Slik lages god PR for bettingsider
Det er ingen tvil om at nordmenn er glade for tipping og odds. Målet er selvfølgelig å vinne de store gevinstene, men odds er også noe man kan spille for hyggens skyld for noen få kroner her og der for å gjøre kampene litt ekstra spennende.
Det finnes mange steder man kan spille odds, og nettet er fullt av flotte bettingsider som henvender seg til nordmenn. Kvaliteten kan ofte være varierende, både når det gjelder brukervennlighet, spillutvalg, tekst og design. De beste nettsidene tiltrekker seg massevis av spillere, noe som ikke bare skyldes godt innhold, men også god reklame. Det finnes som sagt et utall av forskjellige steder du kan oddse på nettet, så det handler om å gjøre seg synlig og attraktiv. Hvordan lager man så god reklame for en bettingside?
I Norge kan man ikke starte sin egen bettingside, men det kan likevel være interessant å leke med tanken for å få et innblikk i hvordan de beste spillsidene reklamerer for tjenestene sine.
Gode bonuser
Nå er Euro 2021 så smått i gang, noe som er en garanti for at mange nordmenn er på utkikk etter gode steder å spille på odds. Det første bettingsidene gjør for å tiltrekke seg nye kunder, er å ha gode tilbud. Det kan være alt fra bonusordninger til gratisspill, og spesielle kampanjetilbud i anledning store mesterskap som for eksempel EM i fotball.
Klart konsept og godt utvalg
Siden det er så mange bettingsider å velge mellom, så er det viktig å ha et klart konsept. Nettsiden skal være lett gjenkjennelig og lett å forstå, og når det reklameres for den aktuelle siden, skal forbrukeren umiddelbart vite hvilken side det er snakk om. Dette kan gjøres ved hjelp av bestemte fargevalg eller et bestemt grafisk oppsett på hjemmesiden, og som går igjen i reklamene.
Utvalget av spill henger også sammen med et klart konsept, og noen spesialiserer seg mest innenfor for eksempel fotball, mens andre reklamerer med et enormt spillutvalg innenfor et vell av ulike sportsgrener. Noen bettingsider gir deg dessuten muligheten for å strømme gratis fotballkamper, håndballkamper, basketballkamper og mange andre sportsgrener fra inn og utland, slik at du selv kan følge med på hva som skjer.
Google legger vekt på tekster med godt innhold
I tillegg til designet og spillutvalget, er tekster med godt innhold viktig. Både for å beholde brukeren med fengende tekster, og for å kunne gi dem relevant innhold og kunnskap. Sett deg selv i forbrukerens sted og tenk over hva man får ut av å lese tekstene på hjemmesiden.
Google legger vekt på ulike kriterier for å rangere nettsider, og innhold og tekst er noe av det viktigste når Google bestemmer hvilke nettsider som skal være øverst på søkesidene.
Hold på spillerne
Når de oddsglade spillefuglene endelig har kommet frem til bettingsiden, så gjelder det å holde på dem. Velkomsttilbud og andre bonusordninger for førstegangsbesøkende er vel og bra, men er ikke nok for å holde på spillerne. Mange forskjellige bettingsider har ulike VIP-ordninger og lojalitetsprogram hvor trofaste spillere belønnes med ulike bonuser. På den måten får spillerne en god grunn til å bli hengende på siden, og fortsette å bruke pengene sine på siden.