48 38 14 88 post@dingruppen.no
Markedsføring sosiale medier

Markedsføring sosiale medier

Markedsføring sosiale medier er blant de hurtigst voksende markedsføringsmetodene i vår moderne tidsalder.

De fleste av oss tilbringer tid på sosiale medier daglig, noe som gjør dette til en effektiv plattform når du skal spre et budskap.

Selv om det er enkelt å nå ut til målgruppen din via SoMe, gjelder det imidlertid å ha markedsføringsinnhold av høy kvalitet.

Motta gratis 500 ord!

Tekstinnhold til markedsføring sosiale medier

For at mottakerne skal få øynene opp for det du ønsker å markedsføre, er det alfa og omega å ha markedsføringsinnhold av høy kvalitet.

Dersom du ikke er en profesjonell markedsfører eller tekstforfatter, kan dette være en nokså forvirrende oppgave.

Mange bedrifter velger derfor å la et tekstbyrå ta seg av tekster til markedsføring sosiale medier.

Vi kan skrive ditt markedsføringsinnhold for deg, enten det er snakk om en reklametekst, innholdsmarkedsføring, e-postmarkedsføring eller en brosjyre.

Slik kan du være sikker på at teksten du benytter til markedsføring vil fange oppmerksomheten til akkurat din målgruppe.

Vi leverer reklametekster som vekker lesernes nysgjerrighet og engasjement.

Hvordan lage en god markedsføringstekst?

Før en tekst for markedsføring sosiale medier skrives, bør du tenke på noen grunnleggende prinsipper innen markedsføring.

Dette handler blant annet om å kjenne mottakerne sine, være konsekvent, ha en personlig tone og å lage balansert tekstinnhold. Det er heller ingen skam i å hente inspirasjon fra sine konkurrenter.

Målgruppe markedsføring

Målgruppe

Ved markedsføring sosiale medier er målgruppen noe av det viktigste å ta hensyn til. Hvem skal markedsføringen treffe?

Det kan i mange tilfeller være lurt å nøye seg med én målgruppe. Det gjør det nemlig lettere å bli kjent med mottakerne dine og deres interesser.

Dette lar deg igjen lage markedsføringsmateriale som treffer dem best mulig.

Når du skal finne ut hva slags mennesker målgruppen din består av, bør du tenke på både alder, kjønn, hobby, sivilstatus og bosted.

Deretter bør du ha den gjeldende gruppen i bakhodet når du skal planlegge selve teksten.

Hva vil målgruppen mene er interessant, og hvilke produkter eller tjenester har de bruk for?

Hold deg til én strategi

For at en markedsføringstekst skal bli best mulig, er det også lurt å være fokusert.

Ikke endre strategi underveis, da dette kan resultere i mindre effektiv markedsføring sosiale medier.

Holder du deg til én spesifikk stil, farge eller lignende, er det lettere for mottakerne å huske produktet eller tjenestene dine.

Balansert markedsføring

Personlig og balansert markedsføring sosiale medier

En velskreven tekst for markedsføring sosiale medier er nødt til å skille seg ut i mengden.

Derfor bør teksten fremheve hva som er unikt med akkurat din bedrift, dine produkter eller dine tjenester.

Er for eksempel produktene du selger økologiske eller fri for palmeolje? Eller tilbyr du tjenester som er spesielt tilpasset studenter? Fremhev i så fall dette!

Husk også på at markedsføringsteksten bør være velbalansert.

En god tommelfingerregel er å ha 80 % interessant og fengende innhold, og omtrent 20 % innhold dedikert til det kommersielle budskapet.

Få kvalitetsinnhold for markedsføring sosiale medier

Markedsføring sosiale medier kan skape hodebry for mange bedrifter. Vi i Din Tekstforfatter kan skrive innholdet du trenger – raskt og effektivt!

Vi har erfarne tekstforfattere som sørger for kvalitetsinnhold til sosiale medier. Kontakt oss i dag for en gratis prøvetekst på 500 ord!

 

 

 

Motta gratis 500 ord!