48 38 14 88 post@dingruppen.no
Spre dine salgsargumenter i flere kanaler.

Markedsføring kommunikasjonsstrategi

En vellykket markedsføring kommunikasjonsstrategi er avgjørende for enhver bedrift som skal markedsføre varer og tjenester.

Dette er en strategi som beskriver hvordan bedriftens kommunikasjon utad skal foregå.

Vi skal her se nærmere på hva en markedsføring kommunikasjonsstrategi bør inneholde, og hvordan du kan lykkes med markedsføringen din.

Motta gratis 500 ord!

Hvordan lage kommunikasjonsstrategi?

Oppbygning av en markedsføring kommunikasjonsstrategi trenger ikke være komplisert. Du kan gjerne inkludere informasjon om følgende elementer i strategien din:

 

  1. Hva er bedriftens målsetninger?
  2. Hva er målet med kommunikasjonen?
  3. Hvordan er dagens situasjon? (Situasjonsanalyse, SWAT-analyse, spørreundersøkelser)
  4. Hvem vil påvirkes eller berøres av kommunikasjonen?
  5. Hva er verst og best tenkelige utfall av kommunikasjonen?
  6. Hvordan skal bedriften kommunisere?
  7. Hvem skal stå bak markedsføringen?
  8. Hvilket budskap skal formidles?
  9. Hvilke plattformer skal benyttes til kommunikasjon? (Sosiale medier, blogg, Google…)
  10. Hva slags innhold skal kommuniseres? (Video, tekst, bilder…)
  11. Hvordan evaluere og analysere kommunikasjonens effekt?
Kommunikasjonsstrategi krever en god slagplan for bedriften.

Derfor bør du ha en kommunikasjonsstrategi

Dersom du kun driver en liten bedrift, kan det kanskje virke unødvendig med en markedsføring kommunikasjonsstrategi.

Men du vil kunne dra mye nytte av den, og sørge for at du får bedre oversikt over hvordan bedriften skal markedsføre varer og tjenester.

En markedsføring kommunikasjonsstrategi kan være kjekk å se på jevnlig, slik at du kan kontrollere at du ikke «sporer av».

Hvilket budskap var det du hadde tenkt å formidle, og i hvilke kanaler er det enklest å nå ut til målgruppen?

Det er også viktig å tenke over hva slags innhold du ønsker å kommunisere. Skal du gå for kun video, bilder eller tekst, eller en kombinasjon mellom de tre?

Hva som passer best for akkurat deg, kommer helt an på hva du ønsker å kommunisere, og produktets natur.

Innovativ markedsføring kan komme i mange former.

Få hjelp til å skrive markedsføringsinnhold

Hvis du har laget en markedsføring kommunikasjonsstrategi, har du gjerne en viss oversikt over hva du ønsker å markedsføre, og hvordan.

Det er imidlertid ikke så lett å utføre planen i praksis. For hvordan skal du egentlig lage markedsføringsinnhold som fenger målgruppen?

Mange bedrifter velger å få hjelp til akkurat denne biten. Et tekstbyrå eller reklamebyrå kan hjelpe deg med å nå ut til målgruppen din.

Dette gjøres ved å tilpasse innholdet ditt etter målgruppens interesser, mål og meninger.

Et profesjonelt tekstbyrå vil ikke bare kunne skrive fengende innhold som konverterer målgruppen din til kunder.

Du vil også kunne motta tekster som er søkemotoroptimaliserte. Dette gjør tekstene med synlig i Google, slik at flest mulig finner nettstedet ditt i søkemotoren.

Når profesjonelle tekstforfattere lager tekstinnholdet for deg, vil det bli mye lettere å følge din markedsføring kommunikasjonsstrategi – og faktisk lykkes med den.

Dessuten vil markedsføringsinnholdet ha god språklig flyt og være helt unikt.

Skrivehjelp kan ta din skriving ett nivå opp.

Trenger du skrivehjelp?

Få hjelp til å nå målene du har satt i din markedsføring kommunikasjonsstrategi!

Ved å motta skrivehjelp fra profesjonelle tekstforfattere, kan du være sikker på at markedsføringen din når ut til målgruppen.

Gode markedsføringstekster øker sjansen for økt konvertering og salg. Nå målene dine sammen med Din Tekstforfatter.

Vi skriver alle tekstene du har behov for. Kontakt oss i dag om du vil motta en gratis prøvetekst på 500 ord.

Motta gratis 500 ord!