48 38 14 88 post@dingruppen.no

Skribent

Skribent er en person som skriver tekster. Dette blandes ofte med en tekstforfatter, siden de to mer eller mindre utfører akkurat samme jobb. Allikevel er det vanlig for bransjen å gjøre et skille mellom de to.

For å bedre fremme skillet, så skal vi på denne siden se nærmere på hva en skribent er. Blant annet skal vi gå nærmere inn på hvordan man blir skribent, hva de gjør i arbeidshverdagen, og hvilke forskjellige retninger en her kan ta. Les videre for å lære mer om skribentlivet!

Hva er en skribent?

Skribent er ofte en yrkestittel som blir blandet med tekstforfatter, og det er tross alt med rette. I dagens bransje bruker selv de største selskapene begrepene om hverandre. Dermed må det sies å ikke være noen klare skillelinjer her.

Allikevel vil nok en tekstforfatter regnes å jobbe mer mot reklame og det kommersielle. En skribent kan på sin side skrive uavhengige artikler innen sakprosa, samt fiksjon også. Dermed er det en liten forskjell her som en bør merke seg.

Skribent definisjon

«En skribent skriver tekster innenfor både sakprosa og fiksjon, kreativt og profesjonelt. Ordet kommer fra latinske «scribere», som betyr «å skrive».

Ordet skribent kan i dag både beskrive en forfatter og en tekstforfatter.»

Ønsker du å bli skribent?

Ønsker du å bli skribent? Vi ser i stadig større grad at bedrifter benytter seg av en profesjonell skribent i forbindelse med utforming av tekst til nettsider og markedsføring.

Skribenter har som hovedoppgave å skrive tekster som fenger og som gir den publisiteten som bedrifter er ute etter. I forbindelse med publisering av gode tekster på bedrifters nettsider er det viktig at hver og en tekst er nøye tilpasset i forhold til både struktur og innhold.

En god skribent får raskt frem bedriftens visjon og mål, for slik å fremme tekstens budskap på en utmerket måte.

Det er i dag stadig flere utdanningssituasjoner som tilbyr utdannelse for de som liker å jobbe med tekstproduksjon. Dette gjør at det stadig tilføres nye innholdsprodusenter til den norske tekstbransjen.

En skribent i dag jobber med mange verktøy, men notatblokka er fortsatt populær.Kanskje er ikke penn og papir så populært lenger, men det er fortsatt viktig for notater!

Hvordan bli skribent?

Dersom du ønsker å bli skribent, så finnes det mange forskjellige veier til yrket. Det er ingen utdanningskrav eller sertifiseringer som må oppnås her.

Allikevel er et vanlig sted å starte på universitetet, og det finnes egne program rettet mot å bli skribent helt spesifikt.

Utdanning

Utdanning er det første steget på veien til å bli en skribent. Her bør det noteres at majoriteten kommer fra studier innenfor markedsføring og økonomi og administrasjon.

Innen begge fag får en tross alt god opplæring innen kommunikasjon, der det å skrive godt er helt essensielt.

Det er også veldig mange skribenter som kommer fra journalistyrket. Dette regnes ofte som litt tabu, spesielt dersom en journalist ender opp med å skrive kommersielle tekster.

Det å gå fra å dekke nyheter til å «selge» seg til tekstbransjen er det derimot ingenting å skamme seg over for!

Sist, men ikke minst, er det mange skribenter som også går et studieløp rettet direkte mot yrket. Her finnes det studium både i Norge og utlandet som lar en spesialisere innenfor forskjellige grener.

Du kan for eksempel utdanne deg til å bli skribent helt konkret, eller jobbe mot å skrive kreativt generelt.

Jobb

En annen mulighet er å gå rett ut i en skribentjobb. Det er vanlig at tekstbyråer selvfølgelig har høye krav til skribenter, men det er sjeldent at det er spesifikt krav til utdanning.

Hos oss i Din Tekstforfatter krever vi for eksempel IKKE at skribenter har en utdanning innenfor feltet. Dersom en person har jobbet som skribent i årevis og gjort seg kjent med bransjen, så vil dette være tilstrekkelig for å overbevise oss.

En jobb er dermed et flott sted å starte, dersom en for eksempel er for sent ute til å begynne utdanningen. Eventuelt kan en også forsøke seg på livet som frilanser.

Frilans

Sannheten er at hvem som helst i grunn kan bli skribent i dag. Det vil si, du kan lage din egen hjemmeside, eller tilby dine tjenester gjennom portaler, da som en frilansskribent.

Dersom noen aksepterer din pris og den kvaliteten du leverer, så er det ingen som stopper deg her. Det finnes tross alt et vidt behov for tekster på nett.

Noen bedrifter søker skribenter med fantastisk språk, mens andre ønsker store tekstmengder til sine nettsider. For sistnevnte er mengden det viktigste, og når kvantitet går over kvalitet, så sier de seg fornøyde med dårligere skribenter enn snittet.

Det er ikke dermed sagt at en frilansskribent er dårlig.
Disse kan i mange tilfeller være langt bedre enn enkelte tekstbyråer. Med en frilansskribent slipper du mange av problemene du møter på ved byråer.

Samtidig vil du være noe begrenset til skribentens favorittemner, samtidig som det ikke er like stor pålitelighet her.

Utdanning er en viktig del av å oppnå suksess innen enhver bransje.

\

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mange ideer + kunnskap fra jobberfaring = tilsier ganske gode resultater i lengden!

Personlige ferdigheter hos en
skribent

Det kreves ulike ferdigheter ut fra hvilke typer arbeidsforhold en skribent jobber under. Der er stor forskjell på en frilans skribent og skribenter som jobber under faste kontrakter.

Dersom en skribent er ansatt i en bedrifts markedsavdeling vil ikke tidspresset være like stort som det er for frilandsskribenter eller journalistrettede stillinger.

Tekstbransjen stiller store krav til skribenter i forbindelse med perfeksjon og overholdelse av tidsfrister. Det stilles derfor ofte store krav til skribenter i forhold til tekstproduksjon.

Dette krever gjerne at skribenter både er utholdende og nøyaktige i sin uttrykkelsesform. I tillegg er det nødvendig at skribenter på en utmerket måte slik at oppdraget kan utføres i forhold til oppdragsgivers forventninger.

Det kan være lurt å spørre seg selv om en virkelig passer til å være skribent.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvem du er som person har ganske mye å si for din egnethet til yrker.

Forskjellige yrkesveier

Det er fullt ut mulig å bli en helt generell skribent som
skriver om alt mellom himmel og jord. Undertegnede, tekstforfatter og daglig
leder i Din Tekstforfatter, Mathias Moe, skriver blant annet om alle bransjer.
Det er en fantastisk læring! Samtidig er det både viktig og riktig å
spesialisere seg innenfor enkelte felter. Nedenfor har vi gått gjennom noen
feltet som er vanlige å spesialisere seg innenfor.

Teknisk skribent

Alle profesjonelle skribenter klarer å skrive fengende
tekster om enkelte produkter. Det er tross alt ikke vanskelig å skrive en god
tekst om noe alle nordmenn elsker. Men hva med de litt mer tekniske produktene,
der gjennomsnittsnordmannen kanskje ikke engang aner hvordan produktet
fungerer? Da må en teknisk skribent til!

Enten det er innenfor IT, ingeniørfag, eller det medisinske,
så sier en at en teknisk skribent har god styr på fagspråket og terminologien.
Selv om dette er viktig, skal ikke skribenten falle i den store fallgruven og
distansere seg målgruppen heller. Formålet med bruken av en teknisk skribent er
ofte å få tillit hos målgruppen, men det må ikke gå for langt, slik at språket
blir for komplekst.

SEO skribent

En SEO skribent spesialiserer seg innenfor å levere tekster
som setter SEO i sentrum. SEO, som er en forkortelse for Search Engine
Optimization (søkemotoroptimalisering), handler om å rangere best mulig i
søkemotoren. Da skal tekstene være skreddersydd med tanke på bruk av nøkkelord,
LSI-er, lengde på avsnitt, og mye mer.

Det finnes her en rekke faktorer å vurdere, og en SEO
skribent skal ha styr på samtlige. Ønsker en å rangere høyere i Google, så er
en SEO skribent den rette veien å gå. SEO blir viktigere og viktigere inn i
fremtiden, og de som vinner på søk vil til syvende og sist også vinne kundene.

Reklame og markedsføring

Som nevnt tidligere er det vanlig at skribenter også jobber
med det kommersielle. Her finner en ofte nevnte SEO skribenter, men også
skribenter som jobber med innhold til trykk. Magasiner, brosjyrer, og annet
materiale som skal leveres fysisk trenger selvfølgelig også god tekst.

Dette kan være en givende jobb, der en får se tekstene sine
spredt i for eksempel magasiner og annonser. En kan eventuelt også jobbe som
skribent for reklamer på TV, selv om gjerne heller kaller dette en
tekstforfatter. Det finnes uansett et hav av forskjellige muligheter her.

Matskribent og andre nisjer

Matskribent er kanskje ikke den mest populære yrkesveien,
men det er et flott utløp for en lidenskap. Mange skribenter velger nemlig en
helt spesifikk nisje. Det kan være en teknisk skribent som gjør dette, men det
trenger ikke nødvendigvis å være det. Mat er tross alt ikke veldig teknisk til
syvende og sist.

Uansett vil en matskribent kunne skrive om det de elsker å
gjøre, nemlig å lage mat. Her kan en forfatte tekster om oppskrifter, historier
om mat, og annet spennende innhold. Dersom du ønsker å bli skribent, så er
matskribent en ypperlig rute å velge. Kanskje har du andre lidenskaper, slik
som sport eller underholdning, hvor du også kan finne din nisje!

Norsk skribent

Gjør du et raskt søk på Google i dag etter tekstforfatter
eller skribent, så finner du flere alternativer. Allikevel er det ikke på langt
nær like mange som på andre språk. Selvfølgelig handler dette om at norsk ikke
er så spredd språk. Samtidig spiller det også en stor rolle at det faktisk ikke
finnes så mange norske skribenter rent prosentmessig.

De største portalene i verden har flere titusen skribenter
med engelsk morsmål. Samtidig kan du på de største sidene støte på et titalls
nordmenn. Problemet her er at det å finne en norsk skribent rett og slett kan
være skikkelig tøft. Velger du et kvalitetssikret resultat, slik som tekster
fra Din Tekstforfatter, så unngår du dette problemet.

En norsk skribent trenger ikke nødvendigvis ha utdanning i
faget. Det viktigste er et godt språk som kommuniserer det du vil ha frem.
Naturligvis vil grammatikk underbygge dette, men for mye fokus på kommaregler
og andre flisespikkerier vil ikke gi din tekst noe bedre mottak, hos de aller
fleste målgrupper i hvert fall.

Engelsk og andre språk

Leter du etter en engelsk skribent, så finnes det som nevnt
et hav av disse. Her er det bare å velge og vrake tilsynelatende. Vær derimot
noe obs på at ikke alle engelske skribenter er like gode som de hevder. Her i
Norge vet vi tross alt at ikke alle er flytende i engelsk, slik mange både tror
og påstår.

Jeg kan selve underskrive på dette etter å ha bodd i USA
over mange år. Det er ufattelig stor forskjell på en nordmann som tror han er
en flytende i engelsk, og en som har vokst opp med språket eller bodd i
utlandet over tid. Vi i Din Tekstforfatter har derfor ansatt en fulltidsskribent
på engelsk, slik at vi kan dekke ethvert behov til denne formen tekster.

Vi har dessuten vårt moderselskap i Danmark, som leverer
kvalitetstekster på dansk hurtig. Søker du en dansk skribent, så setter vi deg
gjerne i kontakt med Nicky. Vi har dessuten også kontakter i Sverige, dersom du
skulle søke en svensk skribent til et oppdrag. Gjennom vårt nettverk får du i
det hele tatt et bredt spenn av alternativer på flere språk.

Skribent jobb

Enten du leser dette som en potensiell kunde, eller er på
utkikk etter ny jobb, så skal du vite at Din Tekstforfatter ansetter skribenter
hele tiden. Vi er alltid på utkikk etter nye talenter, og derfor er vi glade
for å kunne annonsere en skribent jobb som muligens passer deg.

For deg som er kunde, vil dette være en viktig indikasjon på
den viljen vi har til å tilegne oss ny ekspertise. I fremtiden vil vi kunne
tilby helt spesialiserte skribenter ned til din spesifikke bransje. På den
måten kan du kjøpe tekst hos oss, der du er helt garantert at du ikke betaler
for at en skribent skal lære seg alt om din bransje.

Det er tross alt en kjedelig kostnad å ta på seg. Dette blir
som å betale en regnskapsfører for å lære seg forskjellen på debet og kredit!
Ved å spesialisere oss for hver måned som går, så tilbyr vi et skreddersydd
tilbud til deg.

Slik skriver du bedre

Skal du bli en bedre skribent, så er det viktig å bruke god
tid på å lære. Den beste måten å skrive bedre på er å både skrive og lese mer.
Da blir du mer vant til å få fingrene til å fly over tastaturet. Søker du jobb
som skribent, så er vårt råd å alltid levere en tekstprøve til arbeidsgiver,
slik at de kan se kvaliteten. Da vil du også få gode tilbakemeldinger fra
ekspertene.

Det er i det hele tatt et veldig godt råd å få noen til å se
på din tekst. Her kan du nemlig få mange forskjellige synspunkter. Noen av
disse er det bare å kaste rett i søppeldunken, men enkelte kan være virkelig
verdifulle. Spør kollegaer, kunder, eller til og med et tekstbyrå om deres
mening. Vi tar gjerne en rask titt på teksten din gratis!

Et annet godt tips er å dra på skrivekurs. For å bli en god
skribent er hverken utdanning eller jobberfaring alltid nok. Innimellom må en
også reise på kurs, som i effekt på mange måter blir en etterutdanning i denne
bransjen. Ved å fordype deg i et kurs, så kan du for eksempel endelig lære deg
kommareglene!

Det finnes også mange gode teknikker du kan plukke opp som
relaterer til å skrive raskere, mer presist, og lignende. Å skrive hurtig blir
tross alt veldig viktig, når arbeidsdagene er mer hektiske enn noensinne
tidligere.

Skribenter i dagens marked

Det er mye som tyder på at skribenter i dagens marked møter større konkurranse enn før. Derimot er dette en bransje som får stadig mer oppmerksomhet.

En av årsakene til dette er at bedrifter benytter seg av nettside og blogg som effektive markedsføringskanaler. I tillegg benyttes også sosiale medier som Instagram og Facebook aktivt for å få større publisitet og flere kunder.

Det finnes derimot en rekke områder som det fremdeles er behov for å dekke når det gjelder tekst. Dersom du er på utkikk etter en skribent jobb vil du derfor ganske raskt finne temaer som du kan spesialisere deg i.

Mange skribenter spesialiserer seg også på områder i tekstbransjen som eksempelvis oversetting og transkribering. En skribent jobb kan derfor bidra til at du utvikler deg i en bransje som stadig vokser i takt med den teknologiske utviklingen i dagens samfunn.

En skribent i dagens bransje har noe bedre vilkår enn skrivemaskin. Allikevel består jobben i mye av det samme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skribenter i dagens marked har bedre arbeidsvilkår enn noensinne. Mye er derimot likt.

SEO verdsettes i større grad

Det meste av tekst som i dag publiseres på norske og internasjonale nettsider er i en viss grad basert på SEO og søkeoptimaliserende verktøy. Med kunnskap om SEO kommer du langt i det norske og internasjonale arbeidsmarkedet.

Skribenter som skriver til nettsider tilpasser seg derfor bruk av nøkkelord og andre teknikker for at teksten gi gode resultater i relasjon med søk på eksempelvis Google.

Lenkebygging er også en teknikk som er mye brukt for å øke nettsiders rangering på Google. I forbindelse med SEO optimalisering benyttes det både eksterne og interne lenker. Eksterne lenker er lagt til andre domener og fører inn til din nettside.

Interne lenker er derimot lenker som er lagt på ditt domene og som fører ut til andre nettsider. Begge former for lenkebygging brukes effektivt for at du skal få bedre rangering hos Google.

Godt innhold supplerer lenker

I tillegg til lenkebygging bygges dagens nettsider opp av godt innhold og tekniske faktorer. Dette er teknikker som blant annet bruk av søkeord og metadata.

Ved bruk av riktige søkeord og metadata vil bedriftens nettside rangeres bedre og du vil oppnå digital markedsføring som fungerer utmerket uten at det oppfattes som annonsering.

Enhver skribent vil være nødt til å sette seg inn i SEO.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alle som jobber med digital markedsføring i dag er nødt til å sette seg inn i SEO.

Reklame og kommunikasjon står
sentralt

Skribenter brukes i stor grad til produksjon av tekst som skal brukes i
reklame og markedsføring. For at en skribent skal skrive en god tekst må den
derfor skrives med utgangpunkt i god nok kunnskap om både tema og ikke minst
mottakergruppe. Mange dyktige skribenter har derfor bakgrunn i kommunikasjon og
markedsføring.

Enhver mottakergruppe bærer på sin egen forståelse av kultur og samfunn som de befinner seg i til enhver tid. Mottakergruppen kan også defineres ut i fra interessefelt, yrke og utdanning.

Det er derfor viktig at en skribent innehar nok kunnskap til å kunne skrive en god og pålitelig tekst til den forutbestemte mottakergruppen som teksten skal skrives til.

Tekst er et viktig virkemiddel!

Tekst er et viktig virkemiddel i reklame og kommunikasjon for at mottakergruppen skal nås på en tilstrekkelig måte. Sammen med god bildebruk og kontekst er teksten en kilde til god markedsføring som kan gi deg utallige kunder og ode samarbeidspartnere i din bransje.

En god og profesjonell skribent kan bistå deg med tekstproduksjon som garantert vil føre til at kommunikasjon og markedsføring fungerer bedre.

Det finnes en rekke kanaler som skribenten er nødt til å forme tekstene etter.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forbrukeren kan i dag kommuniseres til gjennom et bredt spenn av forskjellige kanaler.

Fagspråk i tekster må implementeres av skribent

Det å benytte seg av riktig språk i forhold til fag og vitenskapelige termer er vesentlig når du skal skrive tekster for bransjer som eksempelvis bil og legeindustrien.

Med riktig bruk av fagspråk når du mottaker av teksten slik som du ønsker. Derfor er det viktig at skribenten benytter seg av et språk som er korrekt i relasjon med forståelsen av tekstens budskap.

Fagtekster skal videreformidles til mottaker på en profesjonell måte. En misforståelse kan føre til fatale konsekvenser dersom tekstene er skrevet for nettsider som redegjør for legemidler eller medisinsk behandling.

For å oppnå større tilgang til skriveoppdrag anbefales det derfor at skribenter spesialiserer seg innen spesielle fagområder slik at de kan skrive tekster som ikke alle andre kan skrive.

En skribent kan bruke fagspråk for å kommunisere til en høyere utdannet målgruppe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Noen ganger er fagspråk «drepen»… andre ganger er det helt essensielt for å lykkes!

Kreative og informative tekster selger best

En skribent som benytter seg av tekster med en kreativ vri skriver gjerne for reklamebransjen og digitale medier. Med bruk av riktige virkemidler vil en tekst bli oppfattet som morsom og i tillegg by på flere spennende innfallsvinklinger.

Kreative tekster krever kunnskap om skriveteknikker på samme måte som andre typer tekster. En skribent må derfor beherske denne skriveteknikken på en profesjonell måte for at teksten skal få riktig preg og innhold som fenger.

En informativ tekst skal redegjøre for et spesifikt tema for så å gjøre at leseren sitter igjen med mer kunnskap enn før teksten ble lest. På denne måten skal skribenten bidra til å gi leseren en økt forståelse innenfor et spesifikt tema. Informative tekster brukes ofte i digitale medier for å informere om bedrifter, tjenester og produkter.

Informativ og kreativ tekst er noe enhver skribent må kunne bruke.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Noen ganger må ideene bare settes til livs, og all struktur legges til side for et øyeblikk.

Selgende tekst kan være riktig valg også

En dyktig skribent skriver hurtig en tekst som kan føre til at bedrifter forbedrer førsteinntrykket på sin nettside på en tilfredsstillende måte. Antall registrerte nettsider øker i takt med at bedriftsmarkedet stadig vokser med sin tilstedeværelse på internett.

Konkurransen blant de mange bedriftene er derfor stor. Økt konkurranse krever bedre innhold på nett og fører til a tekst og innhold må bli stadig bedre.

I tillegg til en god og selgende tekst er det viktig å benytte seg av andre virkemidler som bilder og videoer. Dette er virkemidler som gjør at teksten på nettsiden fenger mer og i større grad tiltrekker seg kunder og samarbeidspartnere.

En god skribent løser denne oppgaven på en meget god måte slik at en nettside kan fylles med godt og selgende innhold både raskt og effektivt.

Selgende tekster kan også være passende i markedsføringen, men da skal disse også passe godt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Selgende budskap kommer fra både offline og online butikker i løpet av sekunder.

Frihet som frilans skribent

Som frilans skribent vil du få den friheten som mange gjerne drømmer om i forhold til både tid og arbeidsoppgaver. I tillegg vil det også være behov for å benytte se av relevante kommunikasjonsegenskaper for å imøtekomme potensielle oppdragsgivere sine behov og forventninger.

Gjennom god kommunikasjon og kritiske tilbakemeldinger vil du konstant utvikle deg som en skribent og slik stadig få flere spennende oppdrag. En av fordelene med å skrive tekster er at du kan skrive fra hvor du vil i hele verden så lenge du har tilgang til internett.

Du kan selv bestemme når du vil påta deg en skribent jobb både i forhold til oppdrag og tidsfrister. Som innholdsprodusent for nettsider vil du oppleve å få oppdrag innen temaer som både reiseliv, kultur og informative fagsider.

En jobb som frilans skribent lar deg jobbe hjemmefra med full frihet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Som frilans skribent kan du jobbe hjemmefra og oppleve mer frihet.

Korrektur og språkvask er en stor
del av jobben som skribent

Enhver tekst bør både korrekturleses og språkvaskes for at innholdet skal fremstå på best mulig måte uten feil og mangler. Som regel tilbys en tekst med forbehold om at den både skal korrekturleses og språkvaskes før den leveres tilbake til oppdragsgiver.

Som oppdragsgiver skal du derfor oppleve at det under arbeidet er tilstede en god dialog og kommunikasjon. Dette skal bidra til at det ferdige produktet er tilfredsstillende utformet.

Korrektur innebærer at teksten redigeres etter norske retningslinjer når det gjelder både grammatikk og rettskrivingsfeil som kan forekomme i første utkast av en tekst.

En språkvask er mer omfattende og tar sikte på å korrigere tekstens budskap slik at den treffer riktig mottakergruppe. Dette er to viktige verktøy som profesjonelle skribenter og bedrifter ofte benytter seg av.

Korrektur og språkvask er en viktig del av din jobb som skribent.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alle tekster bør korrekturleses for å sikre at kvaliteten på teksten faktisk er god nok.

Profesjonelle skribenter sparer
bedriften for tid og penger

Dersom en bedrift velger å benytte seg av profesjonelle skribenter vil bedriften spare både tid og penger. Det er ofte lurt å benytte seg av en ekstern markedsføringsaktør i stedet for å ansette en egen markedsføringsavdeling.

Slik kan bedriften leie inn ekstern arbeidskraft ved behov. Bedriften vil på denne måten opprettholde muligheten til å arbeide innenfor ønsket budsjett og tidsramme.

Profesjonelle skribenter vil tilby bedriften utrolig mye i form av tekst og budskap som effektivt kan formidles til kunder og samarbeidspartnere. Med gode og innholdsrike tekster vil både markedsføring og kommunikasjon fungere bedre. Her er det ingen grunn til å ikke oppnå gode resultater i form av flere lesere på bedriftens nettside.

En skribent bør ses på som en langsiktig investering.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det er billigere her og nå å skrive selv, men det kan koste deg dyrt i fremtiden. Å hyre inn en skribent er dermed en mye bedre investering.

Tekstbransjen vokser stadig i Norge

Den norske tekstbransjen vokser stadig og tilbyr derfor gradvis mer innholdsrike tekster til norske bedrifter som ønsker å markedsføre seg på nett.

Det brukes i dag mer penger og ressurser på bruk av digitale medier og markedsføring. En økt etterspørsel gir derfor rom for at flere profesjonelle skribenter kan etablere seg i en tekstbransje som øker hurtig i omfang.

Dersom du ønsker å forsøke deg i tekstbransjen vil du derfor få mange spennende oppdrag. Du velger selv hvilken retning du ønsker å spesialisere deg på.

Det finnes en mengde studier som retter se mot tekstbransjen. Bransjen drar derfor nytte av stadig flere utdannede og profesjonelle skribenter som hver dag ønsker å utgjøre en forskjell i forbindelse med tekst og innhold på internett.

Det er mye å glede seg til i en tekstbransje som er i stor vekst!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tekstbransjen i Norge er på full vei oppover. Hvem kaster seg inn i kampen?

Flere oppdrag som skribent enn noensinne!

Den økende etterspørselen etter profesjonelle tekster bidrar til økt arbeidsmengde for de mange tekstbyråene som finnes i det norske markedet. Stadig flere tekstbyråer etablerer seg som følge av dette.

Som følge av dette blir innholdet på norske nettsider bedre og mer tidkrevende å produsere. De mange leserne som hver dag besøker bedrifters nettsider krever derfor mer i form av både innhold og kvalitet

Det er derfor viktig at flere profesjonelle skribenter etablerer seg som aktører i den norske tekstbransjen slik at innholdsproduksjonen kan utvikles til å bli enda bedre.

Ettersom hver og en bedrift jobber mot forskjellige mål vil du alltid finne nettsider som passer for den erfaringen og kvalifikasjonene som du innehar.

Finn din skribent i dag!

Leser du dette i søken på en skribent til ditt firma, så vil
vi veldig gjerne bistå deg. Som nevnt innledningsvis, så gir vi deg en
tekstprøve på 500 ord helt gratis. Dette kan være en tekst til din firmablogg
for eksempel. Vi leverer denne prøven helt gratis og uforpliktende innen 48
timer. Dermed kan du se hvilken kvalitet vi leverer, og det helt risikofritt.

Alt du trenger å gjøre er å fylle i skjemaet nedenfor. Da
vil du få tilsendt en e-post med din prøvetekst, samt et tilbud for videre
tekster. Vi ser frem til å høre fra deg, og ikke minst å tilby en skribent som
kan skrive historie med deg!