48 38 14 88 post@dingruppen.no
En rangering i Google er hovedformålet med SEO markedsføring.

SEO markedsføring

Det er mange teknikker og tiltak du kan benytte deg av for å øke din digitale synlighet.

Mange bedrifter benytter seg av SEO teknikker for å øke den organiske trafikken, men av og til kan dette ta lang tid.

Hvis du ønsker å øke rangeringen din i Google raskt og effektivt, kan søkemotormarkedsføring, eller SEO markedsføring, kanskje være et bedre alternativ for din bedrift!

Synlighet på brukernes enheter er essensielt i dag.

Søkemotormarkedsføring

Søkemotormarkedsføring, eller SEO markedsføring, blir ofte kalt for SEM.

Dette er en måte å få trafikk til nettsiden din fra søkemotorer, ved å benytte deg av annonser og reklame.

Dette skiller seg veldig fra vanlig SEO, hvor målet er å optimalisere for organisk trafikk. En god SEO rangering er fortjent og jobbet for, mens med SEM kjøper du plasseringen din.

Mange bedrifter benytter seg av SEM når de ønsker en rask og effektiv måte å øke trafikken på.

Dette kan for eksempel være fordelaktig om du har en nettbutikk og driver en aktiv kampanje eller et salg.

For andre bedrifter kan SEM være en god løsning om de ønsker å øke salget og henvendelser over en viss periode.

Trafikk på nettsiden er en god fordel av SEO markedsføring.

Slik bruker du SEO markedsføring

Om du ønsker å benytte deg av SEM, er det først viktig å tenke over hvilke søkeord du ønsker å annonsere på.

Dette bør være ord som din målgruppe benytter når de er på jakt etter produkter og tjenester som du tilbyr.

Dette kan også være spesielle ord og nøkkelord som er knyttet til det fagfeltet eller virket du arbeider i.

Det viktigste er å bruke ord du vet at målgruppen benytter. Dette kan du finne ut av ved hjelp av en nøkkelordsanalyse.

Når du har funnet ut hvilke ord og setninger du ønsker å kjøpe annonser opp mot, finnes det ulike verktøy du kan benytte for å skape selve annonsen.

Avhengig av hvilken søkemotor du ønsker å annonsere i, er det flere valgmuligheter her. De mest vanlige og brukte verktøyene når det kommer til SEM er Google AdWords, Yahoo Search ads og Bing Ads.

Google er desidert den søkemotoren som blir benyttet mest på verdensbasis. Derfor er det også naturlig at det er Google sin egen tjeneste, AdWords, som på det nåværende tidspunktet er den største på markedet.

Ønsker du å øke trafikk og salg raskt, kan det være lurt å se på de ulike tjenestene og prøve å finne ut hvilke søkemotorer din målgruppe benytter seg mest av.

Søkemotoren er en av de mange kanalene der du bør kommunisere med forbrukerne.

Fordeler med SEM

Det er mange fordeler med SEM som går utover den åpenbare økningen av trafikk og salg. En stor fordel med å drive SEM annonser, er at du kan se effekten av kampanjen i sanntid.

Du vil alltid kunne se resultatene av annonsene og dermed har muligheten til å gjøre de eventuelle endringene som trengs for å optimalisere annonsen.

I tillegg vil du få god innsikt i hvem som faktisk klikker på annonsen og hvilke nøkkelord og fraser som gir best resultat.

Her vil du for eksempel få et overblikk over hvor i landet klikkene kommer fra samt hvilket kjønn og alder brukerne har.

Dette kan dermed også gi deg en god oversikt over målgruppen din. Det er smart å få hjelp fra profesjonelle til å utføre en nøkkelordsanalyse før du starter annonsen.

Slik kan du få de beste forutsetningene for å lykkes med SEM! Det er nemlig ingen enkel oppgave. Kanskje spesielt vanskelig er tekst for mange.

Trenger du hjelp til SEO tekst? Fyll ut skjemaet nedenfor, så gir vi deg de første 500 ordene helt gratis og uforpliktende!

Motta gratis 500 ord!