48 38 14 88 post@dingruppen.no
Tillit er helt essensielt for å kunne fullføre salg.

Hvordan skape tillit? 

Vanskelig å skape tillitt på nett? Det kan vi hjelpe deg med! Gjennom gode og velutviklede tekster. vil du vinne dine kunders tillitt på en enkel og effektiv måte.

Visste du at god tekst skaper tillit? Dersom du tar deg tid til å gjennomgå din nettside og sosiale medier, vil du kanskje merke hvorvidt de virker tillitsskapende.

Gjør de ikke det, har du en jobb å gjøre. Den jobben kan vi i Din Tekstforfatter hjelpe deg med å utføre!

Fyller du ut skjemaet nedenfor, kan du motta de første 500 ordene helt gratis! (Artikkelen fortsetter under skjemaet).

Motta gratis 500 ord!

Hvorfor er tekst viktig for tillit?

For mange bedrifter, selskaper og organisasjoner er det primært gjennom tekst de kommuniserer med sine kunder og brukere.

Det er også gjennom kommunikasjon vi opparbeider oss tillit. Når tekst er ditt kommunikasjonsverktøy må du derfor passe godt på hva du skriver og hvordan du formulerer deg.

Har du en nettside, skal den som regel fylles med tekst. Du må skrive noe på landingssiden din, undersidene dine, og du må kanskje også skrive noe om eventuelle produkter eller tjenester.

Du bør ha en beskrivelse om hvem du er, under kategorien «om oss». Hvis du er aktiv på sosiale medier, skal du også kommunisere gjennom tekst på disse plattformene. 

Så hvordan skaper du egentlig tillitt gjennom tekst?

Gode tekster skaper tillit, som fører til engasjement hos brukeren.

Hvilken type tekst bygger tillit?

Først og fremst handler god tekst, som skaper tillit, om å ikke missvise dine lesere. Skal du eksempelvis skrive en artikkel, bør du unngå spennende overskrifter og ingresser som ikke passer til resten av innholdet i teksten.

Du bør ha samme intensjon hele veien, og ikke få en leser til å tro at han eller hun klikker seg inn på en type tekst, kun får å få levert noe annet.

Tekstene dine bør også være skrevet med godt og klart språk, som dine kunder forstår. De skal selvsagt være uten skrivefeil, og bør kommunisere med en passende tone for deg og din bedrift.

For noen vil det være mer tillitsvekkende å ha tekster med humor, mens det for andre vil bygge mer tillit dersom man fokuserer på seriøst språk hele veien.

Husk også at tekstene dine på sosiale medier også bør være med på å skape tillit. Det betyr ikke bare at de bør være godt skrevet, men også at de bør dukke opp regelmessig.

Har du engasjerte følgere som vil samhandle med deg i kommentarfeltet, bør du også være flink til å svare dem!

Sosiale medier er et fint sted å skape tillit til dine kunder.

Din Tekstforfatter hjelper deg å bygge tillit!

Uansett hvilken type tekst du skal skrive for å skape tillit, kan du få mye ut av å hyre en tekstforfatter til å hjelpe deg.

Det er nemlig ikke alltid slik at alle klarer å lese din intensjon. Mye kan bli feiltolket gjennom tekst. Derfor er det så viktig at man velger sine ord med omhu.

Hvis du er usikker på om du faktisk skriver tekster som skaper tillit, kan vi i Din Tekstforfatter gjerne hjelpe deg.

Vi kan se over alle dine eksisterende tekster, og optimalisere disse slik at de både blir tillitsvekkende for dine kunder, og for søkemotorer!

Vårt team kan også skreddersy nye tekster, dersom du ønsker å satse enda mer på tillitsskapende kommunikasjon fremover.

Fyll ut skjemaet under, så mottar du de første 500 ordene helt gratis! Vi ser frem til å høre fra deg!

Motta gratis 500 ord!