48 38 14 88 post@dingruppen.no
Vi kan lage reklame til flere forskjellige plattformer.

Lage reklame

Lage reklame til bedriften? Reklame er noe enhver bedrift som ønske å selge sine produkter eller tjenester kjenner til. Rent teknisk kan reklame defineres som et kommersielt motivert budskap om produkter, idéer eller tjenester.

Her er målet å skape interesse, selge eller vekke oppmerksomhet. Det er imidlertid ikke all reklame som har ønsket effekt.

For å lage reklame som fenger og oppmuntrer potensielle kjøpere til å handle hos deg, er det viktig at du kjenner målgruppen din godt.

Gjør du ikke det, risikerer du at reklamekampanjen din vekker irritasjon hos mottakeren, eller rett og slett ikke blir lagt merke til.

Det er en kunst å lage en god reklametekst til reklamekampanjer. Heldigvis kan vi gjøre dette for deg!

I dag kan du faktisk motta 500 ord med reklametekst helt gratis! Fyll ut skjemaet nedenfor, og motta tilbudet allerede i dag!

Motta gratis 500 ord!

Husk dette når du skal lage reklame

Selve kommunikasjonssituasjonen er kanskje noe av det aller viktigste å sette seg inn i når en skal lage reklame. Her bør du for eksempel forsøke å kartlegge hvem som er kunden din, altså finne ut hvem som befinner seg i målgruppen.

I tillegg bør du tenke på hvilket reklamemedium du ønsker å benytte om du skal lage reklame – som for eksempel e-post, brosjyrer, annonser på andre nettsider eller reklamefilm.

Finn også ut hva du ønsker å oppnå med reklamen. Vil du stimulere mottakeren til å foreta et kjøp, eller prøver du å skape oppmerksomhet rundt en tjeneste?

Ellers gjelder det å tenke på hvordan budskapet skal få gjennomslag. Skal du sjokkere, bruke humor eller understreke alvoret i noe? Hvordan mottakeren fenges kommer helt an på produktet eller tjenesten som skal belyses.

 

  • Hvem er mottakeren?
  • Hvilket medium skal brukes?
  • Hva vil du oppnå med reklamen?
  • Hvordan kan budskapet nå fram til mottakeren?
Du kan lage reklame som blir ikonisk.

Viktigheten av gode virkemidler

Det ultimate målet med en hvilken som helst reklame er å påvirke målgruppen. Her kan retorikkens tre appellformer komme til nytte, nemlig etos, patos og logos.

Dette er grunnprinsippene innen retorisk kommunikasjon, og er viktige virkemidler når en ønsker å overbevise mottakeren gjennom reklame.

Etos handler om avsenderens (din bedrifts) troverdighet. Det er viktig at mottakeren har tiltro til reklamebudskapet.

Derfor gjelder det å fremheve at budskapet er sant – eller i det minste sannsynlig – når du skal lage reklame. For å få dette til må en tenke på hvordan en uttrykker seg.

Patos handler om mottakerens følelser. Ved å vekke følelser hos mottakeren kan en i mange tilfeller overbevise vedkommende om at produktet eller tjenesten som reklameres for er verdt å kjøpe.

Logos omhandler reklamens faktiske påstander eller argumenter. Når reklamemottakeren opplever budskapet som sannsynlig eller sant, øker sjansen for at de overtales til å kjøpe produktet eller tjenesten.

Tekst på mobile enheter er også viktig.

Vi lager reklametekster som selger!

Synes du at logos, patos og etos blir litt vel mye å holde styr på? Da er du ikke alene! Vi hjelper deg å lage reklame som fenger, engasjerer og vekker følelser hos mottakeren.

Med en god reklametekst har du grunnlaget som trengs for å selge produktene og tjenestene dine.

Din Tekstforfatter har lang erfaring med markedsføringskampanjer og det å lage reklame, noe som betyr at vi vet hva som skal til for å fenge akkurat dine potensielle kunder. Ta kontakt med oss i dag for en hyggelig prat!

Vi tilbyr også 500 ord helt gratis! Høres det interessant ut? Fyll ut skjemaet nedenfor, og motta dine ord!

Motta gratis 500 ord!