48 38 14 88 post@dingruppen.no
Inbound marketing vs. account based

Inbound marketing vs. Account based

Inbound marketing og account based marketing er godt kjente strategier i 2021. Er disse to egentlig bare to sider av samme sak, eller kan vi skille på strategiene om vi ser nærmere?

Buzzord finnes det mange av innen markedsføring, og både inbound marketing og account based marketing må sies å være dette. Spesielt førstnevnte har tatt helt av de siste årene.

Der inbound marketing handler om å trekke kunder inn til bedriften gjennom innhold blant annet, handler account based marketing om å skreddersy innholdet til såkalte kontoer.

En konto (derav «account») er i grunn bare en fancy måte å si kunde på. Ved å skreddersy innholdet, bør konverteringen være mye høyere og mer verdifull.

Motta gratis 500 ord!

Slik bruker du strategiene i din bedrift

Med det ovennevnte i baktankene, må det være lov å si at account based marketing i grunn bare faller inn under inbound marketing. De bør allikevel regnes som to forskjellige strategier.

Inbound marketing er enklere og koster deg mindre tid og penger. Samtidig er account based marketing mer virkningsfullt – og dette gjelder mer eller mindre alle bedrifter.

Uansett hva du går for, anbefaler vi å skreddersy innhold der dette er naturlig. Bruk ord og uttrykk, bilder, videoer og andre midler til å treffe målgruppen din bedre.

Inbound marketing i Norge

Inbound marketing i Norge har tatt helt fyr. Flere byråer har kastet seg på trenden, og mange bedrifter er nå godt kjente med hva denne disiplinen faktisk innebærer.

Det er allikevel ikke for sent å hive seg på i kampen om å dominere ditt marked. Mange sitter på sidelinjen, og det vil gjøre det vanskeligere å bli med i toppen fremover.

Spesielt på innholdsdelen tar det lang tid å jobbe seg oppover. Vi har selv gått fra 0 til 15,000 besøkende per måned i organisk trafikk, på kun litt over to år.

Vi hjelper deg med inbound og account based marketing

Trenger du hjelp til inbound og account based marketing? Vi jobber med flere kunder som verdsetter disse strategiene. For begge to er innhold en helt sentral del.

Skreddersydde artikler treffer målgruppen og sørger for mer interesse og økte konverteringer. Vi hjelper deg veldig gjerne med å skrive disse gode tekstene

Ta kontakt i dag for en hyggelig samtale!

Motta gratis 500 ord!