48 38 14 88 post@dingruppen.no
Hvordan skrive en annonse?

Hvordan skrive en annonse?

En annonse er et vanlig format som blir brukt i markedsføring. Annonsen hjelper en avsender å formidle et budskap til en mottaker. Det å skrive en annonse, kan være en svært omfattende prosess.

Hvis du vil lykkes med en annonse må du som avsender være veldig bevisst når du foretar valg. Det er viktig å holde tungen rett i munnen under en så omfattende prosess.

Noe som er viktig i en slik prosess, er å vite hva du skal formidle, hvem du skal formidle det til og hvorfor du ønsker å formidle det aktuelle budskapet. Det er først når alt dette er på plass at du kan begynne å skrive selve annonsen.

Når du har kommet til selve skriveprosessen, så er vårt beste tips at du skal si mest mulig med færrest mulig ord. Grensen mellom en annonse og en reklame er hårfin, så det er veldig viktig å ikke blande disse to. Så husk: annonsere, ikke reklamere!

Annonser i flere kanaler

Annonser er nyttige i flere kanaler

I dagens samfunn er det slik at du blir forsøkt påvirket av markedsføring uansett hvor du snur deg. Det finnes altså mange kanaler som inneholder annonser, og nedenfor skal vi gå gjennom noen av de vanligste kanalene. Disse kanalene er Facebook, Google og Instagram.

Facebook-annonser

Facebook er en plattform som gjør det veldig enkelt for deg å opprette en annonse. Det er i hvert fall hvis du er godt kjent med denne plattformen.

Du trenger altså ikke å ha vunnet VM for å annonsere på Facebook. I tillegg til kunnskap om det aktuelle verktøyet, så trenger du en Facebook-side. Det er kun de med Facebook-sider som kan annonsere på Facebook. Du kan ikke publisere en annonse via din private konto.

Når du har opprettet en Facebook-side er det bare en ting som gjenstår. Det er å finne ut hva det er du ønsker å oppnå med annonsen din, og når du vet det, så er det bare å sette i gang. Facebook vil ta deg gjennom prosessen

Google Ads

Google Ads fungerer på samme måte som Facebook-annonser. For å benytte deg av Google Ads, trenger du en Google-konto. Veldig mange har en slik konto fra før av, men hvis du ikke har det, så er det like enkelt som å opprette sin egen Facebook-side.

Fremgangsmåten for å bruke Google Ads er ganske lik det du må gjøre for å opprette en annonse på Facebook. Det innebærer altså å finne ut hva målet ditt med den aktuelle annonsen er, hvordan du ønsker at annonsen din skal vises, og hvor mye du ønsker å bruke på det.

Det at du får muligheten til å bestemme selv den minste detalj, er veldig praktisk. Google Ads er attpåtil tilknyttet spesifikke søkeord i søkemotoren, så du kan være helt sikker på at de som får opp annonsene i søkeresultatene sine faktisk er interessert i det på det aktuelle tidspunktet.

Instagram-annonser

På Instagram kan annonser komme i form av bilder og videoer på feeden din eller i Instagram sin story-funksjon. Du kan altså bli eksponert for annonser over alt på denne plattformen. På Instagram kalles det imidlertid å promotere et innlegg.

Hvis du kan opprette en annonse på Facebook eller Google, så er det å promotere et innlegg på Instagram en smal sak for deg. Fremgangsmåten for å gjøre det, er nemlig akkurat den samme som på Facebook og Google.

Hva koster en tekstforfatter?

Hva koster en tekstforfatter?

En tekstforfatter kan hjelpe deg med å skrive annonser.

Du har kanskje sett at tekstbyråer opererer med forskjellige priser, men det er helt normalt. Det finnes ingen fasit på hva en tekstforfatter koster, for det er mange faktorer som spiller en rolle her. Det er også slik at disse faktorene varierer fra tekstbyrå til tekstbyrå.

En tekstforfatter skriver ulike typer tekster, og tekstene er ofte ment for forskjellige plattformer. Lengden og kompleksiteten på tekstene er andre faktorer som varierer, og alt dette er blant faktorene som tas med i betraktningen når prisen skal bestemmes.

Prøv oss gratis i dag!

Hos Din Tekstforfatter kan du få hele 5 annonsetekster, og det er helt kostnadsfritt. Det spiller ingen rolle hvilken plattform du bruker, for vi hjelper deg uansett. Prøv oss gratis i dag!