48 38 14 88 post@dingruppen.no
Firmablogg kan enkelt utvikles gjennom løsninger som WordPress.

Kommunikasjonsbyrå

Et kommunikasjonsbyrå vil kunne hjelpe deg med å nå dine mål, effektivisere og bedre kommunikasjonen internt og eksternt, samt skape gode resultater. Men trenger alle benytte seg av fullverdige kommunikasjonsbyråer? Eller kan man gjøre mye av jobben selv?  

Kommunikasjon er en av våre mest spennende former for samhandling. Både når det kommer til mellommenneskelige relasjoner, og relasjoner mellom mennesker og organisasjoner, bedrifter eller selskaper.

Det kan være krevende å sikrestille god kommunikasjon som leverer de resultatene du er ute etter, spesielt nå som alt forandres oftere enn man bytter sokker. Derfor liker mange å benytte seg av eksperter på feltet. De finner man gjerne i et kommunikasjonsbyrå.

Likevel er det ikke nødvendigvis slik at alle typer bedrifter, selskaper og organisasjoner nødvendigvis har et like stort behov for å benytte seg av et kommunikasjonsbyrå.

Ofte har man egne ansatte internt som kan ta seg av mye når det kommer til markedsføring, strategi og merkevarebygging. Svært mange vet også hva de selv trenger for å lykkes, men de har rett og slett ikke tid til å produsere det selv!

Kjenner du deg igjen? Fyll ut skjemaet og motta 500 ord helt gratis og uforpliktende!

Motta 500 ord gratis!

Kos deg med en kaffekopp og skriv i vei!

Hva får du hos oss?

Din Tekstforfatter er et rendyrket tekstbyrå, som kan ta seg av alle tenkelige tekstoppdrag. Dersom du vet hva du trenger, er det bare be om det – så fikser vi resten.

Vi kan også være behjelpelige når det kommer til innholdsplaner, gode idéer til tekst, samt kjøre raske analyser på hva du kanskje mangler i dag når det kommer til tekstinnhold.

Hos oss finner du dyktige ansatte med erfaring fra markedsføringsbyråer, journalistikk, oversetting, salg og rådgivning. Vår kombinerte kunnskap er med på å sikre at du ender opp med god tekst som faktisk funker.

Vårt mål er å bedre din kommunikasjon. Det har vi klokketro på at kan fungere gjennom velskrevet tekstinnhold med mening. Lyst til å prøve oss på før du kjøper, for å sikre at vi er rett for deg? Vi tilbyr 500 ord, helt gratis!

Hvordan ser din firmablogg ut i forhold til andres?

Hva er et kommunikasjonsbyrå?

I dag er gjennomtenkte kommunikasjonsstrategier og god markedsføring helt essensielt for å overleve i en stadig mer digital hverdag. For mange er tradisjonell reklame ut, mens innholdsmarkedsføring er det nye store.

Trender kommer og går, og er evigendrende. Det gjelder å følge med i samfunnsutviklingen, slik at man ikke blir løpt fra ved målstreken. Det kan et godt kommunikasjonsbyrå hjelpe deg med. 

Et kommunikasjonsbyrå, også kjent som et PR-byrå, er et byrå som livnærer seg av å hjelpe ulike bedrifter, organisasjoner og mennesker med å løse kommunikasjonsutfordringer, bedre kommunikasjonsstrategier og skape gode resultater og måloppnåelser.

Det finnes store kommunikasjonsbyråer i Norge, og det finnes små. Alle med noenlunde ulike tilnærminger til markedsføring.

Du har sikkert hørt om ord som inbound marketing, innholdsmarkedsføring, content marketing, performance osv. Dette er ord som sier noe om hvilke teorier de ulike byråene benytter seg av og bruker i sine strategier.

Fordi det finnes så mange ulike byråer over hele landet, er det alltid lurt å finne ut hvilken markedsføringsteori du har tro på, før du bestemmer deg for å se nærmere på spesifikke kommunikasjonsbyråer, PR-byråer eller markedsføringsbyråer.

De fleste firmaer har en blogg, men hva har de lastet opp på den?

Hva gjør et kommunikasjonsbyrå?

Et kommunikasjonsbyrå kan hjelpe deg med så mangt. For mange byråer handler det om å skape et godt omdømme for deg, din bedrift, ditt selskap eller din organisasjon. Før var nok dette en mye enklere oppgave enn det er i dag.

Kunder og forbrukere har blitt mer kravstore, mer skeptiske og forventer rett og slett mer når det kommer til hvem de velger å handle av eller kjøpe tjenester hos.

Mange har blitt gode på å drive egen research, informasjon finner de fleste frem til ved hjelp av noen raske tastetrykk, og det er enkelt å sammenligne ulike tilbud.

Nettopp derfor er det så viktig at kommunikasjonsbyråer er på ballen, henger med i tiden og alltid lærer seg nye metoder, teknikker og teorier når det kommer til effektiv kommunikasjon.

Penn og papir er fint å ha, selv med moderne teknologi.

 

Hvilke typer tjenester kan et kommunikasjonsbyrå tilby?

Moderne kommunikasjons- og PR-byråer kan i dag ofte tilby en mengde ulike tjenester. I tillegg til dette vil de også ofte kunne anbefale deg hvilke kanaler du bør være synlig i, hvilke virkemidler du bør benytte deg av og hvilke målgrupper du bør sikte deg inn mot.

Det er vanlig å se kommunikasjonsbyråer tilby:

 

  • Strategier og planer som skaper mer målrettet kommunikasjon, med et tydelig budskap, en mening og et mål det hele veien jobbes mot.

 

  • Kreative konseptutviklinger og kampanjeutviklinger, som kan være med på å skape en god kommunikasjon som treffer midt i blinken for den utvalgte målgruppen din.

 

  • Produksjon av innhold til egen markedsføring. Her kan det være snakk om alt fra tekst og video, til podcasts, kampanjeartikler, samarbeidsavtaler med influensere, e-bøker, opplegg for foredrag og mye mer.

 

  • Godt innhold til dine sosiale medier-kanaler, som kan være med på å bygge din merkevare eller bidra til konverteringer.

 

  • Medietrening, slik at du kan fremstå godt i møte med medier og journalister, både i skriftlige intervjuer eller på TV og radio.

 

  • Pressemeldinger og annet pressemateriell, som kan være med på å gi deg redaksjonell plass i media.

 

  • Kommunikasjonsstrategier til krisesituasjoner, også kalt krisekommunikasjon. Her kan du få hjelp til å bedre takle uventede kriser, og kommunisere forståelig og godt både internt og eksternt.

 

  • Generell kompetanseheving når det kommer til kommunikasjon, markedsføring og kanskje også teknologitrender du kan dra nytte av. Mange kommunikasjonsbyråer kan gi kurs og opplæring i alt fra hvordan man kan holde effektive seminarer, til hvordan man bør skrive bloggartikler til bedriftens nettside.

 

Et fullverdig kommunikasjonsbyrå trenger ikke favne om absolutt alt innen markedsføring eller markedsføringstjenester.

Man kan utvilsomt ende opp med en god avtale hos et godt byrå, selv om ikke alt mellom himmel og jord dekkes i denne avtalen eller av det gitte byrået.

Det finnes mange andre løsninger man kan benytte seg av dersom man plutselig skulle trenge flere typer spesifikke tjenester.

Ofte vil man for eksempel kunne outsource oppdrag, og på den måten få nøyaktig det man har behov for til enhver tid – uansett hva kommunikasjonsbyrået i utgangspunktet kan tilby.   

Hjemmekontoret er det perfekte stedet for å skrive firmablogg.

Trenger du et kommunikasjonsbyrå?

Et av de største spørsmålene man må stille seg selv før man velger hvilket kommunikasjonsbyrå man ønsker å jobbe med er – «trenger jeg egentlig å inngå en avtale med et kommunikasjonsbyrå i det hele tatt?».

For samtlige vil nok svaret her være ja, men for like mange kan det vise seg at dette strengt tatt ikke er nødvendig.

Som tidligere nevnt går det eksempelvis an å ta seg av visse deler av markedsføringen på egenhånd, og heller ansette andre til å gjøre den jobben du ikke rekker, orker eller har kompetanse til å utføre.

På generelt grunnlag kan det være vanskelig å avgjøre nøyaktig hvilke punkter som må krysses av før man kan være sikker på hvorvidt man trenger et kommunikasjonsbyrå eller ei. Likevel kan det være hjelp i å se etter indikasjoner på hva du trenger, eller hva du ikke trenger.

Du kan for eksempel dra nytte av et kommunikasjonsbyrå dersom du:

1. Ikke har noen ansatte som er gode på kommunikasjonsstrategier

2. Ikke har noe tid til å tenke ut gode idéer til markedsføring og kommunikasjon

3. Rett og slett ikke aner hvor du skal starte eller hva du bør gjøre for å få på plass en god kommunikasjonsstrategi eller markedsføringsplan

Du trenger derimot kanskje ikke benytte deg av et kommunikasjonsbyrå dersom du:

1. Har flinke ansatte som er gode på kommunikasjon og markedsføring

2. Kun trenger hjelp med visse deler av markedsføringen din

3. Har mange idéer og ønsker, men mangler tiden til å få disse utført

Det finnes i dag flere andre løsninger når det kommer til tjenester innen kommunikasjon og markedsføring.

Det er mulig å få hjelp til helt spesielle deler av markedsføringen din, og det er mulig å kombinere tjenester fra ulike byråer. Her vil alt kun avhenge av hva du trenger, ønsker og har råd til.

Før du bestemmer deg for et kommunikasjonsbyrå du ønsker å jobbe med, kan det være lurt å sikrestille en mulighet for å hente inn arbeid fra andre byråer eller enkeltstående personer.

Pass på at det er en åpning for dette i en eventuell kontrakt dersom det kan være nyttig i fremtiden.

Noter ned alle de ideene som dukker opp underveis.

Hva koster markedsføringshjelp fra et byrå?

Det eksisterer like mange ulike prismodeller og pristilbud når det kommer til markedsføring, som det finnes ulike kommunikasjonsbyråer, PR-byråer og markedsføringsbyråer.

Prisene vil avhenge av hvor stort og velkjent byrå du velger, samt hvor det ligger, hvilke tjenester byrået kan tilby, og hvilken avtale du har behov for.

Hvis du vil samarbeide med et kommunikasjonsbyrå i Oslo, vil du kanskje finne flere byråer å velge mellom enn dersom du trenger et kommunikasjonsbyrå i Sandefjord.

Tilbud og etterspørsel er også med på å avgjøre hva det koster å få hjelp fra et kommunikasjonsbyrå. Har du mange valg, vil konkurransen kanskje gi deg et prisfortrinn som kunde, mens du visse steder vil ha få byråer å velge mellom.

Husk likevel at du i dag svært ofte faktisk kan velge å ansette et kommunikasjonsbyrå fra Bergen, Trondheim eller Stavanger, selv om du befinner deg i Oslo for eksempel. Moderne samhandlingsverktøy har absolutt gjort dette mulig.

Uansett hva du ender opp med å betale for et eventuelt samarbeid med et kommunikasjonsbyrå, bør du alltid huske at pris ikke er synonymt med kvalitet. Det billigste alternativet er ikke alltid det beste alternativet. 

Du kan skrive firmablogg akkurat der du vil!

Hvordan velger man rett byrå?

Det er mye makt i kommunikasjon. Det som for noen fremstår samlende, kan for andre virke splittende. Hvordan vi kommuniserer kan skape engasjement, glede, sorg, irritasjon, sinne, frustrasjon og mye, mye mer.

Kommunikasjon er rett og slett en kunstform, og nettopp derfor er det så utrolig viktig at man tenker seg nøye gjennom før man bestemmer seg for hvilket kommunikasjonsbyrå man ønsker å benytte seg av, dersom man har behov for å jobbe med et byrå. 

Når du skal velge et byrå å samarbeide med er det helt avgjørende at dere fungerer godt sammen. Det gjelder å velge noen som ikke er redd for å utfordre deg, og kanskje til og med ta deg litt ut av komfortsonen din. Samtidig må du ikke velge noen som går stikk i strid med dine tanker, verdier og prinsipper.

Det er alltid fint å finne en balansegang mellom enighet og sunn utfordring. Oppdager du et byrå som kan tilby den gylne middelvei, kan du ende opp med fantastiske resultater du kanskje ikke kunne fått på egenhånd.

Husk alltid å sammenligne ulike kommunikasjonsbyråer, og ikke vær redd for å be om tilbud fra flere aktører. Det er deg et eventuelt kommunikasjonssamarbeid skal fungere for. Derfor er det helt avgjørende at du ender opp med en avtale du er fornøyd med. 

Skriv ned notatene dine på papir.

Din Tekstforfatter hjelper deg!

Som et rent tekstbyrå kan Din Tekstforfatter åpenbart hjelpe deg med alt av tekst når det kommer til markedsføring. Vi kan både hjelpe deg direkte med ønsket tekst, eller støtte opp under et annet kommunikasjonsbyrå som du jobber sammen med. Vi er med andre ord svært fleksible.

Vi kan ta oss av tekster til din nettside, blogginnlegg og artikler til din bedriftsblogg, kampanjeartikler til media, oversettelsesarbeid, undertekster, SEO-tekster, landingssidetekster, tekster til sosiale medier, e-bøker, nyhetsbrev og en rekke andre typer tekstoppdrag.

Vi har jobbet med alle typer kunder, innen alle tenkelige fagområder. Det er faktisk lite vi ikke har skrevet om. Trenger du hjelp når det kommer til tekstinnhold for B2B-makredsføring eller B2C-markedsføring, stiller vi gjerne opp. Vi skriver som olja lyn, og kan levere gode tekster på null komma niks.

Trenger du litt mer hjelp ved siden av selve tekstinnholdet, kan vi også gi deg gode råd når det kommer til innholdsplaner, se nærmere på hva du kanskje mangler av tekst, og lage enkle og oversiktlige søkeordsanalyser ved behov.

Alle som jobber i Din Tekstforfatter elsker å jobbe med tekst. Nettopp derfor kan du være sikker på et godt resultat av god kvalitet. Vi legger mye omtanke i faget vårt, slik at våre kunder alltid blir fornøyde.

Hvis du ikke er sikker på om vi er riktig match for deg kan du benytte deg av vårt uforpliktende prøvetilbud, på 500 ord, helt gratis.

Ellers er det bare å kontakte oss dersom du har noen spørsmål! Sammen kan vi løfte din markedsføring til nye høyder, med tekster som tar av!

Motta 500 ord gratis!