48 38 14 88 post@dingruppen.no
Gjør din bedrift til en magnet som fanger opp alt, som her i bildet.

Hvordan få nye kunder?

God tekst kan hjelpe deg med å få flere nye kunder, på mange ulike måter. Dersom du ønsker å utvide din kundebase bør du derfor satse mer på godt innhold til din nettside.

Lurer du på hvordan du kan få nye kunder? Dersom du har en nettside eller en nettbutikk, har du i bunn og grunn en kundemagnet – du må bare vite hvordan du skal bruke den, og hvem du skal rette den mot.

En plattform på nett er svært verdifull i disse dager, og kan være helt avgjørende når det kommer til å skaffe seg nye kunder.

En god måte å gjøre dette på er å investere i optimalt og tilpasset innhold, og gode tekster som både kundene og søkemotorene vil sette pris på. Det kan vi i Din Tekstforfatter hjelpe deg med!

Trenger du gode tekster? Fyll ut skjemaet nedenfor, og motta 500 ord uforpliktende og gratis i dag!

Motta gratis 500 ord!

Hvordan vil innhold og tekst hjelpe deg med å dra inn nye kunder?

Hvis du noen gang har spurt deg selv, «Hvordan får jeg inn nye kunder?» er det flere måter å få dette til å skje på. Som tekstforfattere er jo åpenbart vår favorittmetode å ta i bruk mer kvalitetstekst.

Tekst kommer i mange former og fasonger. Noen er korte, andre er lange. En ting er i det minste sikkert – en god nettside består av mye tekst.

Du trenger nemlig tekst til din landingsside, til dine undersider og til ulike kategorier. Mange har også begynt å skrive egne artikler eller blogginnlegg – og de krever jo selvsagt mye tekst.

Hvis du ønsker nye kunder, vil tekst være til stor hjelp. Det er nemlig slik at tekstene på din nettside i stor grad gjør deg synlig i søkemotorer.

Så når noen søker etter varer, produkter eller tjenester er det dine tekster sin jobb å få deg til å havne høyt i søkeresultatene.

Er tekstene gode nok, vil en potensiell kunde kanskje velge å klikke seg inn på nettopp din lenke – og dermed havne på din nettside. En kundereise har begynt.  

Ditt mål er å få kundens signatur på kontraktene dine.

Hvordan skrive tekst som gir deg nye kunder?

Det finnes mange måter å skape gode tekster på. Alle har også ulike preferanser når det kommer til hvordan en tekst bør utformes.

Likevel finnes det visse generelle regler du bør følge, dersom du ønsker å få nye kunder til å handle hos deg.

 

Hvordan skaffe seg nye kunder? Ved å fokusere på tekster av høy kvalitet!

Selv om kvantitet også er viktig for mange nettsider – da tekst gjerne skal fortelle en kunde om deg, dine varer og dine tjenester på en god og dekkende måte, er likevel kvalitet alltid viktigst.

Tekstene dine bør være troverdige, godt skrevet og ha en fin språkflyt, riktig grammatikk og null skrivefeil.

Du kommer også langt dersom du tenker på hvordan din kundegruppe like rå kommunisere. Dersom de er interessert i lange og dyptgående tekster, vil det være fint å fokusere på slike.

Liker de korte og konsise tekster bedre – bør du kanskje heller vurdere å skrive kort og konsist. Står du litt fast når det kommer til kvalitet kan du alltids få hjelp av en dyktig tekstforfatter eller skribent.

Vedkommende kan både hjelpe deg med idéer til hva du bør skrive, hvordan du bør skrive, samt sørge for at språket ditt er feilfritt og tilpasset dine kunder. 

 

Benytt deg av nøkkelord for å dra inn flere nye kunder

Når vi er inne på kunders språklige preferanse, er det også alltid lurt å ta i bruk riktige nøkkelord og søkeord. Dette er ord som relevante kunder gjerne benytter seg av når de skal søke etter varer eller tjenester.

Du kan oppdage hvilke nøkkelord som er fine å bruke for deg ved å gjennomføre søkeordsanalyser. En søkeordsanalyse vil kunne gi deg innsikt i hva din målgruppe søker etter, hvilke ord de bruker og hvilket språk de snakker.

Dette kan gjøre det mye enklere for deg å skape tilpasset innhold og tekster som vil generere flere nye kunder.

Etter å ha identifisert og valgt ut ulike nøkkelord, bør du passe på å bruke dem rett. Skal du for eksempel skrive en artikkel bør du bruke nøkkelordet for den artikkelen i overskriften, ingressen, anslaget og et par mellomtitler.

Nøkkelordet bør også brukes i metabeskrivelsen, og kan gjerne spres rundt i selve teksten – så lenge det ikke føles unaturlig ut.

 

Dette er overskriftene og ingressene som konverterer leads til nye kunder

Som sagt er det lurt å bruke nøkkelord i overskrifter og ingresser for å dukke opp i søk, og fremstå relevant for nye potensielle kunder. Likevel holder det ikke å bare bruke et ord i en tittel og en ingress, og håpe på det beste.

Overskriften din skal for eksempel tiltrekke seg nysgjerrige blikk, vekke interesse og fremstå relevant for nye kunder.

Den skal være tydelig, SEO-vennlig og si noe om hva teksten din handler om. Den bør aldri være kjedelig, men den kan heller ikke være misvisende bare for å få folk til å klikke seg inn på saken din. Da ender du opp med frustrerte lesere.

Ingressen din bør også være spennende og relevant, og skal på mange måter fungere som en fin overgang til hovedinnholdet i teksten din. Ikke lag for lange ingresser, og unngå å røpe hele poenget i teksten.

Bruk ingressen til å pirre potensielle kunder, og få dem til å ville lese det du har skrevet. På den måten kan du enklere hente inn nye leads – og forhåpentligvis overbevise dem i tekstene dine om å bli nye kunder. 

 

Nye kunder oppstår ofte ved rett bruk av CTA-er

CTA, også kjent som handlingsoppfordring, er en tekst eller en knapp med en tekst, som oppfordrer folk til å utføre en handling.

Det kan for eksempel være snakk om å få folk til å fylle ut et skjema, oppgi kontaktinformasjon eller ta direkte kontakt med deg for å høre om et tilbud.

CTA-er er utrolig viktige når det kommer til å lande nye kunder gjennom tekster på nett. De inneholder lite tekst, men er absolutt essensielle.

CTA-er bør holdes korte, være klare i språket og gi en direkte oppfordring til å utføre en konkret handling. Får du disse på plass vil du garantert klare å hente inn mange nye kunder.

Dra inn nye kunder ved hjelp av å treffe målgruppens behov!

Din Tekstforfatter hjelper deg!

Dersom du har bestemt deg for å satse mer på innhold og tekst til din nettside eller nettbutikk, kan det være utfordrende å vite hvor du bør starte.

Noen har mange gode idéer, men får ikke helt til å ordlegge seg på en måte som faktisk genererer flere nye kunder. Her kan en tekstforfatter hjelpe deg.

Vi i Din Tekstforfatter har lang erfaring med å hjelpe folk som er på jakt etter nye kunder, med gode tekster som virkelig fungerer.

Vi kan hjelpe deg med artikler, blogginnlegg, landingssidetekster, kategoritekster, SEO-tekster og CTA-er.

Ta gjerne kontakt med oss. Fyller du ut skjemaet nedenfor, kan du motta de første 500 ordene helt gratis!

Motta gratis 500 ord!