Innholdsmarkedsføring i Norge
Innholdsmarkedsføring i Norge handler om å bygge langsiktige relasjoner med nye og eksisterende kunder.
Hvis du ønsker å finne menneskene som har en forretningsverdi for din bedrift, vil innholdsmarkedsføring være et godt sted å starte.
Med skreddersydd og optimalisert innhold, vil du kunne engasjere målgruppen din. Dette vil igjen kunne øke salg, henvendelser og omsetning på lang sikt.
Benytt dine egne kanaler for det de er verdt, og styrk posisjonen din i markedet med godt innhold.
Engasjerende innhold som er relevant for brukeren, vil tiltrekke seg en klar målgruppe.
Ved å publisere profesjonell innholdsmarkedsføring på egne kanaler, stryker du også merkevaren til bedriften.
Fordelene med innholdsmarkedsføring er mange, og dette kan være nøkkelen til digital suksess.
Motta gratis 500 ord!
Hvordan fungerer innholdsmarkedsføring?
Innholdsmarkedsføring fungerer fordi det skaper en tillit hos kunden. Dette legger grunnmuren for langsiktige og lønnsomme kundeforhold, hos den rette målgruppen.
Ved å skape engasjerende innhold i egne kanaler, tiltrekker du deg en definert og klar målgruppe.
Målet er å få kunden til å ville handle hos deg, og gjøre dem bevisst på at dine tjenester og produkter eksisterer.
Med relevant og verdifullt innhold, er det enklere å få potensielle kunder til å eksponere seg selv for markedsføringen din.
Innholdsmarkedsføring oppfordrer gjerne til videre lesing og handlinger som kommentering og deling.
I motsetning til vanlige reklamer som ofte virker forstyrrende på brukeren, er innholdsmarkedsføring engasjerende, nyttig og relevant.
Innholdsmarkedsføring eksempler
Med innholdsmarkedsføring har du mange muligheter. Mens tradisjonelle reklamer forteller forbrukeren hvor godt et produkt er, vil Innholdsmarkedsføring heller vise det.
Dette kan for eksempel være gjennom optimaliserte artikler med tips om produktene du selger.
Mange bedrifter velger å gå for lengre inspirerende tekster, om tema som er relevant og interessant for målgruppen.
Her går en gjerne ikke direkte inn i kundereisen. Likevel er det viktig å få frem hvor interessene til målgruppen og produktene dine krysses.
Som regel skjer Innholdsmarkedsføring gjennom bedriftens egne eide kanaler.
Dette kan for eksempel være en firmablogg, nettside, Instagram, YouTube, Facebook eller andre plattformer og kanaler.
Ved å benytte egne kanaler, styrker du også merkevaren.
Content marketing i Norge
Innholdsmarkedsføring, eller content marketing, har blitt en populær markedsføringsteknikk i Norge.
Flere norske bedrifter og selskaper ser fordelene som kommer med denne typen markedsføring.
Uansett hvilken bransje du jobber i, vil det nesten alltid være et behov for god markedsføring dersom du ønsker å trekke nye kunder.
Dette vil være like viktig uansett hvor i Norge bedriften befinner seg, særlig er det gjerne viktig på steder med mye konkurranse.
I de store byene vil det som regel være et tøffere marked dersom du leverer fysiske tjenester.
Men på mindre steder vil det også foreligge et behov for markedsføring, slik at potensielle kunder blir bevisst på din tilstedeværelse.
For bedrifter som kun opererer digitalt på nettet, vil det være et stort behov for markedsføring.
Uansett om du har en nettbutikk, firmablogg eller et annet nettsted, kan innholdsmarkedsføring være nøkkelen til en vellykket bedrift.
Hva er en content marketing manager?
Content marketing manager, er som regel en intern ansatt person som jobber med digital markedsføring for bedriften.
Det er ikke alle bedrifter som har behov for en fast ansatt, og derfor finnes det byråer som kan ta seg av innholdsmarkedsføringen når dette trengs.
Det kan være svært lønnsomt å kjøpe innhold fra tekstforfattere. Da får du resultatene du trenger når du har behov for det.
Dette kan for eksempel være i en periode hvor du ønsker å styrke synligheten til bedriften, eller dersom det skal lanseres en kampanje, salg eller nye produkter.
Det vil alltid lønne seg å få hjelp fra en profesjonell når det skal gjøres en satsing på innhold.
For at innhold skal gi ønskede resultater, må målgruppe, tone-of-voice, distribusjon, plattformer, SEO og en rekke andre aspekter vektlegges.
Vi hjelper deg med innholdsmarkedsføring i Norge
Innholdsmarkedsføring handler om å gi ut innhold som engasjerer målgruppen og potensielle kunder.
Formålet er å skape langsiktige kunderelasjoner som har en stor forretningsverdi. Innholdsmarkedsføring i Norge skjer som regel via egne eide kanaler.
Vi forstår at en bedrift ikke har behov for innholdsmarkedsføring året rundt, og derfor er vi til.
Vi i Din Tekstforfatter kan hjelpe deg når du har behov for godt innhold – uansett bransje og størrelse på prosjektet.
Vi har lang erfaring med innholdsmarkedsføring, og kan bistå med alt fra mindre tekster og artikler, til større innholds satsinger.
Innholdet vi produserer vil alltid være skreddersydd og tilpasset dine kanaler og din målgruppe.
Ved å bygge innholdet rundt gode søkeord, sørger vi også for å treffe dine potensielle kunder.
Nå kan du benytte deg av vårt tilbud hvor du får 500 ord helt gratis, risikofritt og uten forpliktelser.
Kontakt oss i dag og se hvordan vi kan hjelpe deg med å skape resultater gjennom god og søkemotoroptimalisert innholdsmarkedsføring.