48 38 14 88 post@dingruppen.no
Trenger din pipeline for salg litt reparasjon?

Pipeline salg

Mange lurer på hvordan de kan forbedre sin salgspipeline. Med godt og velutviklet innhold og tekster for din målgruppe er det faktisk ikke så vanskelig.

Pipeline salg er noe svært mange bedrifter og selskaper benytter seg av i dag. Flere leter også etter måter å effektivisere og forbedre sin salgspipeline. Her er våre tips til hvordan du kan gjøre det raskt og enkelt!

En nettbutikk er i dag ofte slutten av pipeline.

Pipeline salg – hva er det?

Mange snakker om pipeline og salg, men hva betyr disse ordene egentlig? Vel, dersom du prøver å skaffe deg flere nye kunder, vil du kunne dra nytte av en god salgspipeline.

En salgspipeline er nemlig en oversikt over hvor i en salgsprosess et lead eller, et prospekt eller en potensiell kunde befinner seg.

Pipeline salg handler dermed om å få bedre kontroll på hvor mange avtaler selgere bør lande i løpet av en gitt periode.

Med en velutviklet pipeline ser du også hvor nærme en selger er til sitt salgsmål for en bestemt periode.

Det blir også enklere og mer systematisk å hele tiden regne på hva du kan forvente av omsetninger, hvor mange leads du trenger – samt legge opp strategier som underbygger arbeidet med salg og økt omsetning.

En godt utviklet salgspipeline kan faktisk hjelpe en bedrift og et salgsteam med å forbedre hele salgsprosessen, skape fremtidige prognoser for salg og resultater, samt analysere ulike strategier som kan hjelpe en bedrift med salg.

Pipeline kan også gi en bedre oversikt over hva som må til for å lande et salg og skaffe nye kunder.

Ofte starter salg i dag gjennom søkemotoren Google.

Godt innhold fører til en bedre pipline

Mange som jobber med salg i dag benytter seg i stor grad av telefonsamtaler, ringerunder og e-poster som kommunikasjonsverktøy.

Dette kan utvilsomt ha god effekt, men for mange kunder vil ikke disse litt utdaterte måtene å få solgt varer eller tjenester på fungere.

Moderne kunder har blitt selvstendige, og klarer ofte å finne frem til varer og tjenester på egenhånd.

Svært få pleier å sette av tid til å prate med selgere på telefonen, og e-poster havner raskt i søpla hvis de ikke har en svært god tittel og introduksjon.  

På grunn av nettilgang, sosiale medier og mer selvsikre, selvstendige og kravstore kunder har det i dag blitt mye mer vanlig å benytte seg av innholdsmarkedsføring når man jobber med pipeline salg.

Gjennom godt og velutviklet innhold kan du lettere føre leads gjennom en god salgstrakt, slik at de enklere blir konvertert til kunder på egne premisser.

Du kan for eksempel investere i bedre tekster til din nettside, slik at du lettere dukker opp i søk. Du kan utvikle en firmablogg eller et nettmagasin, med relevante artikler for din målgruppe – og benytte deg av sosiale medier for å annonsere disse tekstene.

Du kan lage kampanjeartikler, spennende nyhetsbrev og utvikle e-bøker, som er med på å hente inn leads eller leads – og skape flere kunder og en større omsetning på sikt.

Godt innhold er viktig for å tiltrekke kunder på nett.

Pipeline salg – Din Tekstforfatter hjelper!

Å tilby godt innhold til dine kunder blir i dag rett og slett sett på som god kundeservice. Hvis du er usikker på hva du bør produsere eller fokusere på kan vi i Din Tekstforfatter hjelpe deg.

Vi har lang erfaring med pipeline salg, innholdsmarkedsføring og produsering av gode tekster til alle typer flater.

Hvis du er interessert i å jobbe med oss, trenger du bare fylle inn skjemaet under. Da mottar du de første 500 ordene til din nye pipeline helt gratis!

Motta gratis 500 ord!