre innholdet ditt er, jo bedre resultater kommer det til å få i søkemotorer som Google.

Fokuser på leseren

Fokuser på leseren hele veien

Når du driver en blogg, så er det viktig at du fokuserer på leserne dine.

Selv om kanskje ikke leserne er grunnen til at du står opp av sengen for å blogge hver eneste dag, så er det jo leserne som gjør det mulig for deg å drive med det. Det gjør deg kanskje til og med litt mer motivert til å skrive.

Det er altså ikke bare bare å blogge. Det er mye arbeid som ligger bak, deriblant å følge med på hvilket innhold det er som slår an hos leserne dine. Gjennom å fokusere på innholdet som leserne dine tilsynelatende liker, viser du at du bryr deg om hva leserne dine synes.  

Motta hjelp til bedriftsblogg

Har du lyst til å starte en bedriftsblogg, men samtidig vet du ikke helt hvor du skal starte? Da har du kommet til riktig sted!

Din Tekstforfatter hjelper deg mer enn gjerne med å produsere innhold til bedriftsbloggen din. Hos oss får du ikke bare innhold, du får søkemotoroptimalisert innhold. Nøyaktig den type innhold som du ønsker, med andre ord.

Det å få hjelp til bedriftsbloggen blir ikke enklere enn dette. Ta kontakt med oss, og så kan vi komme frem til noe sammen! 

Motta gratis 500 ord!