Innholdsmarkedsføring artikkel
Innholdsmarkedsføring gjennom artikler handler om å tiltrekke seg en definert målgruppe gjennom engasjerende og relevant innhold.
Dersom du ønsker at flere kunder skal engasjere seg i bedriften din, kan en velskrevet artikkel gjøre nettopp dette.
Uansett hvilken effekt du er ute etter, kan en innholdsmarkedsføring artikkel gi deg gode resultater.
Ønsker du å vekke kjøpelysten, skape langsiktige kundeforhold, økte synlighet og trafikk? Da er markedsføring gjennom artikler et verdifullt verktøy for deg.
Denne formen for markedsføring fremmer både vekst og salg. Derfor ser vi mer innholdsmarkedsføring eller content marketing blant norske bedrifter i dag.
Dette styrker autoriteten til bedriften og gir dem en god posisjon på markedet – uavhengig av yrke og bransje.
Motta gratis 500 ord!
Innholdsmarkedsføring definisjon
Innholdsmarkedsføring er en form for markedsføring som baserer seg på innhold. Her er målet å engasjere eksisterende og potensielle kunder med nyttig innhold.
Dersom du gir leseren en artikkel som er relevant og interesserer dem, vil dette kunne skape en langsiktig og lojal kunderelasjon.
Dette er en form for markedsføring som skiller seg ut fra de tradisjonelle reklamene. Her er ikke hovedmålet å selge et spesifikt produkt der og da.
Målet er heller å tiltrekke seg en målgruppe. Ved å skape en god relasjon til en tydelig og definert gruppe, vil dette gi fordeler i fremtiden.
Med innholdsmarkedsføring ser vi ofte at kunden selv velger å eksponere seg for innholdet.
Dette er gjerne fordi artikkelen fenger og oppfordrer til videre lesing. Innholdsmarkedsføring kan blant annet vekke kjøpelyst, øke synlighet, salg og henvendelser.
Eksempler på innholdsmarkedsføring
Mange bedrifter velger først å fremst å fokusere på egne og eide kanaler for innholdsmarkedsføring.
Da sørger de for å bygge opp merkevaren sin, samtidig som de kan styrke posisjonen sin på markedet. Det finnes mange kanaler og plattformer å benytte seg av.
Sosiale medie kanaler som YouTube, Facebook og Instagram er populære plattformer. Her kan innholdsmarkedsføringen skje gjennom en rekke ulike format. Fra artikler og tekster, til videoer, podcaster og andre elementer.
Det viktigste er å tenke på hvilke kanal innholdet skal distribueres i. Innholdsmarkedsføring må formes for den plattformen det skal leses på.
I tillegg er det viktig å tenke på målgruppe og når denne gruppen blir eksponert for innholdet. Skal det leses på mobilen eller desktop?
Innholdsmarkedsføring handler om å bygge troverdige og langsiktige kunderelasjoner. Derfor er det nyttig å benytte sine egne eide kanaler til denne formen for markedsføring. Fordelene er mange, men de gjerne langsiktige.
Innholdsmarkedsføring blogg
Firmablogger er et godt eksempel på innholdsmarkedsføring. Her er det mulig å engasjere både eksisterende kunder, så vel som å fange inn nye potensielle kunder og partnere.
Med en blogg kan du distribuere nyttig og verdifullt innhold, som har relevans for målgruppen. Slik skaper du langsiktige kundeforhold.
En firmablogg er det perfekte verktøyet å bruke for å øke synligheten til din bedrift på nett. Her kan du publisere mange innholdsmarkedsføring artikler som er søkemotoroptimalisert.
Dette vil ha en positiv effekt på din Google rangering, som dermed sørger for økt organisk trafikk.
På en firmablogg har du hele tiden muligheten til å øke organisk trafikk. For hver artikkel som blir publisert, er det mulig å inkludere nye og relevante søkeord. En firmablogg kan være nyttig, uansett hvilken bransje du opererer i.
Samtidig som du øker synlighet, vil informative og overbevisende bransjerelaterte artikler styrke din autoritet på markedet.
Dersom teksten er av høy kvalitet, kan innholdsmarkedsføring på blogg være et kraftig verktøy.
Hvorfor innholdsmarkedsføring?
Innholdsmarkedsføring kan gi bedriften din mange fordeler og fremme vekst. Men for at innholdet skal ha den effekten du ønsker, er det viktig at det blir skrevet på riktig måte.
Ønsker du å skape lojale kundeforhold, øke synlighet på nett, vekke kjøpelyst eller øke trafikk? Dette er bare noen av fordelene med innholdsmarkedsføring.
Gjennom en velskrevet artikkel kan du få kunden til å respondere slik du vil. Ønsker du at kunden skal engasjere seg i innholdet? Da må den være skrevet for å oppfordre videre lesing, deling og kommentering.
Hvis du ønsker å vekke kjøpelysten til kunden, kan en artikkel med tips og bruksområder til et produkt gjøre dette.
For å skape tillit må en artikkel være overbevisende og troverdig. Et langsiktig og lønnsomt kundeforhold kommer av engasjerende tekster som treffer målgruppen.
Det er altså mange aspekter og faktorer som må vektlegges. For at innholdsmarkedsføring gjennom en artikkel skal fungere, må den bli skrevet med formålet i bakhodet.
Det er også viktig å tenke på hvem som leser den samt hvor og når de blir eksponert for innholdet. Det handler ikke bare om hva du sier, men hvordan du sier det.
Content marketing
Innholdsmarkedsføring er det norske ordet for content marketing. Dette har blitt et populært markedsføringsverktøy i Norge de siste årene.
Særlig har flere bedrifter sett fordelene ved en god innholdsmarkedsføring artikkel. En slik tekst kan skape gode resultater og fremme vekst.
For at du skal lykkes med din innholdsmarkedsføring, må artikkelen skape engasjement og ha en stoppeffekt.
På nett blir brukerne møtt av mange budskap, og derfor må din artikkel fange oppmerksomheten deres og vekke interessen. En tekstforfatter kan hjelpe deg med dette.
Motta hjelp i dag!
En tekstforfatter vet hvordan en god innholdsmarkedsføring artikkel skal skrives. Her blir formålet, målgruppe, bedrift og søkemotoroptimalisering vektlagt.
Artikkelen blir bygget for å ha den effekten du ønsker og dermed kunne skape resultater.
Vi i Din Tekstforfatter hjelper deg med din innholdsmarkedsføring artikkel i dag. Vi har lang erfaring med tekst og markedsføring og vet hvordan vi skal nå ut til din målgruppe.
Benytt deg av vårt tilbud på 500 gratis ord, helt risikofritt og uforpliktende. Kontakt oss i dag, og se hvordan vi kan hjelpe deg!