48 38 14 88 post@dingruppen.no
Et godt reklamebyrå kan gjøre din bedrift til den neste store suksessen.

Reklamebyrå

Reklamebyrå kan være nyttige for alle som driver en kommersiell virksomhet der markedsføring av tjenester eller produkter er sentralt.

Også institusjoner, organisasjoner og foretak kan benytte seg av et reklamebyrå. Felles for alle er at de ønsker å kommunisere et budskap til mottakerne sine.

Markedsføring kan være en utfordrende oppgave for mange bedriftseiere. Det er et stort fagområde, og det er i tillegg mange spilleregler å forholde seg til.

Vi skal nå se nærmere på hvilke fordeler du får ved å benytte deg av et reklamebyrå, og hvordan byrået kan gjøre hverdagen for bedriftseiere enklere.

PS: Alle nye kunder hos Din Tekstforfatter mottar de første 500 ordene helt gratis. Alt du trenger å gjøre, er å fylle ut skjemaet nedenfor!

Hva er et reklamebyrå?

Et reklamebyrå tilbyr ulike tjenester (og i noen tilfeller produkter) innen markedsføring.

Reklamebyrået hjelper blant annet bedrifter med markedskommunikasjon, og produserer for eksempel reklame for sine klienter.

Markedskommunikasjon kan foregå både gjennom lyd, tekst, video og bilder – for å nevne noe.

Gode reklamer treffer alle deler av salgstrakten din.

Hva slags tjenester og produkter tilbys?

Et reklamebyrå kan tilby en rekke ulike tjenester innen markedsføring. Enten du trenger en annonse, reklamefilm eller et nyhetsbrev, kan ditt reklamebyrå hjelpe deg med dette.

Reklamebyråer tar seg gjerne også av webdesign, samt grafisk profilering av t-skjorter, kopper eller klistremerker. 

Ditt reklamebyrå kan også tilby ekstratjenester som medieanalyser og markedsanalyser. Dette kan blant annet kan handle om å analysere hvem målgruppen din er.

Hvilke medier og plattformer reklamen din bør publiseres gjennom, er også viktig. Mange reklamebyråer tilbyr også tjenester innen eventmarkedsføring, som for eksempel messer og foredrag.

Det finnes mange ansatte i et reklamebyrå som bidrar til kampanjens utfall.

Hvem jobber i et reklamebyrå?

Et reklamebyrå består ofte av alt fra grafiske designere til tekstforfattere. Sistnevnte er helt sentrale når det kommer til tekstproduksjon.

Trenger du for eksempel tekst til en annonse eller manus til en reklamefilm, er det tekstforfatteren som tar seg av dette.

En tekstforfatter vil også kunne hjelpe med korrekturlesing eller språkvask av markedsføringstekster.

Noen reklamebyråer har også egne markedsøkonomer som tar seg av det økonomiske tilknyttet markedsføring.

Et reklamebyrå kan være lite og ha få ansatte, eller det kan være en større virksomhet med hundrevis av ansatte.

Noen tilbyr et bredt spekter av tjenester, mens andre har spesialisert seg på et mindre område – som reklametekst eller -video.

Reklame kan spres i en rekke kanaler, men hvilke skal du velge?

Hvorfor få hjelp med markedsføring?

Mange bedriftseiere klær seg i hodet når produkter eller tjenester skal markedsføres. For hvordan skal du egentlig gå fram?

Først og fremst må du ha en god markedsføringsidé, og du bør i tillegg ha god kjennskap til målgruppen.

Det er også en fordel å ha kjennskap til kommunikasjonsmodeller og markedsføringsmetoder.

Det er med andre ord mye å sette seg inn i når det kommer til markedsføring. Får du hjelp av et reklamebyrå kan du bruke tiden til på andre ting, som for eksempel kundeservice, regnskap og annet arbeid.

Markedsføring kan være tidkrevende, så du vil definitivt sette pris på den hjelpen du kan få. En annen fordel ved å benytte seg av et reklamebyrå, er at du er sikker på at kvaliteten på markedsføringen blir best mulig.

Å lage en reklamekampanje på egen hånd kan i verste fall se amatørmessig ut, noe som kan ha motsatt virkning enn tiltenkt.

Et reklamebyrå leverer reklametekster av høy kvalitet som er skreddersydd for akkurat din bedrifts målgruppe.

En god plan er viktig for din markedsføring.

Viktigheten av god kommunikasjon

Hvordan din bedrift oppfattes av omverdenen, handler i stor grad om PR og kommunikasjon. Et reklamebyrå hjelper bedriften din å oppnå ønsket omdømme – eller image om du vil.

Ved å kommunisere budskapet ditt på riktig måte og til rett tid (til den rette målgruppen), er avgjørende for vellykket kommunikasjon.

Store eller internasjonale organisasjoner og virksomheter har ofte en egen markedsavdeling med ansatte som tar seg av nettopp markedsføring og kommunikasjon.

Dette sier litt om viktigheten av god kommunikasjon. Din bedrift har kanskje ikke budsjett til å la en hel avdeling med ansatte ta seg av markedsføring, og da er et reklamebyrå et godt alternativ.

I dag kan ansatte jobbe fra hvor som helst.

Hvordan jobber et reklamebyrå?

Et reklamebyrå kan som nevnt bestå av flere ulike yrkesgrupper, og det er derfor veldig varierende hvordan de ansatte jobber.

Felles for dem alle er at de jobber for å lage best mulig markedsføringsmateriale for din bedrift.

Ofte er det tverrfaglig arbeid involvert, der en tekstforfatter tar seg av tekst, mens designere eller andre tar seg av det rent visuelle.

Først og fremst må imidlertid de som jobber i et reklamebyrå lage en gunstig markedsføringsplan.

I denne delen av prosessen vil for eksempel målgruppen kartlegges, slik at innholdet som produseres blir best mulig tilpasset den aktuelle målgruppen.

En reklame rettet mot unge voksne vil for eksempel ofte se annerledes ut enn reklame rettet mot eldre.

Før arbeidet igangsettes blir ulike idéer presentert, og de ansatte vil deretter fokusere på det beste konseptet.

De ansatte må også fastslå omfanget av markedsføringen, lengden på tekstinnhold og videoklipp, samt andre praktiske ting.

Godt innhold er det viktigste på nett i dag.

Tekst i fokus

Noe av det viktigste ditt reklamebyrå gjør for deg, er å skrive markedsføringsinnhold som appellerer til omverdenen.

Enten du planlegger å sende ut tusenvis av nyhetsbrev eller skal publisere en annonse i lokalavisen, er det avgjørende at teksten har god kvalitet.

Reklametekst med skrivefeil eller særskrivingsfeil tar seg dårlig ut på alle plattformer.

Fordelen med reklametekst er at det er svært anvendelig. Å lese en tekst er noe mottakerne kan gjøre når og hvor som helst.

Det gjelder enten de befinner seg i en heis, på bussen eller på en kjedelig forelesning. Ønsker du å nå ut til flest mulig, kan derfor reklametekst være et smart sted å begynne.

Tekst kan dessuten publiseres på alle slags plattformer, inkludert sosiale medier, TV, aviser og på plakater.

Hvilken vei skal du gå med tanke på reklamene dine?

Din Tekstforfatter – ditt reklamebyrå?

Trenger du hjelp med markedsføring og produksjon av reklame? Da trenger du ikke lete videre.

Din Tekstforfatter hjelper bedrifter i hele landet (og utlandet) med markedsføring av produkter, tjenester og konsepter.

Vi har kunnskap om og erfaring med alt fra annonser og nyhetsbrev, til større reklamekampanjer og manus.

Våre tekstforfattere er dyktige når det kommer til å skrive fengende tekst som engasjerer spesifikke målgrupper.

Du kan dessuten føle deg 100 % sikker på at din reklametekst vil ha høy kvalitet – både når det gjelder grammatikk, rettskriving, innhold og SEO.

Kontakt oss i dag dersom du ønsker at vi skal bli ditt trofaste reklamebyrå! Vi gir deg uansett de første 500 ordene helt gratis som en test. Fyll ut skjemaet nedenfor!

Motta gratis 500 ord!