48 38 14 88 post@dingruppen.no
Tekstforfatter nettbutikk

Tekstforfatter nettbutikk

Tekstforfatter til nettbutikk er nyttig. Det holder ikke å bare ha gode produkter i nettbutikken din, dersom innholdet ikke er godt nok. Produktbeskrivelser, blogg, nyhetsbrev, og mye mer behøver gode tekster.

Mange velger da å benytte seg av en tekstforfatter. I denne artikkelen skal vi gå gjennom noen av fordelene du får ved å bruke tekstforfatter i nettbutikken din.

Motta gratis 500 ord!

Gode tekster selger

Det kommer stadig nye aktører på markedet, som alle konkurrerer om å kapre kunder.

For at du skal ha de beste forutsetningene for å lykkes med nettbutikken din, er det derfor ekstra viktig at du tenker kvalitet og markedsføring i alle ledd.

En tekstforfatter kan derfor være et nyttig verktøy som kan gi deg mange fordeler.

En tekstforfatter kan blant annet hjelpe deg med produkt-tekster, inspirerende bloggartikler og markedsføring via sosiale medier og nyhetsbrev.

Et budskap må skreddersys for den plattformen det skal publiseres i, og her er det gjerne store forskjeller på om man skriver eksempelvis blogginnlegg eller en tekst til sosiale medier.

Budskapet er ofte det samme, men en god tekstforfatter vil spisse budskapet etter type format. Det finnes i tillegg store forskjeller på målgrupper, og da er det viktig å tenke på hvordan budskapet formidles.

En tekstforfatter vet hvordan man skriver for å lage målrettet og treffsikkert innhold i nettbutikken. Dette fører til at de besøkende i nettbutikken din responderer bedre på innholdet.

SEO-tekster for synlighet

SEO-tekster for økt synlighet

Trafikken inn til nettbutikken din kommer ikke av seg selv. For å få flere besøkende til nettbutikken din, må du være synlig blant konkurrentene dine. Derfor bør du investere i SEO (søkemotoroptimalisering).

Stadig flere nettbutikker benytter seg av informative SEO-tekster i for eksempel blogginnlegg, for å gjøre seg mer synlig på Google. En tekstforfatter skriver SEO-rettede tekster som blant annet inneholder relevante søkeord, og som optimaliseres ved hjelp av metabeskrivelser, title tags og overskrifter. Dette vil skape mer trafikk til nettbutikken din, og i tillegg hjelpe deg med å treffe på den rette kundegruppen.

Alt i alt kan en tekstforfatter hjelpe nettbutikken din med å bli mer synlig. Dette fører til flere besøkende til nettbutikken, som igjen skaper flere potensielle kunder.

produkt-tekster

Produkt-tekster som skaper salg

Produktene du selger i nettbutikken er selvsagt det viktigste du har for å oppnå gode salg. Men å ha gode produkter er ikke nok, om ikke fordelene blir kommunisert ut riktig overfor kunden.

I en nettbutikk vil ikke kunden kunne ta og føle på produktene fysisk.

Derfor er det viktig å ha gode produkt-tekster i nettbutikken! En god produkt-tekst bør inneholde informasjon som hvilket navn på produktet, merke, hvilken produktkategori, størrelse, farge og materiale, og andre relevante produkter.

I tillegg bør produkt-teksten være selgende nok til å få kunden interessert i produktet. Og det er her en tekstforfatter kommer inn i bildet.

Mange som driver egen nettbutikk skriver produkt-tekster selv, for så å innse at det blir for krevende i lengden. Det kan rett og slett bli for energikrevende å skape nytt innhold over tid -når man har mye annet å tenke på.

Tap av energi vil skinne igjennom i tekstene dine! Derfor vil det lønne seg å bruke en tekstforfatter til å skrive produkt-tekster for deg. En tekstforfatter kommer inn med friskt mot og ser ting utenfra med nye øyne.

Riktig bruk av CTA

Riktig bruk av CTA-er vil skape salgsmuligheter

CTA er en av de viktigste måtene å skaffe seg nye kunder i nettbutikken, og en tekstforfatter vet hvordan. CTA betyr rett og slett «oppfordring til handling».

En CTA er en liten tekst som ber leseren om å utføre en spesifikk handling i nettbutikken din.

Det kan være å kjøpe et produkt, laste ned en fil, registrere seg til et nyhetsbrev, eller lignende.

CTA-en er som regel en knapp, en lenke eller et bilde som er strategisk plassert på nettsiden. Når besøkende i nettbutikken din klikker på CTA-en, blir de ledet videre til en landingsside.

Da går de fra å være bare besøkende til å bli konvertert til leads man kan identifisere. Deretter blir vedkommende ledet videre til en ny side, der man kan laste ned innholdet eller motta en e-post.

De som besøker nettbutikken din vil dermed enklere konvertere over til å bli kunder ved hjelp av CTA.

Det er med andre ord noe det er svært viktig å legge vekt på! Ordene du bruker i denne teksten vil ha mye å si.

CTA-en skal kommunisere ut at leseren har nytte av å klikke seg inn på den, og hva det eventuelt tilfører kunden av verdi.

En god tekstforfatter vet hvordan man skriver CTA-er på en måte som fanger interessen til målgruppen, og som dermed konverterer besøkende om til kunder.

Motta gratis 500 ord!