fbpx
LinkedIn er en populær kanal for B2B markedsføring.

LinkedIn markedsføring

Med LinkedIn markedsføring kan bedriften din enkelt nå ut til beslutningstakere. Dette gjør spesielt markedsføring rettet mot bedriftsmarkedet (B2B) effektivt via dette sosiale mediet.

LinkedIn er en sentral plattform for alle som ønsker å skape et profesjonelt nettverk. Plattformen er blant annet populær blant arbeidssøkere og headhuntere.

Arbeidssøking, talentspeiding og nettverksbygging utgjør den primære bruksarenaen for plattformen. Men også LinkedIn markedsføring har vist seg å være veldig vellykket.

Vi skal her se nærmere på hvordan LinkedIn kan brukes til markedsføring, og hvordan du lykkes.

Hvordan lykkes med LinkedIn markedsføring?

Det finnes mange gode tips til hvordan LinkedIn markedsføring kan effektiviseres. Disse tipsene er dessuten enkle å anvende, og kan tas i bruk av alle bedriftsbrukere av plattformen.

Er din LinkedIn bedriftsside søkbar?

Først og fremst bør du sjekke at LinkedIn-profilen til bedriften er søkbar. Du kan sammenligne LinkedIn med en søkemotor.

Det er blant annet viktig å inkludere søkeord i firmaprofilen. Dette vil dessuten gjøre bedriftsprofilen mer søkbar i Google.

 

Innhold: Dette kan du dele på LinkedIn

Det kanskje aller viktigste å tenke på innen LinkedIn markedsføring, er at innholdet du deler er av høy kvalitet.

Dette er viktig for effektiv merkevarebygging! Deling av kvalitetsinnhold på LinkedIn når dessuten ut til mange profesjonelle på utkikk etter kvalitetstekster.

Tenk blant annet på overskriftene i tekstene dine. Det er utført mange undersøkelser på dette området, og konklusjonen er klar:

Overskrifter av typen «Hvordan gjøre…», «Topp 5…», «10 ting du…» og «5 måter du…» er mest klikkbare.

 

LinkedIn annonser

Annonser er også sentrale innen LinkedIn markedsføring. Plattformen lar deg dele alt fra tekstannonser og sponset innhold til sponsede e-poster.

LinkedIn Ads er spesielt nyttig for deg som vil nå ut til B2B-markedet. Det kryr tross alt av potensielle kunder på LinkedIn.

Det er enkelt å lage annonser, men sørg for at selve annonsen er bygget opp på en smart og selgende måte. Dette kan et tekstbyrå hjelpe deg med.

 

Inkluder lenker til firmasiden

Ved å linke til firmasiden din på LinkedIn via andre kanaler, bidrar du til å gjøre den mer søkbar. Del for eksempel lenker via bloggposter, bedriftens nettside og lignende.

Husk også at dersom dine ansatte legger bedriften din til i erfaringen sin, vil dette lage en link til bedriftens firmaside.

 

Hvor hyppig skal du dele innlegg?

Ifølge LinkedIn selv, er 20 innlegg per måned gunstig. Dette lar deg nå ut til rundt 60 % av målgruppen din.

Dette tilsvarer omtrent fem innlegg per uke. Del gjerne innlegg i hverdagene, siden flest er aktive på LinkedIn da.

Finn en balanse mellom hva som er gunstig med tanke på antall innlegg, og hvor mye tid du har å bruke på innlegg.

 

Analyse av markedsføring

LinkedIn markedsføring er gunstig fordi du enkelt kan analysere effekten av ulike markedsføringstiltak der.

Finn ut hvor mange som ser innleggene dine, antall klikk og delinger, CTR og engasjement. Bare sjekk ut firmasiden og klikk på «Analyser».

Til syvende og sist handler tekstforfatting kun om penn og papir som lager magi sammen.

Vi hjelper deg med din LinkedIn-strategi

Har du behov for innlegg til LinkedIn markedsføring i form av bloggposter, annonser, content marketing-innhold, e-poster eller lignende? Din Tekstforfatter hjelper deg gladelig.

Vi har lang erfaring med LinkedIn markedsføring og andre markedsføringsmetoder. Kontakt oss i dag for mer info, og motta 500 ord gratis!

Motta gratis 500 ord!