Markedsføring for liten bedrift
Markedsføring for en liten bedrift byr på mange felles utfordringer på tvers av bransjer. I denne artikkelen går vi gjennom både tips og eksempler på god markedsføring for små bedrifter.
Har du akkurat startet egen bedrift? Eller kanskje du har drevet en liten bedrift en stund? Da vet du at markedsføring er viktig for å sikre vekst. Men som liten er dette slettes ingen enkel oppgave.
Budsjettene er ofte veldig trange, og det kan være vanskelig å vokse så mye som en bør. Å bruke penger er viktig for å tjene penger, noe som gjør markedsføring for en liten bedrift utfordrende.
Motta gratis 500 ord!
Hvordan markedsføre egen bedrift?
Et sentralt spørsmål for enhver gründer, er hvordan en skal markedsføre bedriften sin. Ved et enkelt Google-søk vil du finne flere tusener av forskjellige strategier der ute.
For de mindre bedriftene er det allikevel vanligvis kun de rimeligere alternativene som kan benyttes. Dersom du har et strengt budsjett å forholde deg til, innskrenker dette mulighetene særlig.
Tips til markedsføring for små bedrifter
For å sikre at du får gjennomslag, tross stramme budsjetter, ønsker vi å dele tips til markedsføring for små bedrifter. Her kunne vi helt sikkert skrevet en hel bok, men vi deler her noen kjappe ideer.
Den første og beste strategien vi ønsker å fremme, er det å starte en bedriftsblogg. Bloggen er en god kilde til trafikk dersom du skriver gode SEO-artikler som rangerer i Google.
Videre anbefaler vi aktivitet på LinkedIn. Lik, del og kommenter på innlegg i ditt nettverk. Ikke fall i fella og send haugevis med personlige meldinger – bare vær aktiv og synlig på en naturlig måte.
Et siste godt tips for deg med lavt budsjett, er å lage egne videoer. De fleste mobilkamera er i dag gode nok til å lage fine videoer. Ta frem mobilen og del noen tanker til dine følgere!
Hvordan markedsføre seg på Facebook?
Mange unge bedrifter ønsker å markedsføre seg på Facebook. Her kan en for eksempel lage en bedriftsside for å engasjere med sine følgere eller betale for annonser.
Førstnevnte er helt gratis og en fin måte å sette i gang på. Annonser koster naturligvis penger, men det er verdt å merke seg at ROI for annonsering på Facebook har vært god de siste årene.
Vi anbefaler å ha en naturlig tilnærming til markedsføring på Facebook. Ikke forsøk å selg gjennom bedriftssiden. Informer og engasjer, så bygger du en merkevare fremfor å få et raskt salg.
Vi hjelper deg med markedsføring
Trenger du hjelp til markedsføring for din bedrift? Din Tekstforfatter kan hjelpe deg med å skrive tekster som selger. Kjemp om topplasseringer i Google, og konverter kunder som aldri før.
Ta kontakt med oss på telefon eller e-post i dag for en hyggelig samtale!