Innovativ markedsføring
Innovativ markedsføring handler i stor grad om å tørre å utvikle bedriften gjennom innovasjon i salgsprosessene.
Ved å mestre innovasjon kombinert med markedsføring, kan bedriften oppleve vekst og økt salg.
Vi skal nå se nærmere på hva innovativ markedsføring handler om, og hvordan du kan mestre det.
Motta gratis 500 ord!
Hva er innovativ markedsføring?
Innovativ markedsføring går ut på at bedriften inkluderer smarte, nye systemer og tjenester i markedsføringsstrategien sin.
Dette åpner for at bedriften kan oppleve vekst, siden markedsføringen vil bli mer effektiv.
Det finnes flere måter å oppnå innovativ markedsføring på. Her er det snakk om alt fra teknologi til innhold av høy kvalitet.
Innovasjon i praksis
Du kan blant annet oppnå innovativ markedsføring ved å produsere relevant innhold som er tilpasset målgruppen din, fremfor tradisjonelle, masseproduserte annonser.
Innovasjon innen markedsføring handler også om å benytte seg av tilgjengelig teknologi. Hva med å lage en forklarende YouTube-video der du forklarer kundene hvordan et produkt anvendes?
Ved hjelp av kunstig intelligens kan du også sende relevant innhold eller lenker til potensielle kunder som har utvist bestemt atferd på nettsiden din.
Dette kan du gjøre ved hjelp av kunstig intelligens og automatisk arbeidsflyt.
CRM-system – en viktig del av prosessen
For at bedriften din skal mestre innovativ markedsføring i størst mulig grad, kan et CRM-system være gull verdt. Ved hjelp av et CRM-system kan bedriftens arbeidsrutiner effektiviseres, spesielt rundt salg og markedsføring.
Hva er et CRM-system? Jo, et digitalt informasjonssystem som gir deg bedre kontroll over markedsføring og salg.
CRM-systemet sikrer deg nemlig oppdatert informasjon om statistikk eller lignende, noe som kan benyttes som beslutningsgrunnlag for markedsføring.
HubSpot er et eksempel på et CRM-system. Denne programvaren gir deg også mulighet for prospektering. Få enkel oversikt over hvor mange brukere som har sett på spesifikt innhold på siden din, når de ser det, hvor ofte og hvorvidt det førte til kjøp.
Innhold er nøkkelen
Innovativ markedsføring skiller seg fra tradisjonell markedsføring. Før Google ble en del av hverdagen til de fleste av oss, var ikke SEO noe «enhver» bedrift snakket om. I dag er søkemotoroptimalisering grunnleggende for å bli sett på nett.
Du kan sørge for at bedriftens nettside blir søkemotoroptimalisert ved å lage unikt kvalitetsinnhold. Inkluder søkeord, metabeskrivelser, titler og beskrivende overskrifter. Sørg også for å lenke til siden din fra blogger og lignende.
Dersom du ikke har en egen markedsavdeling som kan ta seg av produksjon av kvalitetsinnhold, kan du la et profesjonelt tekstbyrå ta seg av jobben.
Få hjelp til innovativ markedsføring!
Innovativ markedsføring er viktig for at bedriften ikke skal stå på stedet hvil. Ved å kun holde deg til de gode, gamle markedsføringsteknikkene, vil ikke bedriften få mulighet til å vokse.
Markedsfør derfor innhold ved å ta i bruk innovative metoder og analyseverktøy. Du kan gjerne benytte videoinnhold og engasjerende tekstinnhold til markedsføring på nett.
Sørg for at innholdet er søkemotoroptimalisert, slik at potensielle kunder finner bedriften din.
Din Tekstforfatter kan ta seg av alt innhold til markedsføring. Vi sørger for at bedriften din kan få høykvalitets tekst som kan deles på sosiale medier, blogger, egen nettside og lignende.
Nå ut til forbrukerne ved hjelp av innovativ markedsføring!