fbpx

Kundecase – Advokatmatch.no

 

Vi har skrevet informative tekster for Advokatmatch.no. Ved hjelp av SEO-artikler har siden ranket på en rekke relevante søkeord for deres bransje.

Casen fremstiller vår evne til å levere en stor mengde SEO-tekst som rangerer godt i søkemotoren Google. Emnet er også komplekst, og kravet til research var stort.

Driver du i en bransje der vanskelige begreper gjør det tilnærmet umulig å kommunisere med kundene? Vi “dummer” ned språket for deg, slik at målgruppen forstår!

Advokatmatch.no – Case Study

Det å gjøre et informativt valg, og ikke minst å sammenligne de mange alternativene i markedet, er viktig for å få et optimalt resultat. Kanskje spesielt viktig er dette innenfor enkelte tjenestegrupper, slik som for eksempel advokattjenester.

Nettopp derfor har vi i Din Tekstforfatter hjulpet Advokatmatch.no med deres informative bloggartikler. Her har vi gjort dypdykk i en rekke emner, slik som advokatkostnader, forbrukerloven, erstatning, og mye mer.

 

Informativ tekst har aldri vært viktigere

Informativ tekst er ekstremt viktig innen advokatbransjen. Mange advokatbyråer feiler derimot i å informere kundene sine tilstrekkelig, noe som fører til stor frustrasjon. Advokatmatch.no er først og fremst tilegnet å gi brukerne muligheten for å sammenligne forskjellige alternativer, men bloggens artikler har også som et mål å informere.

Når forbrukere i dag søker på fraser slik som «hva koster en advokat?», så er de ikke klare til kjøp. Det betyr at rent kommersielle sider ikke vil være av den største interessen. Dette vet Google, og de ønsker å tilby søkere de mest informative tekstene som faktisk svarer på de spørsmålene som stilles.

 

Store tekstmengder og kompliserte emner

Vi har levert store tekstmengder til Advokatmatch.no, da informative artikler her gjerne skal ha litt kjøtt på beinet. Dessuten har det dukket opp en rekke kompliserte emner, der våre tekstforfattere har hatt begrenset med kunnskap fra tidligere.

Tekstene på Advokatmatch.no fremhever hvordan forkunnskaper ikke nødvendigvis alltid er essensielle for et godt resultat. Det viktigste i en tekst er at den som leser sitter igjen med mer enn før de satte i gang. Advokattekster kan være veldig kompliserte, men vi har dratt det ned på et menneskelig nivå.

Fakta er på plass fortsatt, men unødvendige bransjebegreper og kompliserte formuleringer er luket ut. Se på Advokatmatch.no for hvordan vi kan forenkle språket og uttrykket innen din bransje!