48 38 14 88 post@dingruppen.no
Hvordan promotere merkevarer på nett?

Hvordan promotere merkevarer på nett?

Har du opprettet din egen hjemmeside eller en nettbutikk hvor du vil selge merkevaren din? Er du litt i tvil om hvilken type merkevarestrategi du skal bruke for å generere salg på nettsiden din? Da er det en god ide å sette deg godt inn i den digitale utviklingen i markedet og hvilke trender som gjelder for forbrukerne akkurat nå.

Det å skulle selge sine varer eller tjenester fra en privat nettside er alt annet enn enkelt. Hva slags innhold skal nettsiden ha, og hvilke plattformer bør du velge?

Dette er typiske spørsmål som mange som vurderer å starte sin egen nettbutikk lurer på.  Nøkkelen her er å tenke helhetlig og kunne sette deg inn i dine potensielle kunders posisjon.

I denne artikkelen skal vi presentere noen enkle steg du kan ta for å bedre kunne promotere din egen merkevare på nett.

Motta gratis 500 ord!

E-postmarkedsføring fremdeles på banen

Dine lojale tilbakevendende kunder er selvsagt veldig interessert i å få med seg de aller nyeste produktene eller tjeneste du tilbyr dem. Derfor er markedsføring i form av e-postkampanjer en effektiv måte for å holde på dine leads. Send f.eks. ut spesialtilbud og regelmessige nyhetsbrev til kundene dine.

E-postmarkedsføring har altså fremdeles en god effekt på å generere kjøp, og er 100% målbar. I tillegg er e-postkampanjer en av de aller rimeligste alternativene for markedsføring. Send ut varslinger om alle nye innlegg som blir postet på bloggen din.

 

Inngå et samarbeid med bloggere som kan promotere nettbutikken din

Det fins et hav av bloggere på nettet som er interessert i å promotere nettsider og nettbutikker. Benytt deg av noen av disse. Mange av dem er kjente frontfigurer i media, og dette kan bidra til at produktene dine oppnår en sterkere posisjonering i markedet innenfor din egen nisje.

Hvis du inngår et samarbeid med en blogger, vil du også se at dette er en ganske så kostnadseffektiv markedsaktivitet, da du f.eks. kan tilby bloggerne dine produkter i bytte mot promoteringen.

Affiliate markedsføring er i vinden

Affiliate-markedsføring er i vinden

En affiliate er en bedrift eller privatperson som arbeider for å promotere eller selge produktene dine mot en gitt provisjon av ordreverdien.

Hva med å f.eks. benytte deg av en kjendis som har en relasjon til produktene dine?

La oss si at du har en nettbutikk som selger klær. Da kunne det vært en god og innbringende forretningside å samarbeide med f.eks. treningsfruen Camilla Aastorp Andersen.

Synliggjør den positive varepraten

Dine fornøyde kunder er vanligvis mer enn villig til å dele sine positive opplevelser de har fra handel på nettsiden din med deres venner og bekjente som søker den samme typen produkter.

Av den grunn er det uhyre viktig at du setter nettopp kundene dine i fokus, da disse faktisk opptrer som de viktigste støttespillerne du har. Kundene dine bidrar til å løfte merkevaren din sitt positive inntrykk.

Men for at nye potensielle kunder skal få vite om dette, er det viktig at du har en seksjon på bloggen din hvor kundene kan legge inn kommentarer om deres opplevelser.

Motta gratis 500 ord!