Kundecase – Butikkjakt.no
For siden Butikkjakt.no har vi jobbet med bloggartikler som skal ranke i Google. Det har derfor her vært et viktig fokus på å skrive luftige tekster med SEO i fokus.
Tekstene her beviser vår evne til å skrive enkle tekster som ranker høyt. Det er stor konkurranse innenfor sammenligningssider og derfor viktig med god tekst.
Disse tekstene har som formål å være informative og å besvare spørsmål. Det er både tekster rettet mot B2B og B2C publisert på bloggen til Butikkjakt.
Butikkjakt.no – Case Study
Ofte støter vi på oppdrag der kunden ser etter en tekstforfatter som kan skrive mengdetekster. Dette er til tider et aldri så lite tabu innenfor bransjen. En har tross alt ikke lyst til å ta slike oppdrag veldig ofte, da en ønsker å fremme et kvalitetsprodukt. Realiteten er allikevel at kvantitet til tider er viktig på nett. Spesielt for SEO er det viktig med høy frekvens av posting. Fyldige og lange tekster er også viktig. Da må en til tider inngå noe kompromiss med kvaliteten, men det er selvfølgelig grenser.
Dette beviser oppdraget vi utførte for Butikkjakt.no våren 2020. Her ble vi forespurt om å levere en stor mengde SEO-artikler som hadde som mål å løfte portalen opp i Google. Søkefraser relatert til nettbutikk var her av stor betydning. Vi utførte først og fremst grundige nøkkelordsanalyser, før vi satte oss ned med innholdsplanen. Hvilke søkefraser kunne vi levere gode bloggtekster til? Dette var målet å identifisere først og fremst. Deretter skrev vi i stor kvanta innenfor emnene.
Tekstforfatter B2B og B2C
Din Tekstforfatter belager seg på tekster til B2B og B2C. Det er allikevel ikke så ofte at vi skriver tekster som er ment til begge målgrupper. For typiske portaler til sammenligning på nett er dette derimot ofte et mål. Her skal en dra inn firmaer som kan gi tilbud gjennom portalen, samtidig som en drar inn brukere som skal benytte seg av disse tilbudene. Dette var en virkelig artig utfordring, da målgruppen var såpass bredt definert. Det førte til tekster som måtte finjusteres hele veien.
B2B-salg sammenlignet med B2C fortjener respekt, da det her ofte skal mange bransjebegreper inn. For å blande disse to grenene valgte vi derfor et språk midt på treet. Vi brukte nok bransjebegreper til at bedriftene følte at siden var profesjonell. Samtidig holdt vi nok tilbake til at B2C-brukere ikke mistet interessen med en gang. Enkelte bloggposter, slik som «Markedsføring av nettbutikk», var allikevel ene og alene rettet mot B2B. Dette gjorde denne teksten veldig spisset og god.
Lettlest, men fyldig SEO-tekst
En av de viktigste parameterne Google ser på er hvor lettlest tekstene dine er. Hvordan er tekstlengden? Avsnittslengden? Setningslengden? Samtidig skal du også kunne by på langt og fyldig nok innhold til at relevansen er synlig. En tekst på «bare» 500 ord om hvordan en markedsfører en nettbutikk er for eksempel neppe nok. Samtidig vil Google sannsynligvis anse en kundecase på rundt 500 ord om en portal som tilstrekkelig. Her er det viktig å vite hvor skoen trykker for algoritmene.
Dersom du ønsker høy kvalitet på dine tekster, men samtidig lettleste og korte setninger, så hjelper vi deg. Kontakt oss i Din Tekstforfatter nå, så gir vi deg et pristilbud på SEO-tekst innen 24 timer!