48 38 14 88 post@dingruppen.no
Markedsføring på nett kan utføres gjennom mange tilgjengelige kanaler.

Markedsføring på nett

Markedsføring på nett er høyst aktuelt for alle bedrifter som har behov for å nå ut til målgruppen på en rask og effektiv måte.

Denne formen for digital markedsføring har mange fordeler kontra tradisjonell markedsføring, og tilrettelegger for å nå ut til en svært tilspisset målgruppe.

Finn ut hva du må tenke på når du skal drive med markedsføring på nett!

Trenger du hjelp til tekst innen markedsføringen? Fyller du ut skjemaet nedenfor, mottar du de første 500 ordene gratis!

Motta gratis 500 ord!

Hva er markedsføring på nett?

I dagens digitaliserte samfunn er de aller fleste innom digitale enheter som PC, mobil eller nettbrett daglig. Dette har ført til at mange bedrifter har valgt å endre markedsføringsteknikk.

Istedenfor å sende ut brosjyrer eller henge opp reklameplakater, er det nå mer og mer vanlig å markedsføre via internett.

Markedsføring på nett gjøres for eksempel gjennom plattformer som sosiale medier, bedriftens nettside eller e-post.

Disse plattformene besøkes via digitale enheter som mobiltelefon, nettbrett og PC. Derfor kalles markedsføring på nett også digital markedsføring.

Du kan spre dine tekster til flere medier og enheter.

Ulike typer markedsføring på nett

Det finnes en rekke måter å bedrive markedsføring på nett. De fleste bedrifter velger å kanalisere markedsføringen via plattformer der målgruppen ferdes hyppig.

Sosiale medier er her et godt alternativ. Nordmenn – både i den yngre og eldre garde – er ivrige brukere av sosiale medier til hverdags.

På sosiale medier som Snapchat og Instagram er det for eksempel mulig å nå ut til mange yngre mottakere.

Twitter og Facebook er også ypperlig for markedsføring på nett, og passer ypperlig for deg som ønsker å nå ut til mennesker i aldersgruppen 25+.

Ønsker du å markedsføre mot bedriftsmarkedet, er LinkedIn en super plattform for B2B-markedsføring.

Nyhetsbrev via e-post er en annen populær metode for markedsføring på nett. Har du for eksempel en liste med e-postadressen til allerede eksisterende kunder, kan du enkelt nå ut til dem med gode tilbud gjennom nyhetsbrev.

Markedsføring på nett kan også gjøres gjennom blogger. Mange bedrifter velger å ha en egen blogg på bedriftens hjemmeside.

Dette gir deg en gyllen mulighet til å poste blogginnlegg med fokus på søkemotoroptimalisering (SEO) og innhold som engasjerer målgruppen.

SEO gjør at bedriftens nettside havner høyere opp i søkeresultatene til Google.

 

  • Sosiale medier
  • Nyhetsbrev og e-post
  • Blogg
  • SEO-innhold på egen nettside
En SEO tekstforfatter har mange aspekter han eller hun må etterfølge.

Fordeler med online markedsføring

Det finnes en rekke fordeler med markedsføring på nett. Det er først og fremst enkelt å nå ut til ønsket målgruppe, og markedsføringsmetoden åpner i tillegg opp for toveiskommunikasjon.

Med mulighet for tilbakemeldinger fra mottakerne i sanntid, er det enklere å justere markedsføringsstrategi underveis.

På Facebook og andre sosiale medier kan du enkelt snevre inn målgruppen basert på segmentering.

Markedsfør produkter og tjenester direkte til en smal eller bred kundegruppe basert på psykografi, demografi og geografi.

Slik kan du sikte markedsføringen din mot mennesker basert på lokalitet, interesser, alder og kjønn.

Markedsføring på nett skal til syvende og sist føre til salg!

Hjelp til markedsføring på nett!

For mest mulig effektiv markedsføring på nett, er det helt avgjørende at du har kvalitetsinnhold.

Dette gjelder enten du skal sende ut nyhetsbrev gjennom e-post, dele SEO-vennlige blogginnlegg på nettsiden, eller dele annonser i sosiale medier.

Din Tekstforfatter hjelper deg med å skrive kvalitetsinnhold egnet til markedsføring på nett!

Ta gjerne kontakt med oss i dag hvis du ønsker mer informasjon om hvordan du best kan markedsføre produkter og tjenester på nett!

Fyller du ut skjemaet nedenfor, mottar du dessuten de første 500 ordene helt gratis hos oss!

Motta gratis 500 ord!